Translate

.

.

lördag 15 augusti 2015

Vi som gillar valnötter







Valnötter på Lidl för 19:90 st, ja inte st då, ha ha, men det förstod du säkert. Som hittat och goda är de också, annars kostar de nästan 35 kr st. 


En rätt lång promenad blev det också....


Här kan man se så mycket som tre solar, he he... Fyra, för det är en prick där också... ☺



Fina träd och tomt med folk...


Odenplan har blivit fin nu, på baksidan är det sittplatstrappor som nog blir klara för sittning i september tror jag.....




Nja, jag vet inte om Mercedes gör sig som sportbil, eller vad tycker du?

Här var bara några bilder från dagen, mer kommer sen...
Jag är så himla glad för att vi får dessa fina soliga fina dagar som vekar stanna även nästan vecka. ♥
Men eftersom det brukar vara sommar ca 3 månader och vi nästan inte haft någon så borde vi få ha sommaren kvar tills i november enligt mig. ☺


Kram, K


20 kommentarer:

  1. Fram för ditt förslag, med framflyttad sommar tre månader, den klubbar vi!
    Får se om jag ids jaga valnötter i morgon då! Billigt, gott och nyttigt.
    Roligt att se kungliga stadsbilder.
    KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så tre månader framåt har vi sommar..... viken härlig tid vi har framför oss... =)

      KL ♥

      Radera
  2. Kan bara hålla med! Vi har gjort oss förtjänta av sommar länge länge till!

    Valnötter är inget för mig men det finns andra alternativ ;-)

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Underbart, nu planerar vi framåt och kanske köper nya sommarkläder.... =)

      Kram ♥

      Radera
  3. Jag hänge också på klubben med sommarförlängning! Och valnötsklubben, den går jag också med i! Käkar valnötter till frukost (i fil) varje morgon. Kanske skulle besöka Lidl...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag käkar också valnötter varje dag så alla dessa påsar jag köpte räcker inte särskilt länge... =)

      Kram ♥

      Radera
  4. Valnötter är inte min grej *LER* men bilder......och dendär urtjusiga bilen ÄR MIN GREJ.
    Ääääälskar bilar. Jättefin.
    Tack för fina bilder och ett urtjusigt ögongodis ikväll.
    Kram du fina❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hur kan ni bara inte gilla valnötter? Alla gillar ju valnötter, hi hi hi....
      Bilen får du betala lite mer än 19:90 för och den finns inte på Lidl att köpa! =) Bara som information.. =))

      Kram fina biltanten ♥

      Radera
  5. Valnötter äter jag gärna och helst då på gratinerad chèvre. Men även annars...
    Mercan är helt i min smak, men tyvärr vann jag inget på mitt lotto så jag får vänta ett tag. Men det går det också.
    Stockholm nu ä rhärligt och jag njuter av dina bilder och kan nog känna igen mig. Pdenplan och trakterna där var ju hemme för mig mellan 2002 och 2004. Och jag går gärna härm Memory Lane.
    Kram från Söder och med pågående Midnattslopp utanför på kajen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så har inte jag ätit dem men det skall jag göra... =)
      Löparna fick en härlig kväll att löpa....

      Godmorgonkram ♥

      Radera
  6. Oj, vilken skillnad det har blivit på Odenplan! Evigheter sedan jag var där senast.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är det? Det är först nu som man börjar se hur det kommer att se ut.....

      Kramen ♥

      Radera
  7. Valnötter - ja tack och andra nötter med!
    Mercedesen med en påse valnötter och tilltalande manlig fägring bakom ratten? Å ja tack! Om vi ser tre solar så är det fulländat!!
    <3 kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ser du inte den fjärde Tove? =)

      Söndagskram ♥

      Radera
  8. Älskar nötter, goda och nyttiga, Tack för tipset om Lidl.
    Fina bilder ifrån din promenad.
    Tänk att det har blivit så fint vid Odenplan. Jag tror jag måste åka dit och kolla, nå´n dag. Bussen går ju ifrån en hållplats bara 100 m från där jag bor, direkt till Odenplan, lätt och smidigt.
    Jag måste vara olik alla andra för tänk jag tycker att det har varit en helt underbar sommar, kan inte klaga på vädret i varje fall.
    Ha en finfin söndag fina Comsi Comsa.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du måste handla dem under dagen för nästa vecka kostar de nästan det dubbla.... Jag var på St:Eriksgatan 113 du vet nästan vid norra station och köpte dem, på Sveavägen var dom slut...

      Just för dig tror jag att sommaren var fantastiskt. ♥

      Söndagskram ♥

      Radera
  9. Nötter är gott :) och visst är den bilen cool ja tack :) ha ha ha en toppen dag kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. En fin söndag till dig Eva och kram ♥

      Radera
  10. Fanns inga valnötter kvar till mig idag, buhu. De tog slut i ett nafs, sa biträdet och idag fick vi inga.
    Nähä, sa jag slokörad.
    Jag fick väl skylla mig själv, hihi...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så synd... :( Den Lidl som jag gick in på igår ligger lite avsides så där hade dem fullt med valnötter.

      KL ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.