Translate

.

.

onsdag 26 augusti 2015

Kunden har alltid fel






Det är ju rena lagret som ligger här på byggnadsställningen, vet vi verkligen vad vi så sorglöst kliver under?
Förresten så fort jag skall skaffat öronproppar så har byggjobbarna inte varit här, är byggnadsställningen bara för syns skuld? 
Var tog byggkillarna vägen?







Igår hade vi föreningsmöte på gården då en råtta sprang förbi, såg paniken i ögonen på några men själv var jag oberörd, eller kanske bara förstörd. ☺

Comhem låg nere hela dagen igår, när jag gick in på driftstörningar så skull det först vara igång kl 11:00 sedan blev det  20:00






Det som irriterar mig är att det ALDRIG är den ansvarigas fel när sådan här händer det är ALLTID den som felet har som måste åtgärda något.
Det är likadant gällande allt nu mera, "kunden har alltid fel" =(

Är det fler som märkt av detta fenomen?

Kram, K



22 kommentarer:

  1. Det är väl oftast så när ex bredbandet strejkar eller tv;n. Ja men då ska det dras ut en massa sladdar och starta om boxar osv i all förbannelse och inte blir det nå bättre av det. Felet brukar ju liksom vanligen ligga hos leverantören...
    Ha en toppendag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja men precis! En toppendag till dig med.

      Kramen ♥

      Radera
  2. Håller med Millans Värld för precis så är det. Ändå ligger felet oftast hos leverantören med det sitter hårt inne för dem att erkänna det. Bara så irriterande :-(

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Varför idiotförklarar de kunderna och sätter dem i en massa onödigt jobb? Jäkla puckon! =)))

      Kram ♥

      Radera
  3. En känsla av att de som sitter i supporten är tillsagda att hålla inne information och på driftstörningssidor hänger de inte med i sin uppdatering heller. Jodå, har allt råkat ut för detta med det mobila bredbandet tidigare.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta är mitt fasta bredband och inte det mobila.... Men det kan ligga något i vad du skriver om att de inte hänger med.... KL ♥

      Radera
  4. Ja eller hur! Och det gäller ALLT, kunden har fel, var är alla service minded kundpersonal???

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi efterlyser service , ansvar och säkerhet..... =)

      Kramen ♥

      Radera
  5. Känner igen mig! Helt klart! Men idag har jag fått två positiva överraskningar som kunde och det ena mar ett trevligt mail från Arlanda Wxpress som beglagade mina olägenheter i samband emed en nerriven kabel. Tågent gick inte och pengar sakka sättas in på kontor. Tacksam för detta. Nästa vänlighet var på Akademibokhandeln där en man mötte mig i dörren och önskade mig välkommen och undrade om han kunde vara till hjälp. Hopp finnes! Men kanske inte inom datasvängen...
    Kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var bra två positiva saker hände för dig idag. =)
      Om vi glömmer bredbandet, bankstrul och byggnadsställningar så är jag nog rätt så nöjd jag med. Bredbandet är fungerande igen och bankstrulet avklarat för denna gång, byggnadsställningen är dock kvar och jag fruktar varje gång jag tvingas att gå under där.
      Kram till dig ♥

      Radera
  6. En del företag är för stora så att de struntar i sina kunder... För några år sedan hade vi jätteproblem med comhem, hade signerat ett kontrakt där vi fick grejer för ett visst pris, men sen försökte de ändra på det.

    SvaraRadera
  7. Ibland har man tur och kunden får rätt, men allteftersom tiden går, så blir det mer dragning åt att kunden har fel! Suck! Företagen har nog inga pengar att skicka personalen på charmkurs! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu lägger jag ner detta för nu är bredbandet tillbaka.... =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  8. Att Com hem inte är några stjärnor på kundservice och att de ibland har stora problem med driften är inte direkt några nyheter ... kunder ska få ett korrekt bemötande och en saklig förklaring till varför den inte har rätt tycker jag.
    Men i vissa fall är det faktiskt lagar också som styr vad som gäller... Kvällskram och godnattkram Snart går jag till sängs slut som jag är efter en jobbig dag... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Driftstörningar har alla men det jag undrade över är varför de inte kan säga det direkt utan att be en dra ut kontakter och si och så.....

      Godnattkram ♥

      Radera
  9. En sak vet jag i alla fall med säkerhet. Det är aldrig MITT fel! ;-)

    SvaraRadera
  10. Vänta du bara - öronpropparna kommer snart väl till pass. Tur att de håller och inte ruttnar;-)

    Vi har comhem som tv-leverantör, Bredbandsbolaget som internetleverantör. Men du har helt rätt - man får liksom aldrig någon ersättning om internet ligger nere.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Köpte sexpack så de ruttnar inte, jag lovar, he he....

      Kram ♥

      Radera
  11. det har jag märkt ja --- och sista dagarna i synnerhet så jag ringer min bovärd för saker som ja - jag möts alltiid av vilka tänkbara fel jag själv gjort som orsakat felet - ja fy fan!
    Men så kommer det ju guldklimpar i positiv anda och vad sker? JAG blir misstänksam!
    En får se både upp och ner framåt och bakåt... Kramis

    SvaraRadera
    Svar

    1. Där får man bromsa lite, för misstänksamhet begränsar en och man missar guldkornen. Men visst, jag känner igen mig..... Kramis ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥