Translate

.

.

onsdag 5 augusti 2015

Något har hänt kring strupen eller stämbandet






Igår bildades en stor ring kring solen, idag bildas det stora vattenpölar av vattnet.
Just nu brakar det loss och börjar åska, tusan också - jag som tänkte skriva ett inlägg...
Skriver lite sen får jag väl rusa in till badrummet om det blir för jäkligt.
Försökte sjunga med till Allsång på Skansen i går, men något har hänt med min röst, dels har den blivit mycket mörkare, sedan orkar den bara början på sången sedan känns det som något kramar till runt halsen (struphuvudet) likadant är det när jag pratar, rösten blir ansträngd efter bara en kort stund blir den väldigt trött. Märkte för många år sedan när detta började men har aldrig sökt för det, nu är det så illa att jag faktiskt får ta tag i det. Är det någon här inne som har varit med om detta?




Bakom blomman ser ni hur blött det är där ute.



Kram, K

28 kommentarer:

  1. Infektion på stämbanden ja. Oftast med förkylning då vet en ju orsak.
    Kolla upp det du!
    :-)
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då är det en flera års infektion, nej jag tror det är något annat.....

      Kram på dig ♥

      Radera
  2. Jobbigt med rösten! Men förmodligen är det en infektion, jag hade något liknande för flera år sen. Tror jag fick penicillin då. Men kolla upp det för säkerhetsskull!
    Kram och krya på dig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skriver som ovan, men jag måste nog kolla upp det.....

      Kram jag är frisk bara jag inte sjunger, hi hi hi... ♥

      Radera
  3. Ingen aning. Kolla upp det! Krya KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Är jag tyst är allt bra! =)

      KL ♥

      Radera
  4. Bäst att du kollar. Har ingen aning om vad det kan vara för någonting, men eftersom du säger att det började för flera år sedan så är det ju knappast en infektion. Krya på dig! Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skall checka upp det....

      Kram ♥

      Radera
  5. jag vet inte alls vad det kan bero på!
    ...Men hoppas det försvinner så du kan börja sjunga igen! :)
    jag läste att det skulle regna hela dan idag.
    Här slutade det redan vid halv elva på fm och nu skiner solen! :)
    Vilken lycka när dom har fel åt rätt håll!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha, jag tror nog kanske inte det är något som försvinner, har gått med detta i flera år så det är nog där för att stanna.... Ibland tränger solen igenom trots allt. =)

      Kram ♥

      Radera
  6. Näe, det får du kolla upp! ....undrar om det är regn på väg nu här i norra förorterna också...tänkte ju gå ut och jogga!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag skall så fort jag hinner, vilket betyder att jag för plötsligt så förmodligen skjuter lite på det. Det är ju inget som kommit plötsligt.... Hoppas du fick en fin joggingtur.

      Kramen ♥

      Radera
  7. Ja, rösten förändras ju, men inte på det drastiska viset, tror jag. Nu får du vara en duktig flicka och kolla upp det dära!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det märkliga är att flera jag pratar med har mörka röstar, vi låter ganska lika så kanske har vi råkat ut för en röstsmitta, he he, skojar lite, är så trött på att det alltid skall vara något som är svårförklarat...

      Kramen ♥

      Radera
  8. Eller så använder du rösten fel så den blir överansträngd?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag kanske använder rösten fel för den blir ju ansträngt direkt, hm....

      Kramen ♥

      Radera
  9. Kolla upp det NU och vänta inte. Det kan ju bli värre och då blir det svårare att hjälpa dig! Kram och var nu en snäll flicka!!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lovar, skall vara snäll och checka upp detta....

      Kramen ♥

      Radera
  10. Jag tycker du ska söka upp vården så de får undersöka din hals om så bara för att du ska kunna börja sjunga med i Allsången igen "ler" ... Nä men kolla upp så att det inte är någonting allvarligt i alla fall... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Allsången är ju viktig och jag är så glad att du sjunger med mig, hi hi hi....

      Kram på dig ♥

      Radera
  11. Nej tyvärr men god morgon förresten :) du får ringa vc o kolla upp det så berätta hur det går ...önskar dig en solig dag kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skall göra det, väntar på doktorn är på plats efter att ha varit ute och latat sig. ☺

      Solig kram ♥

      Radera
  12. Det låter läskigt, sök för det!

    SvaraRadera
  13. Säger som de flesta andra, kolla upp det! Stämbanden är ju muskler brukar jag tänka och börjar man få spänningar så blir det lätt onda cirklar. Rösten mörknar för de flesta tjejer med åren men det bästa är att hålla rösten/musklerna igång på ett bra sätt. Men man ska alltid kolla från grunden tycker jag. (Gå till doktorn alltså) Är det bara att musklerna har "lagt av sig" och det har blivit onda cirklar med spänningar går det att träna upp igen :-) Muskler är färskvara! Klart du ska sjunga! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, då skall jag ha som mål att kunna sjunga, =))

      Stor kram på dig ♥

      Radera
  14. Det är nog inte så enkelt att "kolla upp" som många tror. Om det har börjat för många år sedan är det mycket sannolikt någonting ofarligt, och icke-behandlingsbart. Jag tror att rösten förändras med åren. Definitivt svar, dock kanske inte behandling, kan du nog få från öron-näsa-hals-kliniken, knappast från vårdcentral!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för svar, jag får be om en remiss till öron-näsa-hals undersökning...

      Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.