Translate

.

.

torsdag 3 september 2015

Frukt, fel målarfärg och sol







Inköp av lite nyttigheter, har plockat ut räkor från frysen tänkte göra sallad bara för jag kommer inte på något annat att göra med räkorna, fast har du tips så tar jag tacksamt emot dem. Skall inte äta på ett bra tag än..... =)




Idag har det varit sol och 20 grader här men har inte tagit tillvara på solen idag.
Fick förresten målarfärgen som jag beställde och blev besviken för den var mintgrön och inte den varmare gröna som jag ville ha. Till er som inte vet så målade nyss hallen vit men vill ha den grön men hade tänkt mig en mycket grönare och mörkare färg än denna. Kan jag köpa en liten burk mörkgrön och blanda i tro? Orkar inte skicka tillbaka och hålla på.....









Kram, K







34 kommentarer:

  1. Du kan göra en kall räkpaj. Det går snabbt att göra en kall räkpaj ☺
    Jag brukar göra denna räkpaj : Länk: http://www.matklubben.se/recept/kall_r%E4kpaj_71607.html#.VehUoxHtlBc
    Innan du köper den mörkare gröna färgen kan du väl rådfråga personalen där du köper färgen vilken färg som passar bäst att blanda i ljusgrön färg så att det blir mörkare grönt...Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för tipset. Jag är inte så mycket för pajer eller rättare sagt är jag inte duktig på dessa och har starkt motstånd att följa recept. =)))

      Jag får se hur jag gör med färgen, har just nu färgångest.... Kram ♥

      Radera
  2. Svårt att få till en snygg färg om du blandar själv.
    I så fall får du nog rådfråga personalen.
    Jag tyckte färgen var läcker för övrigt.
    Men kanske då bara på en vägg och inte alla! :)
    Mår du bättre idag?
    Jag gav upp en stund efter lunchen och har nu sovit i ett par timmar!
    Och maken lagar mat! Ibland är det skönt att vara lite sjuk och bli omhändertagen! ;)
    Ha en fin kväll! ♡
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, det går bra att bland själv men jag jag har en färg i huvudet och då tror jag det blir svårt att få ett resultat som jag kommer att bli nöjd med. En färg som får rätt belysning kan göra sig oavsett... hm...

      Jag mår lite bättre men det är typiskt mig, om ett par dagar är jag säkert matt igen om jag känner mig själv rätt. =) Krya på dig och var rädd om kocken, hi hi hi....

      Kram ♥

      Radera
  3. Jag ser av andra kommentarer att dom råder dig till att fråga personalen vilken färg du ska använda. Jag hade nog testat med en mörkare färg och lagt i lite i taget. Typiskt mig! ;) KRam

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så tänker jag också, men just nu är jag så sugen att prova den på en vägg men jag skall bita ihop och vänta..... =)

      Kram ♥

      Radera
  4. Svårt att få till en perfekt färg! Vi skulle ha en svag rosa färg för hundra år sen. Och när den kom och vi började måla var den chockrosa......Så fruktansvärt gräslig :(
    Räksallad låter jättegott :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så gjorde jag i ett badrum för 1000 år sedan men insåg misstaget direkt, vilken chock....

      Kram ♥

      Radera
  5. Svar: Jag glömde: Pojkarna Lindqvist i New Tones är pappa och två bröder! :) KRam

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jaha, trodde något ditåt... =)

      Kram ♥

      Radera
  6. Jag kan inget om att blanda färger. Vet bara att det är svårt när det väl kommer på väggen, kanske inte blir som man tänkt sig.
    Räksallad, mums.
    KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. I mitt huvud finns en speciell färg och jag vet att bara just den duger, jag är oerhört bestämt i detta.... Men samtidigt vill jag att det skall funka och tänker att den kanske blir ok när den väl kommer upp på väggen. Just nu gör jag ingenting och inte i morgon heller... =)

      KL ♥

      Radera
  7. Räksallad är ju gott.
    Svårt att veta om färgen går att blanda ut. Men jag tror som Gerd att resultatet kanske inte blir bra.
    Kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det måste bli bra, annars får jag köpa ny färg så enkelt är det bara..... =)

      Kramen ♥

      Radera
  8. Räksallad är ju gott.
    Svårt att veta om färgen går att blanda ut. Men jag tror som Gerd att resultatet kanske inte blir bra.
    Kramen ♥

    SvaraRadera
  9. "Portvaktens dotter" hälsar att du kan radera den ena kommentaren. Hon förstår inte varför det blev en dubblett av den. Fast du kan ju alltid måla över dubbletten om du vill. Hihihi ;-)
    Kraaaam ♥

    PS: Hoppas det inte blir dubbelt nu.
    DS.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det gör ingenting, ibland (ofta) blir det dubbelt, det får bara vara så för jag har inte målarpenseln framme... =))

      Kramen ♥

      Radera
  10. Ja den korsningen har jag tagit mångå gånger, men har faktiskt aldrig varit inne på Hard Rock Café. Ooooops, jag vet;-)

    Än en gång kan jag bara säga att jag gillar din nya vita och ljusa hall. Gör en fondvägg då med "rätt" färg;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har ätit på Hard Rock Café men det var länge sedan...
      En fondvägg har jag i vardagsrummet som har en underbar grön färg som jag älskar. Skall nog få till färgen men nu får burken stå där, jag har det vitt några dagar/veckor... =)

      Kramen ♥

      Radera
  11. Nu är det nog lite försent att komma med räktips! För du har nog ätit för länge sedan :-) men man kan alltid göra en tomatsås med krossade tomater, lök och kanske någon annan grönsak och en skvätt vitt vin å lite buljong och sist i med räkorna en kort stund. Kanske lite pasta till det? Mums!

    Såg på instagram att Richard Herrey ska ta över Hard Rock café! :-)
    Sov så gott! Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för tipset! Skall Richard Herrey ta över Hard Rock Café? Det hade jag ingen aning om, men han vet vet vad han gör.... =)

      Sovit klart är vaken nu, he he...

      Kram ♥

      Radera
  12. Sallad är både nyttigt och gott! En av mina favoriträtter, så smaklig spis :)
    Men vad synd att färgen inte ser ut som du tänkt dig, Visst går det att blanda om den, men det kan vara lite vanskligt.... om du ska blanda så pröva med litegrann först i en burk så att du inte råkar förstöra hela burken med färg.... Hoppas att du får den nyans du är ute efter. Grönt är ju så himla fint!

    Lycka till! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag brukar alltid få till saker till slut måste bara hitta "Det enklaste sättet" hi hi....

      Kram ♥

      Radera
  13. Tips då det gäller räkor har jag inga. Klarar inte av att äta dom, har gjort det två gånger i hela mitt liv och båda gångerna kom de upp igen. Trivs inte i min mage.
    Det där med färg och nyanser är svårt och jag kan inte tipsa dig om att blanda, bara att testa. Ibland måste man se resultatet, en liten bit i alla fall, för att se om det är bra eller inte.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hallen blir grön när jag har bestämt mig för hur jag skall göra, under tiden får den vara vite, inte så dumt det heller... =)

      Varm kram till dig Wiolettan ♥

      Radera
  14. Tror inte heller att det är nån höjdare att försöka blanda själv. Det bästa är om du tar med dig burken till en färghandel och ber dom fixa till den som du vill ha den. Hoppas att det blev en god middag oavsett vad du nu gjorde med räkorna. Ha nu en fin Fredag. Kramen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är ju en gammal frisör så att blanda målarfärg måste vara en lätt som en plätt, eller? =)))

      Fin fredag och kram på dig ♥

      Radera
  15. Jag skulle starkt avråda från att blanda färg själv. Det är bland det svåraste som finns. I många färgaffärer finns det små provburkar att köpa. På så vis kan man få en uppfattning om färgen på väggen.

    När det gäller räkorna hade jag gjort antingen en sallad eller någon form av pastasås. Fast salladen är förstås
    nyttigast ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Räkorna är uppätna och jag gjorde en räksallad.... =)

      Fredagskram ♥

      Radera
  16. Jag har testat att bryta färg själv ett par gånger - och vår dåvarande lägenhet såg ut som det var reklam för Servalack, och då menar jag inte en bra reklam. Jösses vilka starka färger det blev! Tycker att Znogges råd låter bra :-)

    Jag brukar göra en räkpaj som är supergod - men nu antar jag att det är för sent... :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du fick gärna komma och göra din räkpaj men nu är räkorna uppätna, hi hi... =)

      Glad fredag och kram ♥

      Radera
  17. Förstår att räkorna är uppätna och jag ska själv ut nu och få hem några. Blir sallad här också.
    Färg är ett utvecklingsområde för min del. Men du kommer att få till det på ett eller annat sätt. Och har du tänkt dig en speciell grön färg, så håll fast vid det. Det löser sig. Envisheten är här en god tillgång.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror det ordnar sig med färgen, skall allt klura ut något... =)

      Mysig kväll och kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥