Translate

.

.

måndag 14 september 2015

Adjö ATG - Kristall & Stenar





Denna kristall har följt mig genom livet, jag fick den av en vän för säkert 40 år sedan. Då lade jag den i frysen över natten sedan laddade jag in mina djupaste önskningar i den.
I början hade jag den alltid med mig, sedan fick den vara hemma, för att senare nästan glömmas bort. Jag kunde hitta den i lådor, väskor och på slutet låg den faktiskt också i min verktygslåda. Jag har flyttat och jag har rensat och jag har tänkt då och då att "nu måste den väl ändå vara borta". Men nej, den dyker allt upp. Nu ligger den här vid min dator och jag kan känna hur den tillåter mig att ladda den med nya önskningar som passar bättre i tiden. Tack Camilla för stenen! ☺






Här är en annan sten som följt med mig genom livet, men denna har jag aldrig laddat med något.

Har du något litet som alltid hängt med dig?




Sedan vill jag ge en känga till ATG som tagit bort Classic, oförlåtligt och förlust av många spelare!
Den nya sidan är rörig minst sagt och allt som var roligt med spelet har gått förlorat.





Jag tror inte att de som läser min blogg har någon förankring till ATG men själv började jag spela när jag kom till Sverige 1973 Har aldrig spelat för mer än jag stått ut med att förlora och i bland har jag pausat en tid när jag tröttnat men sen alltid hittat tillbaka. Nu ger jag upp detta gamla intresse med viss sorg i hjärtat.






Kram, K




                  


18 kommentarer:

  1. Visst har jag grejer som hängt med länge, många onödiga också... Har en del halvädelstenar som trivs ihop, gillar olika färger. Jag har hört att om man tar dem i skogen så kan det flytta "småfolk" i dem! Dock måste man släppa dem tillbaka till skogen sen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, ja det är klart, småfolket tillhör skogen. =)

      Kram på dig härliga du ♥

      Radera
  2. Nej, jag har nog inget gammalt som har hängt med hela tiden. Utom jag själv, då ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, det bästa får väl vara gott nog, hi hi....

      Kramen ♥

      Radera
  3. En önske-sten på riktigt alltså! Häftigt!
    Det som följt mig genom livet är en ring som min mamma alltid bar. Hon dog redan 1962 och några dagar innan hon dog, så tog hon av sig ringen och satte på mitt vänstra ringfinger och där sitter den ännu, mitt emellan mina vigselringar! Min mamma är alltid med mig på det viset! :) Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så klart din mamma är med dig och ringen är så mycket mer än bara en ring. ♥
      Jag har min pappas vigselring som min mamma tog av och satte en sten på när han dog, den har jag burit först på pekfingret och idag på ringfingret. =)

      Kramar ♥

      Radera
  4. Jodå, jag har flera saker som följer med mig. Snäckskrinet, t.ex. som jag skrev om.
    Så har jag två kristaller som jag kan ladda och gör ibland. Så några andra stenar från olika länder. Pappas förlovningsring har jag omgjord med en ametist i sedan många år tillbaka, den bär jag ibland. Mammas ringar bär min äldsta dotter som vigselring, omgjord.
    Nu ska jag cykla iväg till Gospel. Ha en fin kväll. KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oj, då har du stenkraft, hi hi hi.... Skojar lite ha en fin cykeltur och sjung ut. =)

      KL ♥

      Radera
  5. Ingen sten jag hittat jag tar hem många, det får bli en kolbit som min man gjorde ett hjärta av, mycket fint.
    Fina stenar som följt dig.
    Jag blir varm om hjärtat av ditt inlägg .-))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera

  6. Tack, det är lite roligt att de hänger med oavsett vad..... =)

    Jättefin kväll fina du, kramen ♥

    SvaraRadera
  7. Vilka fina stenar! Och din kristall kan säkert fyllas med ytterligare önskningar, tiderna och omständigheterna förändras. Jag har också ett par saker som länge följt mig och utan dem skulle det kännas konstigt. Ett halsband med en vacker sten i är alltid med och på mig. Utan det vore jag halv. Och en ring finns alltid på. En symbol för mina döttrara.
    Jag har också sett att ATG ändrat sin sida. Rörigt är vad det är. Trist!
    Kram och trevlig kväll önskar jag dig.

    SvaraRadera
    Svar


    1. Vissa saker betyder extra mycket absolut...

      Det var väldigt dum gjort av ATG
      Undrar om de inte kommer att få öppna upp den gamla sidan igen för många spelare är rosenrasande. Fy skäms på ATG =(

      Kram och trevlig kväll ♥

      Radera
  8. Din kristall ser ut som en blyerspenna, så klart du kan "skriva" önskningar med den. Jättekul grej faktiskt!

    Det som har hängt med mig är en berlock med en fotboll som jag också fick för sisådär 40 år sedan.

    ATG säger mig nästan ingenting. Har aldrig spelat förutom V75 som jag bidrog till med en hundring en gång i månaden. Någon kollega med insider tips satte ditt raden. Jag cashade bara in;-)

    SvaraRadera
  9. En fotboll i silver har hängt med mig också men den är nog försvunnen nu för jag har inte sett den på länge.

    Jag omsluter bara händerna omkristallen och skickar in det jag vill skall hända in i den, sedan får jag allt, hi hi.... bra va? =)
    ATG är jag arg på och har tagit bort deras app på mobilen. =(

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  10. Tänker fatta mig kort: Detta är ett underbart stenrikt inlägg .... spel-e vinken i dig finns med...
    Stenmjukhård kram och all önskan om det goda!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. He he he, stenhård kram tillbaks =))) ♥.♥

      Radera
  11. Nåt smycke har jag och säkert nån annan liten pryl som jag inte kommer på, men jag förstår vad du menar med att "ladda" ting. Det behövs lite magi i livet ibland! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Livet är magi så det är lika bra att leva i det som är. =)))

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.