Translate

.

.

måndag 3 augusti 2015

Lövbiff med ugnsgrönsaker











Att komma hem till färdiglagad mat efter en dag med värme och sol var inte helt fel.
Äter sällan kött men idag blev det stekt lövbiff med färskpotatis, rödlök och morötter, paprika med mycket timjan och olivolja gjord i ugnen.

GRÄSLIGT GOTT


Köpte mandelmjölk här om dagen men den var söt och fet tycker jag så nu blir det min vanliga lättmjölk i fortsättningen.

Hoppas du haft en "mått bra dag" och att kvällen blir bäst.


Kram, K


25 kommentarer:

  1. Mums! Vem har varit så snäll och lagat mat till dig ?! ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Om du bara det visste, he he..... =)

      Kramen ♥

      Radera
  2. Ååååhhh, så smarrigt och gott! *MUMS!*

    ~♥ ♡ ♥~ Kramelikramen! ~ ♥ ♡ ♥ ~

    SvaraRadera
    Svar

    1. Maten blev farligt god! =)

      ~♥ ♡ ♥~ Kramelikramen ~♥ ♡ ♥~

      Radera
  3. Ja jag är inte alls sugen på mat är mätt ännu sen i middags :) hoppas du har det bra kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. En underbar dag och idag blir det en likadan....

      Kramen ♥

      Radera
  4. Det där såg ju himla mycket godare ut än mina makaroner och korv som jag slängde ihop ikväll när vi kom hem sent!
    Och riktigt trevligt när man slipper tillaga maten själv! :)
    Hoppas du får en fantastisk dag imorgon också!
    Nu ska vi njuta av det här underbara vädret som vi väntat på hela sommaren!!!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack fina, ja nu är det bara att njuta av vädret för i morgon regnar det visst....
      Makaroner och korv behöver inte vara helt fel. =)

      Kramen ♥

      Radera
  5. Så gott det såg ut! Och härligt att komma hem till denna goda mat och få den serverad.
    Min dag började jättebra men fortsättningen blev mindre bra. Omständigheter en inte kan styra över och som tar på krafterna.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, jag läste om det tråkiga som hände.... =(

      Stor kram ♥

      Radera
  6. Lövbiff är onekligen gott =) Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Jag ska nog ta och äta något liknande i morgon - har lövbiff i frysen :)
    Ser så gott ut.
    kram

    SvaraRadera
  8. Haft en helt okej dag och kväll, men vart ju lite hungrig när jag såg maten nu...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, kanske lite olämplig tidspunkt att bli hungrig på, ler... =)

      Kramen ♥

      Radera
  9. Det där såg ju ruskigt gott ut. Nu blev jag hungrig åxå.
    Måste kika efter om dom har nån Lövbiff på affärn i dag! "Blink blink"

    Kramelikram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Glöm då inte potatis och grönsakerna i timjan. =)

      Kramelikram ♥

      Radera
  10. Oj oj! Nu blir det ugnsrostade potatis till middag idag - oj vänta lite. Vi ska visst grilla ikväll med vänner, så det får bli imorgon. Gott är det i alla fall! Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då får du göra detta någon annan gång. =)

      Kram ♥

      Radera
  11. Tur att jag vet att jag snart får riktig mat... Det där såg himlarns gott ut!

    SvaraRadera
  12. Tur att jag vet att jag snart får riktig mat... Det där såg himlarns gott ut!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har inte vågat sätta in någon matbild innan, hi hi hi....

      Kramen ♥

      Radera
  13. Kryddtimjan har jag i min balkonglåda och den använder jag till klyftpotatisen i ugn ...
    Gott - gräsligt gott!
    Smaklig måltid kram ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gräsligt gott, just såååååå... =)

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.