Translate

.

.

lördag 29 augusti 2015

Målade väggar och hårfärgning på riktigt ♥







Från mintgrönt till vitt, tänkte måla väggarna mörkgröna först men så hade jag färg så det fick bli vitt. Men sen är det enkelt att köpa lite färg och så jag fick det som jag tänkte först. Tycker det är snyggt med en mörk färg i en liten hall. Men det vita för duga så länge. Klistrade fast några fjärilar så det inte skulle bli så sterilt. Lådan på väggen är min propplåda som jag inte vill se...
Är inte färdig än utan lister skall målas och saker sättas på plats, kanske köpa något nytt.... ☺




Nu skall jag färga håret inte till samma färg som väggarna utan bara Stockholms blond som Loreals färg heter...

Ute skiner solen men det är hemskt blåsigt 17 grader än så länge.


Go lördag finaste solstråle!


Kram, K


28 kommentarer:

  1. Så fint det blev och jag gillar vitt. Vi har det i vår hall men bryter av med en knallröd fondvägg :-) Lite färg kan behövas!

    Kram och lycka till med kalufsen <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är nöjd med taket men gillar inte de vita väggarna så jag anar att det blir till att köpa den färg jag vill ha, den vita tog jag bara för att jag hade den hemma....
      Kalufsen blev okej, =)

      Kram ♥

      Radera
  2. Åhå! Så du håller fortfarande på med att färga både hallen och dig själv... :-)

    Såg fräscht ut!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu fick jag precis hjälp med taklampan, mig själv är jag klar med... =)

      Kram ♥

      Radera
  3. Sååå fint det är. Duktiga du. Min gubbe är målare så nu ska jag visa han hur duktig du är.
    Roligt med nytt och vitt är bra.
    Stockholmsblond lät spännande. Undra om jag ska prova. Brukar bleka mitt hår med slingor själv.

    Kramen till fina kreativa dig❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag målade väggarna vita bara för att jag hade färgen hemma, vill ha gröna väggar och så kommer det nog snart bli om jag känner mig själ rätt. =)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Go lördag! Och Go förmiddag! Bra jobbat med hallen och kul idé med fjärilarna. Och vitt är allltid gångbart och lättare att måla över om du senare vill det.
    Lycka till med färgningen och just "stockholmsblond" har jag inte hört talas om däremot "stockholmsvitt".
    Och tur att du inte tar färgen du hade till hallen...
    Kram och trevlig lördag.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stockholm heter den bara såg jag, tidigare hette den Stockholms blond. Strunt det samma ljus blev jag, skall gå och leta efter luciakronan. =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Kul att se att du inte räds att måla =)) Det blev fint med fjärilarna också ☺ ☺.... Ha en solig fin dag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, men jag vill nog ha gröna väggar..... =)
      Solig kram ♥

      Radera
  6. Så fint och fräscht det blev :)
    Hoppas hårfärgen blir lika bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, men jag gillar inte vita hallar.... =)))

      Kram ♥

      Radera
  7. Jösses vilken energi! Kanske jag överförde lite av mitt från ommöbleringen, för nu är allt mitt borta.
    Vitt är väldigt bra. Jag har vitt överallt. Hade ju färg överallt i trean. Svart eller vitt, haha.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Var det från dig som energin kom, nu är den kaputt, finito, slut.

      KL ♥

      Radera
  8. Wow va du är duktig här får jag inte ändan ur vagnen!
    Tycker det blev snyggt!
    Stockholmsblond heter den så, kul passar ju dig.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Flyttar jag till en annan stad så får jag byta färg såklart... =)))))))

      Kramen ♥

      Radera
  9. Tjusigt. Ljust och fräscht! Vi får väl se en bild på dig i ditt nyfärgade hår sedan hoppas jag.... jag går också i hårfärgningstankar, en paket färg står i badrumsskåpet och väntar ;)

    Önskar dig en färgglad helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det syns ingen större skillnad kör med samma färg jämt.... =)

      Glad helg med eller utan färg. =)

      Kram ♥

      Radera
  10. Fräscht! Personligen tycker jag att det är betydligt snyggare med vitt i en liten hall, som då ju verkar större än om den har mörka väggar. Bra jobbat där!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hade ju mintgrön hall tidigare och den tyckte jag om men nu ville jag ha uppfräschning och hade vit färg hemma så jag körde på, men jag vet inte, jag saknar det gröna men skall jag måla om så blir det en mörkare grön färg än det jag hade. Jag har en hall till och den är mörk färg och jättefin enligt mig, hi hi....

      Kramen ♥

      Radera
  11. Jag har inte läst tidigare kommentarer, men med risk för att upprepa något så skulle jag ju föredra en ljus färg i ett litet utrymme.

    SvaraRadera

  12. Jag har alltid trott det tidigare, men en mörk färg kan bli väldigt snyggt i en liten hall, nu har jag beställt en underbar grön färg. Jag har en annan liten hall som är mörk purpur färgad och den är jättefin. =)

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  13. Stockholmsblond minsann ....
    Min bostad är på 44kvm2, öppen planlösning och det är vitt överallt, det ger ljus och rymd. På väggarna har jag färgsättningen ...
    Kram från Skelleftegrådin ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bara medan jag bor i Stockholm =))))

      Kram ♥

      Radera
  14. Det är fint med vitt och det känns större då och färg kan man tillsätta med små andra saker som du gjort :)
    Kanonduktig var du verkligen vilken energi och på det färga håret :)
    Får vi se resultat ??
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag satt och beställde en fin grön färg till hallen igår så jag är nog på G igen om inte allt för länge. =)

      Huvudet ser ut som vanligt, ljust! =)

      Kram ♥

      Radera
  15. Akta så du inte blir grönhårig sen när du målar om i hallen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lovar, att det kommer icke att ske! =))))

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥