Translate

.

.

tisdag 22 september 2015

Hur dum får man va?










Igår fick jag för mig att gå in till stan och kika runt lite.
Innan jag gick iväg så lade jag in en gelésula i mina boots för att det skulle bli mjukt och skönt, när jag gått en kort stund så började det skava och göra våldsamt ont om fötterna, smärtan blev värre och värre, inte så konstig när storleken på skorna blev en storlek mindre. Jag fortsatte trots allt trampa runt i fyra timmar utan en tanke på att plocka bort sulorna.
Hur dum får man va?

Idag skall jag till sjukgymnasten inte för fötterna utan för armen. ☺

Sol och 12 grader här.

Den bästa dagen till dig finaste du ♥


Kram,


29 kommentarer:

  1. Himla svårt det där med fötter och skor. Jag sålde/gav bort 4 par från förra året, som blivit för små. Och jag äger hålfotsinlägg, men använder dem inte längre, gör också skorna mindre.
    Nya kläder? Snyggt.
    Bara regn hos mig, den bästa dagen till dig.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hade ju tänkt att det göra det lite mjukt och skönt för de små men istället gav jag fötterna en omgång de sent skall glömma. =)

      KL ❤

      Radera
  2. Du måste ha haft väldigt mycket att kika på under de fyra timmarna. :) Kan jag hänga med dit med min arm också?
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det var mycket som fångade min nyfikenhet... =)

      Kramen ❤

      Radera
  3. Usch för skoskav :( Jag har också jättekänsliga fötter och får nästan skoskav bara av att titta på ett par nya skor!
    Förstår att det blev lite shopping trots allt :) Ser fint ut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Värst var det ovanpå tårna, men skadorna var trots allt lindriga förhållandevis till vad de fick genomgå, ha ha...

      Kramen ❤

      Radera
  4. Jag tänkte direkt "varför tog du inte bort sulan?" men det är lätt att säga med facit i hand. Hoppas det går bra hos sjukgymnasten i dag.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt i stan ställer man sig inte gärna och plockat bort sulorna, pinsamt så då var det bättre att bita ihop och knalla på. =)

      Kram ❤

      Radera
  5. Hoppsan så tokigt det kan bli ibland.
    Måste erkänna att jag gjort precis samma misstag.
    Och inte bara EN gång heller!!
    Men bilden avslöjar ju att du hittade en del fint! :)
    Kram! ♡

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, jag hittade lite och fötterna fungerar än trots misshandeln. =)

      Kramen ❤

      Radera
  6. Av bilden att döma har du shoppat loss i stan trots besvär med skoskav. Då är nästa fråga om du har lärt dig nå't till nästa gång. Man lär sig ju bara den hårda vägen - åtminstone jag;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har lärt mig att jag får problem om jag sätter extra sulor i skorna! Hi hi...

      Kramen ❤

      Radera
  7. Trevligt med lite shopping! Men trist med ont i fötterna! Jag har två skadade srortår och har svårt med skor och går i mina Eccogympaskor som jag inte får ont av. Jag har också två par boots som fungerar men de sparar jag ett tag till. Kanske kan sjukgymnasten även titta till dina fötter.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej några fötter bjöd jag inte sjukgymnasten på. =)
      Kram ❤

      Radera
  8. Inget kul att få ont i fötterna, hoppas det ger med sig. Det är ju inte lätt att tänka på att skorna blir ju mindre då. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Äsch, det är så gott som bra nu, fast det blir gympaskor ett tag nu. Kram ❤

      Radera
  9. Inte så smart kanske... Men jag gör likadant. Anders brukar pika mig för att jag inte stannar och tar mig tiden att plocka ut småstenar som kommit in i skon... :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har väldigt förlåtande fötter och misshandeln i går är snart glömt. =) Kram ❤

      Radera
  10. Här har du en annan med skavsår... hade lite nya skor och gick på stan, tydligen dumt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, så skönt att jag inte är ensam om att ta dumma beslut... =)

      Kramen ❤

      Radera

    2. Ha ha ha, så skönt att jag inte är ensam om att ta dumma beslut... =)

      Kramen ❤

      Radera
  11. Stackars dina fötter :( Godnatt sov gott när så blir ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fötterna tog inte alls den skada som de borde gjort efter denna behandling,lite avskavt hud på tårna men det växer snart ut ny....

      Nattkram ♥

      Radera
  12. Känner igen mej! Hoppas dina fossingar mår bättre nu!!Liksom din arm!
    Vilka snygga kläder du shoppat, vart hittade du den snygga tröjan överst?!

    SvaraRadera
    Svar

    1. HM köpte jag det mesta... =)

      Kramen ♥

      Radera
  13. Hmmm, Ja du borde tagit ut sulorna.... Men några fina fynd fick följa med hem ser jag så det var ju inte helt förjäves..... Kul med några nya fina höstplagg :)

    Ha en fortsatt fin höstdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag lade ju i sulorna för att få det mjukt och skönt, men fötterna hamnade istället i en tortyrkammare... =) Kramen ♥

      Radera
  14. Hm ja du borde provat INNAN du gick ut ;) snygg shopping :) gillas hoppas det går bra där då kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag provade och det kändes bra (just då) =)

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.