Translate

.

.

söndag 6 september 2015

Blött och inte särskilt sött







 Morgonen började med det gröna, sedan kaffe och nu stoppar jag inte in mer i munnen än tandborsten på några timmar. ☺




Inatt har det åskat och smält nåt förfärligt, satte in öronpropparna och efter det blev det tyst.
Låg vaken länge efter det, så har det varit några nätter nu och hela jag påverkas av dåligt sömn. Sömnen är A och O för mig och får jag inte mina timmar så blir jag kinkig och håglös.





Nu är klockan halv elva och jag gissar starkt att dagen kommer att handla om aktiviteter inomhus.

En fin söndag på dig söndagshjärtat! ☺


Kram, K








47 kommentarer:

  1. Vi har ungefär samma planer idag, som det verkar :-)

    Här regnade det också hela natten, men det som smällde hade vi kunnat åtgärda själva. Om bara nån hade idats ta sig ur sängen och ut på terrassen och flytta på papperskorgen i plåt som regnet spelade trumma på... :-)

    Ha en skön söndag i soffhörnet!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bra då kör vi Ama! =)

      Sköna söndagskramen ♥

      Radera
  2. Fina bilder på dig och ditt hem.
    Här ösregnar det, så förutom hundrastningar blir det något kul inomhus.
    Oj hade ni sånt åskväder!
    Ibland har jag svårt att somna det är jobbigt.
    Ha en fin dag KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då får du plaska på så gott när du tar dina hundpromenader, he he....

      Plask plask kram ♥

      Radera
  3. Har sovit som en stock. Ösregn igår och tror inatt då jag kort vaknade till. Nu skiner solen så jag ska nog ut en liten sväng ändå. Får passa på i min lättja.
    Mysigt hos dig!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hade lust att stanna i mitt sovrum resten av dagen men skall nu ut en liten tur i regnet.....

      KL ♥

      Radera
  4. Här har det också regnat och åskat under natten och regnet verkar fortsätta en bra bit in på dagen!
    Vilket vackert rum du har tagit foto på :)
    Kram och trevlig söndag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är mitt älskade sovrum, som jag tyvärr måste lämna för att gå ut i regnet, vill heller krypa ner under täcket och sätta på teven och bara glo.... =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Även jag trodde att det skulle bli inomhusaktiviteter idag, men så tittade solen fram och då fick det bli en långpromenad (om än blåsig sådan) i solen istället för städning i garderoben :-) Valet var inte svårt hahaha!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha...Solen räddade dig från garderobsstädning, själv får jag gå ut och plaska i regnet, fast jag skall så fort som möjligt plaska hem igen. =)

      Kram ♥

      Radera
  6. Vad gäller din gröna drink så säljs den och flera "matiga" varianter på Joe & The Juice faktiskt. Har jobbat mig genom hela deras juice sortiment, men inte vågat ta de matiga varianterna än. Ska dock bli!
    Å visst har det mullrat och åskat hela natten. Jag tyckte att det var otroligt mysigt och roantiskt faktiskt. Man vaggades så skönt under täcket;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skall prova deras drinkar när tillfället ges... =)
      Jag lider när det åskar, är så otroligt rädd för åskan, det hotfulla mullrandet och dessa blixtrar som försöker leta reda på mig och förgöra mig, döda mig och bränna upp mig. =))

      Kramen ♥

      Radera
  7. Visst var det rejält buller i natt och vilket regn! Vaknade av att det dundrade, men det drog sbabbt vidare och jag somnade om.
    Regn upphör här och en prommis väntar. TRor sedan det är läge att vila sig i form. Får besök av en vänninna på eftermiddagen och ska klura på lite mat åt oss.
    Önskar dig en bra "vilodag" ! Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så här inne är det mysigt med regnet ute, jag har tända ljus bra musik och trivsel. Tittar ut då och då är känner att det är helt okej med regnet trots allt. =)

      Trevlig eftermiddag med väninnan.

      Stor kram ♥

      Radera
  8. Din drink ser spännande ut och du ser så fin ut då du dricker........sluuuuuuuuuurp.
    Fint i ditt sovrum åxo. Gillar färgen. Snyggt.
    Igår då regnade det kraftigt och åskade hos mig. Brunnslock öppnades på stadens gator tydligen. Uscha.
    Nä nu får du Ha en fortsatt fin söndag.

    Kramelikram❤

    SvaraRadera
    Svar


    1. Sluuuuurp, just det! =)))

      Ja, herregud jag såg bilden som du visade, jösses vad vatten....

      Söndagskram på dig ♥

      Radera
  9. Jag såg bara att det sken upp på himlen och hörde knappt åskan.
    Jag var nog för trött för att bry mig! ;)
    Jätte fint sovrum förresten.
    Hoppas drinken hjälpen hälsan! ♡
    Kram fina du!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Spenaten borde ju gjort mig stark, men jag vet inte... =))))

      Kram på dig fina ♥

      Radera
  10. Här regnar det oxå! Därför blir det bak och annat mys inomhus för hela slanten idag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skönt, det är mysigt inomhus i busvädret. Jag tog mig ut en sväng men just medan det var uppehåll... =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  11. Vilken spännande dryck. Den gör nog susen.
    Orolig och störd nattsömn kan ställa till det med dåligt immunförsvar som följd. Vi behöver ju verkligen sömnkvalité. Kram du fina ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Normalt sover jag bra, men sista nätterna har det varit stört omöjligt att somna. Bra sömnkvalite behöver vi alla men jag behöver det såklart mest. =)))) skojar. ... =))

      Kram fina du ❤

      Radera
  12. Efter en kort period med något bättre sömn än jag annars har, är jag tillbaka till mina sömnlösa nätter. Jag har så långvarig sömnbrist så för mig leder det till depression - eller i varje fall att jag åker längre ner i depressionsbrunnen. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sömnstörningar är verkligen inte kul, jag brukar annars sov gott men de senaste nätterna har det varit som förgjort.... Det borde finnas hjälp för dina sömnsvårigheter, men jag antar att du sökt...

      Kramen ♥

      Radera
  13. Det där gröna ser livsfarligt ut, haha!
    Hoppas att du fick en fin söndag.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Yes, jaökjgoadhöv jkjgaöj jkjvlzjä äkäp!!!!! =)))) hi hi hi

      Kramen ♥

      Radera
  14. Det regnade visst här i natt, men dagen har varit strålande! Lite blåsig, men det känns att Herr Höst knackar på! Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nästa helg får vi 21 grader sedan säger sensommaren adjö. =)

      Kram. ❤

      Radera
  15. Kommentaren ovan här (Anonym) är du vet vem. Den här texten har hon norpat från någon annan bloggare. Du behöver bara kolla alla kommentarer jag fått från hen i mitt senaste inlägg så är det inte svårt att gissa att hon är i farten med otrevligheter, hot och diverse igen. Hos mig har det varit regnfritt idag.... Jiippii.... Kram å sov gott när så blir ....♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läser om översvämningar och folk får åka båt från sina hus...
      Nä nu somnar jag... Godnattkram ❤

      Radera
  16. Bra start för dagen ... Grönt är skönt för kropp o själ ❤️
    Här har det bara pratats // fixats papper// haft mysig filmstund med barnen, då sonen åkte tillbaka till skolan ikväll :/
    Jag var vaken för det smällde och blixtrade samtidigt här ett tag kunde inte ens börja räkna ;)
    Tycker det är ganska mysigt med åska o blixtrar ändå
    Stor kram till dig finaste och hoppas din dag var bra och hemmamysig ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har haft en härlig hemmamysdag...=)
      Usch jag är livrädd för åska.
      Nu stoppar jag in öronpropparna och säger godnatt.

      Kramen finaste du ❤

      Radera

    2. Har haft en härlig hemmamysdag...=)
      Usch jag är livrädd för åska.
      Nu stoppar jag in öronpropparna och säger godnatt.

      Kramen finaste du ❤

      Radera
  17. Nu är söndagen slut! Hoppas på bra sömn inatt för oss alla!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas vi alla sover gott i natt...

      Nattkram ❤ zZzzzZzzz

      Radera
  18. Oj, den gröna drinken ser ut som en riktig vitaminkick! Skål!
    Å vilket fint sovrum du har...där ser man väl också den fina mattan som du nyss köpt,eller hur? Å vilket regnväder vi har haft idag, har inte gått utanför dörren idag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jag älskar mitt sovrum... =)
      Inne I stan har det inte varit så farligt, översvämningar ställer till så mycket problem... hade källare full av vatten för ett tag sen, inte kul... kram och sov gott ❤

      Radera
  19. Vi har haft hyffsat väder idag, & inte en droppe regn ;)

    Gröna eller röda drinkar är nyttiga! jag gör blåa på blåbär ibland åxå hi hi

    Kramiz kramiz <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Grönt eller rött det gör detsamma, fina färger båda, hi hi hi....

      Kramiz ♥

      Radera
  20. Kommentaren "Anonym" är en bloggare "hen" som härjat omkring i bloggvärlden hela helgen. Hotat och skrivet otrevliga kommentarer till mig och till mina blogg vänner.
    Det hon skriver nu i sin kommentar till dig är norpat från min fb och bloggvän.

    För övrigt så önskar jag dig en toppenmåndag och ny vecka.
    Kramelikram till fina dig❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick samma kommentar i min blogg men godkände den inte!

      Radera
    2. Jag också och har nu på granskning. Så trist och tragiskt alltihopa.

      Radera

    3. TantGlad ♥ Znogge ♥ Gerd ♥

      Radera
  21. Vädret här var synnerligen omväxlande! Ena sekunden regnade det och nästa minut sken solen. Men svalare har det verkligen blivit...

    God måndag och kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Godmorgon, solen skiner just nu men hur länge har jag ingen aning om... =)

      Kram ♥

      Radera
  22. Jag blir PSYKOTSISK utan sömn minst 9 timmar nnars blir jag mega bloggbitch haha :)


    Ha en kanonvecka :)

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, är du min tvilling? =)))

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥