Translate

.

.

onsdag 2 september 2015

Brasa, ljus och våfflor




Sitter och tittar på mysiga saker från nätet, dessa tre översta bilder är lånade på nätet.


Ute regnar och blåser det 14,5 grader visar mätaren.




Själv sitter jag med kaffe och en våffla med brun-ost. Teven och levande ljus lever i köket.
Sitter alltså inte i sjön men det känns som min kropp gör det, huvudet bankar och halsen säger ifrån från varje liten våffelbit som slinker ner.

Tacksam är jag för att jag städat och snyggt och ingen tvätt i tvättskåpet. Min sjukgymnast har semester denna vecka så även det passade bra, he he....


 Våfflorna stekte jag i går och de är hur goda som helst. Va, tycker ni jag är stor i maten? =)
Alla ni som känner mig vet ju att jag måste dela med mig till de hyresfria spöken som bor i mitt hem, blink blink.... ☺ 




En fin onsdag till dig, kanske har du samma höstrusk hos dig som jag har hos mig?


Kram, K


28 kommentarer:

  1. I Norrland är det hur fint som helst! Onsdagskram tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Njut så länge det varar. =)

      Kram ♥

      Radera
  2. Där jag befinner mig är det högsommar....30 grader och sol!
    Hoppas halsen ska krya på sig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet =) Tar det lugnt äter sunt och dricker varmt.

      Kram ♥

      Radera
  3. Nej, det har jag inte! Visst var det svalare i morse men det känns ändå helt ok! Något våffeljärn har jag inte trots att jag pratar om det varje år... Får kanske komma till för gott är det :-)

    Kram och krya på <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just dessa våfflor blev extra goda, farligt gott! =)

      Kram ♥

      Radera
  4. I Wales skiner solen som alltid,hi,hi!!! Det är faktiskt sant just nu i alla fall!
    Våfflor, vad gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla verkar ha drabbats av förkylningar lagom till höstrusket. Vilken tur att ni inte smittar via bloggosfären om man säger så.

      Å eftersom jag är nollåtta precis som du så har jag drabbats. Har precis kommit hem från en väldigt blöt (å då menar jag inte alkohol) dejt i dina trakter och på söder. Håller på att tina upp just nu...

      Radera

    2. Njut du av solen i Wales Lena. =)

      Kramen ♥

      Radera

    3. BP - kommentarsfältet blev lite konstigt, du och Lena fick dela på samma så att säga....
      Många är förkylda nu så typiskt, sätt på dig varmt och torrt nu så inte du också blir förkyld.

      Kramen ♥

      Radera
  5. Riktigt ruskigt väder ute idag! :(
    Och jag ligger fortfarande kvar i soffan! ;)
    Krya på dig! ♡

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har ljus och trivsamt runt mig tittar ut ibland och är tacksam över att inte befinna mig där ute.... =)

      Krya på dig och kram ♥

      Radera
  6. Ute är det lite trist idag, men inne kan en vara. Mysiga bilder och både brasa och våfflor med brunost låter gott. Men inget vidare att du inte är helt pigg. Skickar varma krya på dig kramar från Söder.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Ditte, jag har det rätt så gott men är jättetrött....

      Kram ♥

      Radera
  7. 17 grader här och solen har skinit lite till och från. Har varit ute på en cykeltur och gjort mitt ärende.
    Jag har våffeljärn, ett dubbelt t.o.m. så jag kan dela med mig ;)
    Brunost äter jag men steker sällan våfflor.
    Krya KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Våfflor är gott och mina som jag gjorde igår var extra goda. Mums!

      KL ♥

      Radera
  8. Inget höstrusk än hos mig, men den kommer på lördag till Norra Norrland :( Våfflor gör jag ibland, allrahelst om äldste sonen kommer oförhappandes hem och inte har ätit... Han älskar våfflor ☺ Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Njut tills på lördag då. =)

      Kram ♥♥♥

      Radera
  9. Ja, vad är det här?! Igår var jag på Korfu och det var c:a +33 grader och strålande sol...och idag vaknar jag upp till regn och rusk och kallt...brrrr...tur att jag nu är full med D-vitamin!!!!
    Krya på dej!!!
    PS. Brun-ost på våfflor..va e det? DS.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Getost, jag köper Gudbrandsdalens... Det är väldigt vanligt i Norge med brunost och nu börjar allt fler Svenskar köpa den. Kram ♥

      Radera
    2. INTE GETOST UTAN MESOST SÅKLART!!!! =D

      Radera
    3. INTE GETOST UTAN MESOST SÅKLART!!!! =D

      Radera
  10. Nja... Höstrusk vet jag inte om jag vill kalla dagens väder? Drygt 30 i skuggan fortfarande... :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Å du befinner dig i skuggan gissar jag?..... =)

      Kram ♥

      Radera
  11. Jag skulle vilja ha en sådan brasa som på bild ett. Tyvärr har vi ingen plats. Annars säljer de snygga och rätt billiga på Rusta. Våfflor är smaskigt. Brun ost vet jag inte om jag ätit någon gång. Krya på dig kramar.

    SvaraRadera

  12. Hade du ätit brun ost så hade du vela äta det igen så du har nog missat det. =)

    Kramen Bosse ♥

    SvaraRadera
  13. Regn och rusk igår men idag skiner solen, men ligger inne i soffan och tycker lite synd om mig själv, vi har sjukstuga här hemma och lillskruttan har varit dålig länge nu :( så man vet vad man har att vänta
    Hoppas du mår bättre finaste måste bara fråga vad är brun ost föresten ???
    Kramisar Sanna❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Brun ost är mesost fast en sån man hyvlar. Inte som messmör, inte ens i närheten....

      Krya på er hela flocken där hemma, extra stor kram ♥♥♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.