Translate

.

.

lördag 1 augusti 2015

Obs! Känsliga personer varnas för detta inlägg





Startar med frukostbilden så man själv kan välja om man vill se för många störande bilder.

Minns ni råttan i tidigare inlägg? Vi satte ut råttfälla och min granne Anette F hittade denna rackare på morgonen och hon är fotografen. 


15 cm lång svans..


När Anette satte ut denna bild på Instagram fick hon en rolig kommentar som lät så här:
- "Jag trodde råttan låg och väntade på en skön huvudmassage", ha ha ha... 




Hoppas ingen tog upp av bilderna, jag kan plocka bort dem...


Idag har det annars varit en strålande dag med blå himmel och en stor gul leende sol, har njutit för fullt, hoppas även du fått solen till dig?


Kram, K


26 kommentarer:

  1. Djur känner jag stor respekt över.
    Att skoja om dom när dom är död........näe...osmakligt.

    En solig lördag till dig.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag känner också stor respekt för djur och en varm kärlek till dem. Jag tror inte den som kommenterade menade att håna råttan utan menade det helt oskyldigt.

      Kram på dig fina ♥

      Radera
    2. Tack för Svar. Bra att du har respekt.
      Det ska man ha.

      En skön kväll med sol önskar jag dig fina

      Radera

    3. En fin kväll till dig med...Här har vi en klarblå himmel och ute är det just nu 21 grader. ♥

      Radera
  2. Nog har jag sett värre råttbilder =) än dessa... jag har alltför många ggr i mina unga dar hittat halva råttor och möss.som katta släpat in... Ja till och med levandes råttor har kommit in med kattens hjälp, he he...Vilken lång svans råttor har... Hos mig regnar det... Ingen sol i sikte idag i alla fall... Lördagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi har så mycket råttor här i Stockholm och de blir allt mindre rädd för människor, idag är det barnkalas på gården och att det kommer en råtta spatserande över tårtan vore inte uppskattat.... =)

      Lördagskram på dig ♥

      Radera
  3. Även jag har sett värre! Min svärmor hade råttor i sitt badrum nämligen...

    Tack för ditt grattis och ha nu en härlig lördag :-)

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Råttor i badrummet är en mardröm jag tänker ibland att det kan hända...

      Hoppas du njuter av god tårta och ät en extra bit för mig. =)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Åh, fy, men jag kan se. Har varit med om råttor i de villor vi haft på landet. Katterna har släpat hem och in, jodå. Sarah försökte rädda en skogsmus ur kattens käftar en gång, hon är STOR djurvän, men det lyckades inte så bra.
    Jodå, jag har vrit ute i solskenet och gått 6000 steg idag. Köpt jordgubbar på torget. KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kan tänka mig att katten vägrade lämna i från sig musen... Jag hade en vit dansmus när jag var liten, den var hur go som helst.... KL ♥

      Radera
  5. Stor rackare! Men nu är ni en råtta mindre i alla fall. :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bara inte hela släkten kommer för att hämnas den bortgångna....
      Kramen ♥

      Radera
  6. Stackars lilla råtta... Eller lilla förresten, så liten var den kanske inte ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nämen Ama har du blivit såpass att du tittar in redan, så glad jag blir... =)
      Jag tycker nog inte råttor ser så förfärliga ut OM man inte ser dem i sin egna miljö, för då blir det något helt annat.... Kram på dig ♥

      Radera
  7. Jag är en stor djurvän, men råttor och andra skadedjur vill jag inte heller ha, så jag förstår absolut att ni ville bli av med den!
    Och vad härligt att ni har haft sol hela dagen :)
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Alltså den här dagen har verkligen varit fin, den förlåter nästan alla regniga dagar som varit.. =)

      Kram ♥

      Radera
  8. Vår katt Maja hade gillat den råttan- tror jag, eller är det främst skogsmöss som smakar gott? ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, jag vet inte vilken av dem som är godast. =)

      Kramen ♥

      Radera
  9. Råttor i tåtbebyggda områden vill en ju inte ha. Lätt att sjukdomar finns hos råttorna. Att dessa ökat i stan beror också på att folk matar dem, indirekt. Fåglar ska matas tycker en del och lägger mat avsedd för dem, men så kommer råttorna i stället. Jag ringde till hälsovårdskontoret på Söder då jag såg flera stora råttor i lekparken vid bryggartäppan och då fanns råttorna också i de små husen där barnen lekte. Inte kul!
    Men råttorna försvann och hoppas de inte kommer tillbaka.
    Kanske kan hälsovårdsmyndigheten hos er också göra något aktivt.
    Den här råttan var ju rejält stor och inte vill jag bli biten av en sådan.
    Kanske finns fler fällor utsatta....
    Solig kram för det har ju varit en härlig dag.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Otäckt att råttorna härjade i lekparken och husen som barnen lekte, fy så hemskt. Vi har lagt ut fler fällor men jag gissar att där är många... De kommer upp på sommaren och förflyttar sig till källaren på vintern.
      Vilken dag det blev så soligt och varmt, underbart...

      Kram på dig ♥

      Radera
  10. Jag brukar värna om djuren, men detta är stora skadedjur som lever alltför nära människan. Råttstammen behöver decimeras med ett stort antal, men det är inte lätt. Dom gör ju fler hela tiden. Kan man inte tvinga dom till att äta P-piller? Hahaha! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Veiken, här kom du med svaret: =)
      "Ställ ut P-piller till råttorna"
      Du är ett geni, hi hi hi....☺

      Kram ♥

      Radera
  11. Nog för att jag är en djurvän, men Hu vale för råttor och annat otyg....sådana vill vi inte ha där vi bor.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Här i storstan kryllar det numera av råttor och de är svåra att bekämpa, men Veiken kom på en fantastisk idé om P-piller till råttorna... =)

      Kramen ♥

      Radera
  12. Helt underbar frukost - ni har att syssla med på eran gård!
    Hur tänker sig veiken - och du att de små råttliven stora menar ska få i sig pillret? :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Genom att lägga ut mat med istoppad P-piller inuti, vad jag, vet jag? Hon skämtade troligtvis, men jag tog det på fullt allvar... =)
      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥