Translate

.

.

onsdag 19 augusti 2015

Spökparken





 Vackra blommor men de är något yngre än parken. ☺


Blev lite spökrädd..... Kände Jakob Balthazar Knigges elaka och iskalla kyla följa efter mig där i parken.... ☺

















Hade en otäck dröm i natt, såg ett mörkt moln komma mot mig, försökte med allt för att de andra som också var på platsen skulle se det men ingen reagerade.
Vad betyder drömmen tro?



Nu  fortsätter vi att njuta av sommarvärmen för
solen stannar resten av veckan och hela helgen, tjoho!


Kram, K







28 kommentarer:

  1. Jisses Amalia vilken tjusig spökpark. Jättefina bilder ju . Vilket jättefint bildinägg av en park.
    Kan du inte visa mer bilder. Får inte nog liksom.

    Drömmar kan få en att undra......hmm......
    Har du ingen drömbok??

    Tack för alla fina bilder fina du
    Kram från mig❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Att drömma mörka mol betyder att en fara hotar, men jag hoppas att det kom några ljusa moln efter men dem minns jag inte från drömmen.

      Solig kram fina tant-glad ♥

      Radera
  2. Moln kanske representerar tankar?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mörka eller bekymmersamma tankar kan nog molnet representera....

      Kramen ♥

      Radera
  3. Var ligger denna Spökpark någonstans tro? Det såg väldigt vackert ut!
    Hoppas på en natt med söta drömmar för dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den ligger en liten bit nedanför Observatorielunden på Drottninggatan.
      Jag sov sött, med öronproppar och ögonbindel. =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  4. Spökparken är en liten oas i Vasastan, men ett bra tag sedan jag var där. Trevligt med en tur i parken med vackra bilder därtill.
    Drömmen? Ett mörkt moln som ville fånga uppmärksamheten och kanske dig. Låter läskigt, men du ser/tar dig genom molnet (som är ett hinder) och kommer ut på andra sidan helt oskadd...Det gör nui allihop.
    Kram och natti!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ett Mörkt moln betyder att fara hotar, men det gå och fundera på. Faror hotar överallt, men jag väljer att se kärleken. =) Hade gärna velat drömt om vita dina moln som betydde lycka. =)

      Godmorgon f.m =)

      Kram ♥

      Radera
  5. Låter som en spännande park :) kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, ja det beror på hur vi ser det, he he....

      Kramen ♥

      Radera
  6. Drömmen betyder nog att oron ligger som mörka moln men bakom molnen skymtar glädje, drömmar och dylikt =)
    Underbara bilder... Hade det funnit en gilla knapp under bilderna hade jag tryckt i sinne " ler " Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag såg inga ljusa moln bakom det mörka, så det ser väldigt mörkt ut för mig, ler... =))

      Hi hi, tryckt i sinne..... =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  7. Spöklik romantik i park och mörka moln som vill fånga in -
    drömlikt utspel fångar en slags ångest, av den vardagliga typen vi alla har ....
    Gäcka den genom att springa runt i parken.
    och du - druvklasebilden t.h är fantastisk!!!!!!!!!!

    Druvlig molnkram jag räddar dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag sprang ju runt i parken med självaste Jakob efter mig, huuua så kallt det blev.... =)

      Solig kram med druvor på ♥ "Tack för att du räddade mig när han ställde sig i vägen för mig vid utgången" =)

      Radera
  8. Det är något speciellt med träd och stammar. Kanske för att de hänger med över så lång tid i historien... Vilken fascinerande park. Drömtydare är jag ingen men det sägs att man kan tänka att alla delarna i drömmen är olika delar av en själv. Det brukar vara roligt att tolka drömmar ur det perspektivet! Men visst kan man fundera över om drömmar bara är bilder som flaschar runt i hjärnan som reflexer bara eller om det är symboliska bilder som vi kan kommunicera med oss själva genom. Hoppas du får en fin och molnfri dag :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är det speciellt med gamla träd och den energi som de utstrålar är fantastiskt. Tyvärr kan vi inte alltid ta in den men det går att öppna upp sig för det.....

      Idag är det strålande sol och de få moln jag ser är ljusa och små, men så sover jag inte heller. Ha ha ha.....

      Kramen ♥

      Radera
  9. Det kan nog kännas lite spöklikt där i parken även en solig och fin dag!
    Ha det så bra
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. O-ja, i den parken hjälper det inte med sol för Jakobs ilska lägger sig som den värsta kyla över parken, =)
      (Tror Jakob har blivit lite snällare idag men det skriver jag inte här) ☺

      Kram ♥

      Radera
  10. Spökparken har jag aldrig hört talas om! Tror inte ens att jag har råkat gå där, trots att jag både jobbat och vandrat mycket i dom kvarteren...

    sv: Tyvärr har jag dåliga nyheter. Det gick inte så bra för tomaten. Den är uppäten. :-)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Då har du spökparken kvar att besöka när du kommer hit, om du vågar vill det säga! =)))

      Uppäten? Vilket öde för tomaten men värre var det dock när du ställde den in i kylen som ljuskontrollant! =))

      Kramen ♥

      Radera
  11. Va vackert och spännande!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Spännande och vackert, skall samla mod och gå dit igen, he he...

      Kramen ♥

      Radera
  12. Vacker park. Många solglimtar. Och vackra träd. Älskar stora knotiga stammar, känns så tryggt och stabilt. T.o.m. ett snett träd har kraft och står upp. Vi kan leva med defekter.
    Du vet, bakom molnen... hav förtröstan.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Där var mycket träd och mycket blommor i rabatterna, folk satt och solade på gräsmattorna och några promenerade omkring och ropade på Jakob. =)

      KL ♥

      Radera
  13. Spännande med ett fd slott som varit där. Gillar gamla historier!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det håller jag med om, att få läsa lite om historien från parken är kul och man ser det hela på ett annat sätt då.... Kramen ♥

      Radera
  14. Härlig park, otäck dröm.
    jag fortsätter till ditt nya inlägg ,-)
    Primrose ,-)

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥