Translate

.

.

onsdag 30 september 2015

Bedrövligt...







Vart jag mig än vänder så är det i dag byggnadsställningar i värt enda hörn.
Huset mitt emot var det en byggnadsställning och nu
sätts det upp en igen.



Är det sista chansen för rot och rut eller vad är det frågan om?
Det känns det lite som ett övergrepp måste jag säga.



Trottoaren delas även med cyklister och när det kommer barnvagnar och rollatorer så är det minst sagt trångt. Dessutom hamras det och förs ett jäkla liv så jag hör knappt vad jag tänker längre.



-----------------------------------------------------


Ute är det en blå himmel 13 grader visar mätaren så det blir nog en fin dag.


Vill önska http://minplatsisolen.blogspot.se/ välkommen som följare.
Titta in på en underbar blogg som berör.





En fin dag till dig kära solstrålen!



Kram, K





36 kommentarer:

  1. Kan inte annat än att hålla med.
    Hela stan ser ut som en enda stor byggarbetsplats!
    Men jag antar att dom vill bli klara innan vintern kommer!
    Ha en fantastisk dag! :)
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, dom vill utnyttja avdragen tror jag....

      Kram ♥

      Radera
    2. Om du har solar mycket. ..
      Minns att du berättat att du drev ett solarium. Stämmer det?
      Och du har fått svarta leverfläckar bör du genast få dom kollade!
      Det behöver inte vara nått nu.
      Men kan bli senare!
      Nu är det du som bokar tid bums meddetsamma! ❤

      Radera

    3. Skall kolla dem, lovar... ♥.♥

      Radera
  2. Ja, ROT-avdraget minskar efter årsskiftet så det är möjligt att det påverkar... Även i stora staden är det alltid något på gång.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu när jag var ute så ser jag att hela stan är full av byggnadsställningar nästan lite panikartat.... Tog kort.... Kram ♥

      Radera
  3. Det märks här i stan också. Måste vara dessa avdrag som måste utnyttjas i år.
    KL <3 och ha det bäst, finaste!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har aldrig varit med om maken, hemsk. Får gå mot grönområdet istället när jag går ut....

      KL ♥

      Radera
  4. I min stad är det mest vägarbeten lite här och var som man ser, men visst finns det lite byggnadsställningar också här och där i stan.... Fint höstväder idag =) Kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vädret är fantastiskt och skall så bli fem dagar framöver... Glädjetjut! =)

      Kram ♥

      Radera
  5. Jobbigt med alla byggställningar, men kanske nödvändigt? Här är trottoarerna typ oframkomliga även utan ställningar. Folk med barnvagnar, rullstolar, rullatorer osv håller oftast till ute i gatan. Dom kommer inte fram annars...

    Ha en toppenonsdag! :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej inte nödvändigt, hårdtryckstvätta husen för avdragens skull anser jag inte nödvändigt. =(
      Lite märkligt att inte fler olyckor sker, det är ju livsfarligt att rulla ut på gatan för att komma fram...

      Toppenonsdag från ett strålande varmt Stockholm ♥

      Radera
  6. Svårt att ta sig fram när det är en massa byggnadsställningar! Och ibland känns det som de håller på överallt på samma gång!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så här har det aldrig varit tidigare, ren girighet handlar det om och då skiter dem i alla som får lida....
      Det handlar bara om att få dra av, vare sig det är nödvändigt eller ej....

      Solig kram ♥

      Radera
  7. Håller helt med dig. Tänkte på detta igår nere vid Kungsan.
    Ser ut som för massor av år sedan då Klarakvarteren revs....
    Men sol och blå himmel piggar upp även idag.
    Tack för ditt bloggtips.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Javisst Ditte, är det inte rent förskräckligt? Byggnadsställningen som jag har utanför står bara och ingen jobbar, för ett par veckor sedan körde de högtryckstvätt på fasaden och skitade ner mina fönster, efter det har jag inte sett röken av killarna.... Kram ♥

      Radera
  8. Förstår din frustration över störande ljud ... och oreda med ställningar här och där!
    Kikade in på din nya följarblogg också :-)
    Kram från här som tills nyss hade blåaste blå himlen ...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tove, det är hemskt här nu jag brukar inte vara den som gnäller men nu har jag fått nog.....

      Soligkram ♥

      Radera
  9. Besvärligt ser det ut. Inte lätt att promenera för inte.

    Solstråle kan du vara själv du ����*blink*

    Ha en jättefin dag och KRAM ❤

    SvaraRadera
  10. Snart blir det kallt och då vill de inte arbeta ute längre. :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, det är jag inte så säker på.... =)))

      Kram ♥

      Radera
  11. Ingen trevlig syn. Men som sagt snart är de väl färdiga och vill jobba inne då kylan kommer. Idag har det varit som en fin vårdag men färgerna på träden avslöjar att så är det inte.
    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi har ett underbart väder, viken höst som mer är sensommar.....
      Kramelikramen ♥

      Radera
  12. Känn dig inte ensam om detta... I Malmö byggs det hål i nästan varenda gathörn 😵

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, då vet du allt.....

      Kramen ♥

      Radera
  13. Ja, inte är det lätt att samsas när det blir fullt av byggställningar. Fin kväll till dig!/Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, det är ju inte det.... =))))

      Godnattkram fast du sover nog redan. =)) ♥

      Radera
  14. Jo då, tänkte på samma sak igår. Det stambyts, fasadrenoveras, det byts balkonger och överallt står de BigBag med rivna grejer i. För att inte tala om alla högtryckstvättar uppe på taken samt bygget av Citybanan.

    Jag menar Vasastans hus är ju gamla och de behöver rustas upp, men det kan absolut inte vara roligt att stå ut med ljudnivån på en så liten yta. Antar att dina öronproppar kommer väl till pass;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ena huset har dom tvättat för några månader sedan, själv ser jag ingen skillnad...
      Jo vissa hus behöver rustas upp men detta som nu sker verkar handla om något annat, nämligen pengar.... Det har blivit många paket med öronproppar och ett stort tack till dig för tipset. =)

      Kramen ♥

      Radera
  15. God morgon ....usch va jobbigt med allt väsen så klart , men så är det överallt känns det som ja kanske inte så många ...ha en toppen dag kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. En toppendag till dig också och lycka till hos tandläkaren.

      Kramen ♥

      Radera
  16. Tack rara du.♥ Jag är så glad att jag hittade hit till dig. :) Snart kommer kyla, vind, snö och hela köret så jag antar att det gäller att få gjort så mycket som möjligt innan vintern sätter in. Vi håller tummarna för att de är borta innan det är dags att hänga upp julstjärnorna i fönstren för då vill man inte gärna ha en byggjobbare kutande utanför fönstret. ;)

    Sköt om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar

    1. Usch, påminn mig inte.... Istappar, snöblask............................... Men julstjärnorna ser jag fram emot att sätta upp, hoppas byggnadsställningen är borta till dess... =)
      Är det något snygg som tittar in så kan jag ju räcka ut en kopp kaffe, he he.....

      Kram på dig ♥

      Radera
  17. Det är inte kul ed alla dessa renoveringar ….. men kanske ett måste, samma gälkler vägarna här ute på landet.. jag har nu 3 rödlysen på väg till landet pga massa fixande av vägarna.. och tre rödlysen på den lilla vägen är mkt haha
    Kram Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet inte hur nödvändigt det är att högtryckstvätta husen, om det blev någon skillnad kanske men det har jag inte sett att det blivit. De ser precis likadana ut som innan. Vägen är det annorlunda med för där måste det bli en skillnad, hi hi hi,,,, Tre rödljus på en liten väg låter mycket....

      Härlig kväll med en stor kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥