Translate

.

.

lördag 12 september 2015

Höst rusk







Nu är det höst!!!

Ute är det kolsvart, det blåser och regnar.
Jag skall ställa bort mina sandaler och skor och packa bort det som inte längre är aktuellt att använda.
Stearinljusen är tända, detta jag visar står i badrummet där inne känns det lite kyligt, så ett ljus värmer lite....








Vad jag tycker om att sommaren är över låter jag vara oskrivet, försöker att påminna mig om alla vackra höstdagar som vi förhoppningsvis får.


Trevlig kväll fina hjärtat!


Kram, K










16 kommentarer:

  1. Absolut höst! Jag har cyklar i skönt väder tur och retur Gospelträning - Gospelcafé, så jag kom hem lagom innan jag behövde lyse på cykeln. Nu sitter jag här med tända värmeljus, för det är rått inne.
    Jag ville hållit kvar sommaren!
    Ha en skön afton.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag är det en ny dag, när jag vakande var solen framme men just nu är det molnigt...

      Härlig söndag till dig.

      KL ♥

      Radera
  2. Idag har det varit fantastiskt fint väder här i norr...Temperaturen har varit upp till 22 - 24 grader. Jag njuter, tackar och tar emot. ☺ Men redan i morgon ska det bli sämre väder även hos mig =( Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oj, har ni haft så fint? Njut full ut..... =)

      Kram ♥

      Radera
  3. Då fick du regn lite tidigare än vi, men visst var det betydligt kallare och blåsigare i dag än i veckan som gått.
    Vaddå sommar - vi fick ju nästan hela augusti och cirka sex dagar i september;-)

    Höst och vinter är inte mina

    SvaraRadera
    Svar

    1. Regnet kom i omgångar här....

      Sommaren kom och den blev fin men mörkret kom fortare än normalt, kanske för att vi just haft en så fin början på september...

      Kramen ♥

      Radera
  4. Trots gråväder, blåst och lite regn har det varit varmare här än på flera dagar.
    Önskar en fortsatt trevlig helg
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det håller jag med om, det är fortfarande lite varmt, 17 grader just nu.....

      Trevlig helg fina och kram ♥

      Radera
  5. Här var det soligt mitt på dagen, hade sandalerna på mig ute. Men mot kvällen kom molnen och sedan har det visst regnat lite..? Hoppas hoppas att solen visar sig mycket mer ....innan det blir ännu kallare!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänk att det kan vara så olikt väder i samma stad? =)
      Det kommer nu att bli några lite varmare dagar än normalt nästa vecka men om det kommer någon sol det vet jag inte, men vi får hålla tummarna.

      Kram på dig ♥

      Radera
  6. Mycke V nu. Lite vemodigt och samtidigt en Vilsam årstid.
    Nu åker sommarkläderna längst in i garderoben. Men......snart så får vi ta fram dem igen.
    Ljus är mysigt och värmande.

    Ha en mysig skön söndag nu.
    Varm kram❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. En mysig söndag till dig också, idag är det lite ljusare och det kan tänkas att det kommer igenom några solstrålar.... Varm kram ♥

      Radera
  7. God morgon! Just nu fortsätter sommaren lite till, åtminstone under dagen. Och visst tar vi vara på solstrålarna idag också.
    Men att hösten är här känns på den mer krispiga lufen och en titt i almanackan visar att det är september, höstmånad.
    Ja, i veckan skall en del sommarkläder hängas undan men jag tar det lite i taget för jag vill gärna hålla kvar sommaren ett tag till.
    Trevlig söndag!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vädret är sannerligen skojfriskt, just nu skiner solen och det är 19 grader.
      Trevlig söndag och stor kram ♥

      Radera
  8. Oj då...mina sandaler står kvar! Jag har nog inte tagit in att sommaren är över. För så klart är den det. Jag har lyckan att ha både vedspis och kakelugn som jag älskar så jag kan i alla fall säga; ingenting ont som inte för nåt gott med sig. Nu går jag och ställer undan mina sandaler! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sandalernas tid är förbi för denna gången som man nu inte flyger i väg söderut. =)

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥