Translate

.

.

fredag 21 augusti 2015

Orb och ljuddampare - Sol och värme...






Räddare i nöden?  =)


Det fungerade, tyst och gott sov jag.... ☺






Nu är jag faktiskt övertygad om att detta är ett orb som syns under fjärilen, någon som säger emot?



Strålande sol...



Heimdalsgatan, Stockholms kortaste gata?




Nu är det snart kväll, ute är det blå himmel och sol, 23 grader visar mätaren.
Känner mig så tacksam och förnöjd.

Hoppas du haft en fin dag och tydligen får vi njuta hela helgen av detta fina väder.


Kram, K

39 kommentarer:

  1. Fy va jobbigt med byggen!
    Strålande att du införskaffat öronproppar och skydd för ögonen.
    Bra där...!
    Jag borde absolut skaffa öronproppar för att kunna somna när barnen i huset sitter och skypar med deras kompisar samtidigt som dom spelar över nätet.
    Speciellt kvällar som denna när jag ska lägga mig tidigt för jobb imorgon och dom har fredag och är vakna lääääänge!
    Ha en jätte fin kväll fina du! ♡
    Kramis!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Synd du skall jobba i det fina vädret i morgon men på söndag kanske du kan få njuta.... =)

      Fredagskramis ♥

      Radera
    2. Jobbar då med! :(
      Men bara till kl 14.
      Jippi för det! :)

      Radera

    3. På måndag då? Då blir det 26 grader.....

      Radera
    4. Jobbar fram till onsdag!
      Men jag misströstar inte.
      Alla kvällar är ju fantastiska dom med! :)

      Radera

    5. Då spår vi för fint väder på onsdag! :-D
      Så sant om kvällarna....

      Radera
  2. Efter att ha googlat på orb så att jag vet vad det är, så visst! Nog kan det vara en orb :-)

    SvaraRadera
  3. Självklart var det en orb under fjärilen i fönstret =) det var ju det jag skrev tidigare "ler" Vad skönt att läsa att man inte är ensam som sover med öronproppar och ögonbindel =) Ibland måste jag använda mig av öronproppar då grannarna har fyllefester . Vilket dem har väldigt ofta. Då är det skönt att bara plugga in propparna djupt örona och ta på sig ögonbindeln och verkligen helt stänga ute omvärlden ... Jag får dock lite ont av öronpropparna. Har du några tips på sköna öronproppar att sova med ? Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Öronpropparna jag visar på bilden fungerar bäst för mig och är de behagligaste att ha på sig.... Dom är gjorda på vax.... Kram ♥

      Radera
  4. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Själv har jag alltid öronproppar när jag sover. Sover så mycket bättre när det är tyst och jag slipper alla störande ljud, Bara vetskapen att man inte kommer att störas av ljud under natten gör att man sover bättre. Tycker det är hur skönt om helt att plugga in öronpropparna riktigt djupt i öronen och höra hur alla ljud stängs ute mer och mer när propparna expanderar i öronen för att till slut bli helt tyst.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, du var sannerligen en öronproppsgillare.... =)))

      Kramen ♥

      Radera
  5. Ögonmask och öronproppar är jättebra att ha, jag som nattjobbare använder mig av det ibland för att verkligen få lugn och ro.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Som nattjobbare måste du ju ta till dessa, sömnen är viktig ju..... =)

      Kram ♥

      Radera
  6. Hoppas att du känner dig utsövd och att du får vara ledig och njuta av solskenet nu när det är helg :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja tack, jag är utsövd men var lite orolig innan när jag såg byggnadsställningen. Nu njuter vi av vädret... Kram ♥

      Radera
  7. Kul att få se Stockholms kortaste gata. Njut du på i helgen. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den är verkligen kort med med tre och fyra fastigheter... =)

      Kram på dig Bosse ♥

      Radera
  8. Så skönt att du sover och att du är nöjd!
    men den där orben - vad är det egentligen!
    Den där Heimdalsgatan kan döpas om till Lugna Gatan kanske - ser stillsamt ut :-)
    kram i sköna fredagskvällen!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Googla vettja =) Orb ser många som en ande medan andra säger att det handlar om ett dammkorn på linsen när man fotar med blixt, Jag tror det första. =)

      Heimdalsgatan är så kort så det är ingen som hinner ställa till bråk där, he he....Så lugna gatan =)

      Kvällskram ♥

      Radera
    2. Tack för orb .... ur dammkornet steg anden fram ..:-)
      Tjusigt!
      kram

      Radera
  9. Vädret är ju toppen nu, bara att passa på att njuta. Ha en skön helg, kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, så här fint kan jag inte minnas att vi haft det, två veckor fulla av sol och än är det inte slut än. =)

      Kvällskram ♥

      Radera
  10. Härligt att du fick sova ordentligt sötis !!:)
    Ögonmask o (öronskydd) hörlurar är det som behövs ;)
    Och så lyssnar jag på meditation ..
    Somnar direkt ;)
    Det är underbart att komma hem och det är jobb stor tacksamhet ger jag det !
    Stor fredagskram till dig :)
    Har du instagram föresten ??

    SvaraRadera
    Svar

    1. Med byggnadsställning och arbetare som börjar tidigt kan det blir rätt så bråkigt så öronpropparna kom väl till pass. =)

      Har Instagramkonto men har valt att inte vara aktiv där, det blir för mycket.....

      Stor kram och snart godnatt och sov sött ♥

      Radera
    2. Hmm tacksamhet till sol !!!!
      Inte komma hem till jobb ( det har jag tillräckligt av ;)
      Kram

      Radera
  11. det var säkert en orb. Jag har set många orber här hemma. Testade en gång att videofilma i mörklagt rum, fick många orber. Det är ljusfenomen och dammtussar.
    Jag har också sovmask här sedan många år. Men när jag flyttade till nuvarande lägenhet skaffade jag svarta persienner. De funkar bra.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är övertygad om att detta inte var en dammtuss, jag tog flera bilder samtidigt och ingen av de andra hade denna orb. Jag har persienner men de släpper in ljus så det var var bra med ögonskydden.

      KL ♥

      Radera
  12. Jamen visst känner jag som du i det här vädret. Å du - bra att du följde mitt råd och köpte ögonproppar:-)))
    Å nu ska jag googla Stockholms kortaste gata - det finns ju några gatstumpar här och var om man säger så;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för tipset, snart stoppar jag in dom igen. =)
      Säg till om du hittar en kortare gatstump, det kan inte vara möjligt att det finns någon så mycket kortare.... =))

      Kramen ♥

      Radera
  13. Sådana ögonbindlar hade jag innan vi skaffade svarta rullgarner, hade inget obehag som jag hör andra kan ha. Öronproppar sitter inte i mina öron, trillar ur direkt, köpte sådana som man kan forma och sätta in och då utvidgas dem igen av värmen, näää, fungerar inte det heller. Helgerna är värst, när mopederna kör fram och tillbaka på gatan, skrål, skrik och fulla personer.
    Fina foton som alltid här hos dig, du är flitig med kameran.
    Min gräsklippare rymmer inte till grannen haha, har en ståltråd fastsatt på marken och den håller den sig innanför.
    Nu knackar John Blund på fönstret och vill prata med mig, bäst att lyda order. Natti, natti.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha, det var gott att höra att den inte rymmer.... =)
      Hoppas du hann med sömn-tåget, jag brukar missa mina.

      Godmorgonkram ♥

      Radera
  14. Bra med öronproppar så du kan stänga ute ljudet. Mitt över kanalen hos oss byggs nya hus så ibland när det bullar på mornarna åker propparna in. Ögonmask finns också men med mörkläggningsgardiner så använder jag inte masken hemma. (Men gärna borta om det är ljust i rummet och vid långflygningar då jag vill sova.)
    Visst är det härligt med detta fina väder.
    Kom hem sent i kväll och hela stan var fylld av människor som var ute i den vackra kvällen/natten.
    Och i morgon blir det ännu en fin dag. Härligt!
    Kram och natti. Mr Blund har aviserat sin ankomst.
    Heimdalsgatan känner jag igen, och visst är den både kort och lugn.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi alla passar nog på att njuta ute i värmen, är så glad att vi äntligen fick detta väder som varit till sån glädje för många.

      Godmorgonkram ♥

      Radera
  15. För solälskare är det ett vackert och bra väder, som många har saknat denna sommar, hittills.
    Jag gick in på nätet och kollade vad en orb var, hade ingen aning. Men, nu vet jag vad som har besökt dig, kanske.
    Skönt med öronproppar då du har bra hjälp av dom. Jag brukar känna mig "avskuren" ifrån omvärlden och ha svårt att sova med dom på. Försökte många gånger då jag var i Brasilien och nattljuden var höga.
    Hoppas att din lördag blir hur bra och grann som du vill.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dessa öronproppar är gjorda på vax och de sitter bäst på mig, alla andra vill trilla ut och där gör dom ingen nytta. Har du varit i Brasilien? Det har jag missat eller var det innan vår bloggtid?
      Solig lördagskram från mig ♥

      Radera
  16. Så skönt att det fina vädret håller i sig :)
    Och visst är det bra med öronproppar och ögonmask ibland!
    Ha en fin lördag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Väldig bra, men inatt åkte masken av några gånger, dumma mask....

      Solig kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.