Translate

.

.

söndag 2 augusti 2015

Varför krångla till det?








Bilden lånad från nätet








Bilden påminner mig lite om att vi alla har olika vägar att gå och många väljer oftast den närmsta vägen, men några väljer att gå den långa vägen. =)
Själv känner jag att jag både genat och gått långt, så att bara gena eller gå långt gör nog ingen.

Ja, livet handlar ju inte bara om att gå, det handlar om att göra vissa val, livviktiga val för ens hälsas skuld eller val som på sikt kan påverka personer i vår närhet, kanske både på gott och ont. Men det mesta brukar sluta gott så fort man lärt sig acceptera vissa saker i sitt liv.

Hur många gånger har jag inte gått på en väg och känt att här är jag totalt vilsen och varit beredd att vända om men fortsatt att gå? Det har nästan alltid visat sig att jag skulle gått tillbaka, MEN om jag nu hade gjort det så hade jag ju missat allt jag fick möta på vägen. Paradoxalt nog så verkar det som om det inte går att göra några fel val utan det är vi själva som dömer livet efter vår egna vilja. Undrar om det kan vara så? I så fall så får man ju sluta krångla till det och bara leva just där man är i livet,  men val måste vi ju ändå göra men då spelar det kanske ingen roll vilka val vi gör för de är ändå en del av livet vi lever....

Varför krångla till det? =)



Kram, K



                     

27 kommentarer:

  1. Superintressant inlägg. Inget trams.
    Vi väljer hela tiden vägar och det är dessa vägar som påvärkar våra liv gott som ont.
    Tja.....varför krångla till det.
    Ett fint tänkvärt inlägg.

    Söndagskram till dig fina❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Precis, varför välja väg när livet ändå blir som det tänkt?

      Glad ny vecka till dig fina ♥

      Radera
  2. Ibland är det så lätt att bli stående när man inte vet vart man ska. Om man inte vet om man ska gå åt höger eller vänster gör man inget.Ibland, när livet springer på i för hög fart är det nyttigt att stanna till och vänta lite under tiden man funderar. Man kan inte svänga i för hög fart, då blir det lätt att allt välter och blir kaos. För det mesta tror jag så vet vi vilket steg vi bör ta härnäst, men det kan vara så litet att man inte ser det. Vi fäster blicken för långt fram, och det enda vi ser är ett skrämmande jättekliv i stället för det lilla, enkla steget. Och så väntar vi. Och väntar. Och väntar, som om Den Stora Planen skulle uppenbaras i form av en gigantisk ritning och rullas ut som en röd matta för våra fötter. Livets små omvägar gör att vi hamnar tillslut där det var tänkt att vi skulle vara i livet tror jag ...Så att gå vilse är ett sätt att lära sig att hitta rätt... Söndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det ligger nog en del sanning i dina ord. Förstår inte varför vi måste tänka så långt fram och göra allt så stort och svårt och under tiden så glömmer vi bort att vara människa.

      Fin ny vecka till dig fina pärlan ♥

      Radera
  3. Åh, vad fina tankar. Just nu står jag still vid vägkanten och inväntar att få lift. Kanske kommer det ingen och då får jag bestämma mig över hur jag gör på eget vis.
    Ingen idé att grunna över det ogjorda, det är bara att gå på.
    Tror att vägvisaren inom oss ändå ger oss signaler.
    KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lift på vägen får vi ALLTID genom någon eller något. Bara vi tar av oss bindeln som vi har för ögonen så kommer vi oftast till insikt om det som är bäst just då.....

      KL ♥

      Radera
  4. Ja kringelkrokar har man gått ,-)))
    Men nu bara "går jag" ,-))) det känns bäst så
    Tänk hur annorlunda livet kunnat bli om man slagit in på en annan väg.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)
    Tänk om man hade på sin väg genom livet haft en Gps ,-))))
    Inte ens en kartbok hade jag ,-)
    KRAM Primrose -)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, livet hade nog blivit annorlunda men säkert hade något hänt så man ändå var där man var från början.
      Kanske har vi en karta en gammal Gps i oss och den resan går inte ändra i färdväg....

      Fin ny vecka och kram på dig ♥

      Radera
  5. Mycket klokt och tänkvärt! Att välja väg är svårt och ofta finns det fler val att göra. Men vad är och förblir rätt/fel?
    Vem vet? Vi lär oss lite av erfarenheten, men den begränsar också. Och att göra det bästa av den väg man tar tror jag ändå leder en framåt. Att välja fel kan också vara att välja rätt. Så varför krångla till det?
    God natt kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det finns ju alltid fler vägar och fler val att göra, men på något sätt så tror jag vi lär oss detsamma av dem alla, vi får bara olika undervisningar.... Så varför krångla till det?

      En fin ny vecka till dig fina Ditte!

      Kram ♥

      Radera
  6. Precis men med facit i hand är allt självklart ;-)

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Med facit i hand ja, varför kunde vi inte fått facit-rackaren på en gång om det nu ändå skulle bli så att vi skulle glömma bort att vara en riktig människa.

      En fin ny vecka till dig fina du!

      Kram ♥

      Radera
  7. Varför krångla till det? :)
    Så klok fråga, och klokt svar ger du också.Fin koppling mellan text och bild, först trodde jag det var en lampa så jag tänkte Kvinna med upplyst underliv, men när jag läst klart så visar dig att är en kvinna med upplyst huvud som taget sig till topps i livets träd där uppe har en översyn och ser alla sina vägar och kan acceptera sina val om än kringelkrångelkrokigt
    Så blir dagens kram... :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänk om jag kunde se allt genom dina ögon då hade livet blivit en skrattkammare. Du är för härlig!!!!

      Det bästa av den nya veckan önskar jag dig!

      Kram ♥

      Radera
  8. Så brukar jag oxå tänka. Det är liksom en mening med allt. Så vad vi än väljer så blir det nog rätt i slutänden. Vi ska inte krångla till det som du säger.
    Stor kramen på dig.

    SvaraRadera
    Svar


    1. Precis kära systertanke!

      En ny fin vecka till dig goa badtanten!

      Stor kram ♥

      Radera
  9. Ofta tänker vi nog för mycket som gör att saker och ting blir mer komplicerade än vad de egentligen är :) Men det är nog så människan fungerar!
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det är nog så vi människor fungerar..

      Kram på dig ❤

      Radera
  10. Påminner om den gamla och fascinerande filmen med Gwyneth Paltrow (stavning?), "Sliding Doors". Där har filmen två parallella handlingar beroende på om hon hinner med det där tunnelbanetåget i början, eller inte. En bra och tänkvärd film, vad skulle ha hänt om...
    Men att tänka för mycket på dom val man gjort ger nog bara huvudvärk och en otroligt massa "om" som man aldrig får svar på. Lika bra att fortsätta framåt.
    ;-)

    Och att ta genvägar - det försöker jag alltid göra om jag glömt stegmätaren hemma ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har också sett filmen, absolut en sevärd film. =)
      Ibland diskuterar jag med mina egna tankar, ställer frågor och ställer mina åsikter mot väggen... =)
      Men det är bara ibland för oftast tänker jag inte alls. =))


      Kram på dig ❤

      Radera
  11. Jag tror som du att man ska låta bli att krångla till det. Jag har varit expert på att krångla till det, men det har bara blivit otroligt jobbigt, så även om jag fortfarande tenderar att krångla till det så försöker jag numera att göra det så enkelt jag kan. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du ser, vi lär oss sakta men säkert... =))

      Kram på dig ❤

      Radera
  12. Man ska gå efter sin magkänsla och det första som faller en på, då brukar det bli bäst.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men ibland övergår hjärnans magens förstånd, hi hi hi.....

      Kram på dig ♥

      Radera
  13. Ja, nog har man väl gjort både och - genat OCH gått långt :-)
    Och det stämmer kanske också att vi inte kan göra fel val - för vi kan aldrig veta om nåt annat hade blivit rätt heller.
    Upplevelserna räknas. Och att vi lär oss saker på vägen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så sant! Upplevelserna är kanske de viktigaste på färden.

      Kram på dig ♥

      Radera
  14. Det är nog så att vägen är målet.

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.