Translate

.

.

lördag 5 september 2015

Grönt att dricka och rött att äta =)




Jag vet en som säger fy när hon ser min drink. =)

Bladspenat
Avokado 
En stor bit ingefära
Citron
Banan
Vatten

Nyttigt och gott enligt mig! ☺


Och jag vet flera som säger usch när dom ser mitt kött ☺





Jag vill ha kött minst en gång i månaden annars blir det mest grönsaker, fisk och kyckling och svamp också såklart. Men när jag väl äter kött skall det vara det bästa och då får det kosta.

Det blev en rätt så solig dag trots att de anmält något annat och det tackar vi för.




Blir så himla berörd och varm i hjärtat av all denna godhet som människan visat sig ha inför flyktingarnas situation, så många vill hjälpa, nej alla vill hjälpa verkar det som.
Den lilla pojken dog inte förgäves för han väckte så mångas människors hjärtan, han väckte empati och kärlek. (((♥)))



Kram, K


24 kommentarer:

  1. Jätte fint avslut på ditt inlägg! ♡
    Maten ser underbar ut. Jag äter gärna kött.
    Och fisk och kyckling och allt annat! :)
    Men den där drinken varken ser eller låter god!
    Men den är säkert jätte nyttigt!
    Stor lördagskram och kärlek till dig! ♡

    SvaraRadera
    Svar

    1. Drinken är inte alls så illa som den låter, nyttig och ofarlig... =))

      Godnattkram som sov gott ♥

      Radera
  2. Tycker att drinken ser god ut och smakar nog jättegott ,-)
    Köttet likaså, gott, även om jag inte äter så mycket kött.
    Stackars liten kille och många fler.
    Det är alla vuxnas ansvar att sluta kriga och tänka på alla barn , att dom ska få växa upp trygga!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jättegott, hm nu skall vi väl inte överdriva, hi hi hi.....

      Godnattkramen ♥

      Radera
  3. Jag dricker sånt grönt och jag äter det du bjuder på!
    Allt om flyktingarna har berört. Jag vet att mamman till min lille 2åring snosade extra på honom, man får sina tankar när man såg den lille pojken.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag brukar ta en sån här drink och hoppa över en måltid, funkar bra.... =)

      KL ♥

      Radera
  4. Bilden berörde alla 😢 och verkligen bra för många bäckar små !!!!
    Det verkade vara en förkylningsdrink ;) lät väl sådär ...gillar avocado ..men att blanda ner det i en drink ...ska väl inte säga ngt förrän jag provat ;)
    Stor kram till dig finaste ❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Avokadon gör att det mättar och ger ingen smak, OM det inte är en rutten avokado, ha ha ha....

      Stor kram fina du ♥

      Radera
  5. Tvek på drinken tumme upp på övrigt i ditt inlägg!
    Tack för pepp gällande min eventuella karriär som författare!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fegis! =)
      Du skall absolut skriva, kör på bara.....

      Kram ♥

      Radera
  6. Så tragiskt med pojken. Men.....han hjälper många andra.❤.
    Klart du ska unna dig det bästa köttet när du bara äter kött nån gång i månaden.
    Drinken ser himla nyttig ut. Den ska jag nog testa nån dag.

    Morgonkram från mig❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu drack jag det gröna till frukost och nu står jag mig till lunch. =) Någon gång i veckan gör jag så, speciellt om jag har fläskat dagen innan. =)

      Förmiddagkram från mig ♥

      Radera
  7. Drinken ser ju inte så farlig ut, jag är ju mycket för hälsa och välmående så den ska provas. Jag är inte glad åt kött så det blir inte så ofta för min del, men ibland så blir det något gott av det.
    Härliga bilder på maten, man blir riktigt hungrig. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Avokadon gör att den mättar och spenaten att man blir stark som Karl Alfred =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  8. Vi äter mycket fisk och kyckling och i saltgruvan blir det vegetariskt minst en gång i veckan. Men Husse gillar biff så det serveras även här för visst är det gott :-)

    Kram och fin söndag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, om köttet kommer från en bra gård och skötts om med kärlek.

      Kram från ett regnigt ute men torrt inne ♥

      Radera
  9. Det är fruktansvärt det som händer i vår värld nu, verkar bli värre och värre. Vi måste hjälpa i den mån vi kan och vill. Hela tiden händer otäcka saker, och en del blir mer påtagliga för att vi ser bilder.
    Jag äter gärna av det du visar utom den där gröna drinken, knappt att jag skulle dricka den, fast en chans skulle den ju få.
    Trevlig dag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Drinken är till för att stå mig under några timmar utan att äta.... Inte för att ha något att dricka, hi hi hi....
      Glad söndag fina du, kram ♥

      Radera
  10. Hej hopp... ja det har blivit en del god mat i Grekland dock min mage sa nej inte van med allt som jag åt där ..men gott är det o ditt ser gott ut även om jag inte är en kött människa kanske eller så ofta ha en fin dag kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. En söndagskram till dig Eva ♥

      Radera
  11. Den där drinken ser verkligen inte frestande ut... Gläää!!! :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag visste att du skulle tycka så.... =))))) Kramen ♥

      Radera
  12. Nyttigt drink!? Absolut! Jag tycker om ingredienserna var för sig, men blandar dem helst inte. Håller helt med att ska jag äta kött hemma så ska det vara det bästa, annars kan det kvitta. Vi köper då och då kött från gårdar på ÅLand och där djuren slaktas där och det är något helt annat än det en kan köpa i vanliga butiker. Tursamt nog så har Stockholm ett gott utbud av bra kött och visst åfr en vad en betalar för. Tycker din köttbit till middag såg jättegod ut.
    Instämmer så i att det nu är glädjande att se/läsa/höra om det engagemang som nu ges för alla som är på flykt.
    Stor söndagskram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. När människor hjälper varandra istället för att ta avstånd så händer något, den värme och kärlek som uppstår befriar oss från kedjor som tidigare låst och förblindat oss.

      Stor söndagskram på dig finaste Ditte ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥