Translate

.

.

onsdag 16 september 2015

Bruten överarm - läkning - sjukgymnast och värk





Idag handlar mitt inlägg om min överarm som jag bröt i januari i år.
Jag har hela tiden förbättrats och gått till fysioterapeuten 1 - 2 gånger i veckan ca åtta månader.


Bruten arm på översta bilden och opererat arm på nedersta bilden.






Nu är det så att jag sedan några dagar fått värk i armen, har vaknat på natten av att armen värker, det har nu gått åtta månader sedan jag skadades och det jag tänker är att armen börjar utveckla artros, nästan så jag hoppas det för då är det iallafall inte en propp på gång om man skall välja mellan pest och kolera. ☺

När jag var hos sjukgymnasten i måndags så hade jag ont men ville iallafall försöka och det gick okej, men nu går jag med en molande värk och är stel och tämligen obrukbar, så jag avbeställde min tid som jag har i morgon till sjukgymnasten. Vi kom överens om att jag vilar armen några dagar och om inte armen är någorlunda bra tills nästa vecka så får jag ringa min vårdcentral och be att få en remiss till en röntgen av armen.
Rörelser som att lyfta armen och eller små andra rörelser har inte gjort ont tidigare, men nu gör det djävulskt ont när jag rör armen.

Detta inlägg var hur tråkigt som helt och mera ämnad för mig att kunna gå tillbaks till.
Så läser du så är du välkommen och läser du inte så är du lika välkommen ändå, ha ha ha... ☺


Ute är det sol och 17 grader

För fyra år sedan skrev jag detta på stranden i Brunnsviken!





Kram, K






37 kommentarer:

  1. God förmiddag, kära vän!
    En fundering. Ska du ha kvar de här stödklorna i armen? Kan det vara de som gör ont nu?
    Får ju utredas, hoppas du inte ska behöva ha den värken!
    Vi får ju uttrycka vad vi känner för stunden i våra bloggar, allt är inte en dans på rosor, livet hoppar upp och ner. Så här får du extra krambandage av mig ♥ KL

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stödklorna, var ett kul namn, hi hi... Många opererar bort plattan och "klorna" och många lever med dom kvar. Vad jag måste göra vet jag inte, hoppas att detta onda bara är tillfälligt men jag väntar ut det några dagar. Har verkligen ingen lust att göra en ny operation....

      Tack för krambandaget =) KL ♥

      Radera
  2. Det är ju inga småsaker du gått igenom, och värk kan suga musten ur vem som helst. Jag vet :( med den här axeln som jag får dras med. Hoppas vilan gör att det går åt rätt håll, och att dom utreder ordentligt.
    Krya på dej
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja,vi får se hur det blir, armen har ju varit så bra och det har gått framåt med raketfart så detta bakslag hade jag inte räknat med....

      Kramen på dig ♥

      Radera
  3. Men fy! Det här var minsann ingen rolig läsning!
    Men så handlar ju inte alltid bloggandet om att det ska vara roligt heller.
    Ibland behöver man skriva av sig och ibland är det bra att kunna gå tillbaka och läsa.
    Hoppas verkligen att du får bättring med smärtan. Jobbigt att inte veta vad det beror på.

    Japp!! Idag lyser solen! ♡
    Och det gör livet roligare. I alla fall för mig.
    Även om jag idag mest tittar ut på den istället för att njuta av värmen och strålarna!
    Stor varm styrkekram till dig fantastiska kvinna!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack fina rara, det är som det är men jag är en envis jäkel. =)

      Stor kram finaste du ♥

      Radera
  4. Men har man ont blir man både rädd och ledsen!
    Hoppas du får rätsida på det!
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inte rädd för rädsla hjälper inte har jag lärt mig men irriterad och lite ilsken blir jag dock, he he....

      Stor kram fina ♥

      Radera
  5. Tack för dina ord på min sida. Du verkar ha det jobbigt du med! Och antar att du varit med om något liknande som jag eftersom du skrev att minnen väcks till liv. Jobbigt! Och inte roligt när det blir komplikationer med armen som nu. Hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, jag har varit med om detta, både en vän och en väninna dog inom en tre månaders period. Det är tufft men man kan bara orka vara kortare stunder i den djupaste smärtan sedan måste man ta sig upp och försöka leva så normalt som man bara kan. Stor styrkekram till dig ♥

      Radera
  6. Men fy vad tråkigt att armen har gått och blivit dum nu när den var på sån bra väg till att bli bra! Hoppas du får ordning på det hela och att det bara är nåt tillfälligt. Du kanske bara har legat konstigt på den eller så? Hoppas det...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är tydligen rätt vanligt att detta sker efter en sån skada som jag haft, får se vidare vad som händer, nu får armen vila några dagar, den enda plats den får vara på är på tangentbordet, hi hi hi... =)

      Kramen goa Ama ♥

      Radera
  7. Men usch, dumma arm som inte vill bli bra!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men den har ju varit snäll så länge och jag trodde på allvar att den skulle fortsätta vara det, men ack som jag bedrog mig... Vi får se. detta kanske är tillfälligt... =)
      Kramen på dig ♥

      Radera
  8. Hoppas verkligen att detta är nåt tillfälligt. Sååå jobbigt att ha ont.
    Kramen på dig vännen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas också det....

      Stor kram finaste du ❤

      Radera
  9. Nämen kära du, så jobbigt. Hoppas att du slipper eländet
    kramis på dig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det kanske blir bra efter lite vila....
      Kramisen ❤

      Radera

    2. Det kanske blir bra efter lite vila....
      Kramisen ❤

      Radera
  10. Hoppas värken i armen bara är tillfälligt... Kramen!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det hoppas jag med för något annat vägrar jag tänka.

      Kramen ❤

      Radera

    2. Det hoppas jag med för något annat vägrar jag tänka.

      Kramen ❤

      Radera
  11. Så illa att din arm blivit sämre! Irriterande! Kanske kan det hjälpa med lite vila från sjukgymnasten för det får ju inte göra ont vare sig du är hemma eller på träning.
    Önskar dig god bättring.
    Styrkekramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror det kommer att hjälpa att låta armen vila, bara stretcha lite....

      Kram från mig ♥

      Radera
  12. Aj då! Undrar också om du har något kvar i armen som nu börjat skava och måste tas bort? Hoppas du snart får ordning på den! Krya kramar kommer här!!!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Så är det nog, men då blir det ju operation igen och det vill jag undvika....

      Kram på dig ♥

      Radera
  13. God morgon vännen ....men usch va tråkigt att läsa,, artros är inget skoj alls, jag har det oxå ...trist att du fått ont i armen igen :( men jag hoppas sjukgymnasten kan hjälpa dig att må bättre o jag håller tummen stor kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Krya på dig själv du, ler.... Kramen ♥

      Radera
  14. God morgon finaste !!
    Det var inte kul att läsa att det inte är bra :( jag hoppas att du får en remiss så du slipper gå och oroa dig det tär !!!!
    Stor kram o värme mot värk
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag måste nog bara se till att få en röntgen, blir det artros efter operationen så är det det, skaver plattan så får jag/dom ☺ operera bort den.

      Stor kram på dig fina Sanna ♥

      Radera
  15. Men fy, det var inte kul, hoppas värken går över snabbt.
    Hoppas du får rätt hjälp.
    Fin bild ,-)
    Allt gott till dig KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  16. Trist och ont för dig!
    Allt gott!
    Skriv av dig - även mindre glada inlägg får förekomma!
    kram

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥