Translate

.

.

onsdag 26 augusti 2015

Hon dyker upp som gubben ur lådan


Dagens middag, stekta champinjoner och sallad, jösses så hungrig jag var redan efter en kvart. ☺

Nu till något helt annat än mat!


Det började en tid före jag bröt armen som kvinnan jag känner till sedan många år tillbaka började dyka upp på de mest konstiga ställen som jag var eller ställen man inte besöker så ofta iallafall.
Kvinnan var på akuten samma dag som jag bröt armen, efter en tid mötte jag kvinnan igen på ett helt annat ställe och så har det varit enda tills nu och sist var kvinnan hos sjukgymnasten. Vi känner inte varandra och hälsar inte men jag vet vem hon är men jag vet inte om hon känner igen mig.
När jag var på akuten så fotade jag henne och hos sjukgymnasten tog jag också ett foto, vet inte varför men antar att jag ville fota för att verkligen bevisa att hon ständigt finns där jag är. 
Visst är det konstigt? Varför dyker kvinnan upp där jag är jämt? Nä det är hur skumt som helst...

Har du råkat ut för liknande?

Kram, K ♥








31 kommentarer:

  1. Men vilket märkligt sammanträffande minst sagt! Nej, jag har aldrig varit med om något sådant.En gång är ingen gång men flera gånger känns lite knepigt...

    Kram och sov sött <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det är väldigt märkligt nästan kusligt... =)

      Godnattkram ♥

      Radera
  2. Din "dagens middag" såg lockand eut. Men jag är i oform efter en gastroskopi och vill inte äta. Men i morgon...
    Vad gäller kvinnan som dyker upp där du är så har jag varit med om något som kan påminna om detta. Och visst är det märkligt.
    Någon förklaring har jag inte, men kan tänka mig att ni bor i samma område. Mendet är det ju många som gör..
    Spännande förvisso!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oj har du gjort gastroskopi? Det är något av det värsta jag varit med om gjorde det för många år sedan. Tittade på skärmen samtidig, urk.......

      Kvinnan bor inte i mitt område utan i en annan stadsdel. Det kusligaste var kanske när vi var på akuten samtidigt...

      Godnattkram ♥

      Radera
  3. Din middag såg då smarrig och fräsch ut. Me like.
    Hmm.....så konstigt det med kvinnan. Eller så är det meningen att hon dyker upp. Jag menar.......allt är kanske som det ska om du förstår hur jag menar.

    Hursomhelst så ska du ha en toppendag.
    Kramelikram❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var gott men mätt blev jag inte, så det var mera som middagsgodis, ha ha....

      Kramelikram ♥

      Radera
  4. Det behöver ju inte betyda någonting att kvinnan råkade vara på samma plats eller platser som du samtidigt, men det kan ju även vara så att ödet vill eller snarare din och kvinnans skyddsänglar vill och försöker sammanföra er av någon anledning. Kanske har ni mera gemensamt än vad du tror " ler". Stekta champinjoner med bara sallad till har jag aldrig ätit förut... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Något konstigt är det, men tiden får väl visa.....
      Nä, det blev en torftig middag igår. =)

      Kram ♥

      Radera
  5. Åh, stekta champinjoner mums fillibabba, älskar det. Jag gör också helt vegetariskt ibland. Just nu gör jag så mycket mjuk mat som möjligt, vill inte få in nötter och frön i utdragna tandhålet, lite ömt än.
    Det där med kvinnan, nej, inte varit med om förut. ?? Inte en susning.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blir väl mest flytande föda för dig kan jag tänka......

      KL ♥

      Radera
  6. Det ser gott ut på din tallrik och det var det säker också, men kanske inte så mättande. Grönsaker mättar bara för stunden, tycker jag.
    Märkligt med kvinnan, men kanske det bara är så att hon bor i närheten av dig så att ni ofta är inom samma område.
    Jag har varit med om att träffa ett par, flera gånger inom en månad, ute på stan, på SPF och på vårdcentralen men har inte tänkt på att det varit konstigt. Kanske för att Sundbyberg är en liten stad så vi träffar på varandra i bland. Men jag måste ju säga att det inte händer så ofta.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kvinnan bor inte nära mig det vet jag, hon bor inte ens i samma stadsdel..... Men ja, det är nog bara en ren tillfällighet.... Kram ♥

      Radera
  7. Världen är väldigt liten och att ses vid några tillfällen som en själv knytar an till är nog en "naturlig företeelse" mer än något speciellt - blir min tanke .. men en kan aldrig veta såklart.
    Även om du suddat till bilden så kan den igenkännas ... och jag ser av bilden att det blir speciellt ... Säger nu som jag tänker och tycker, känner mig trygg med dig och att vi är vänner om än i Blogglandia än så länge ...
    Stor kram! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Livet leker ofta med oss och jag tror nog att det är bäst att inte veta för mycket. =)
      Förstod inte riktigt, tycker du att jag skall plocka bort bilden? Eller menar du att du kan läsa av den?
      - Jag uppskattar att människor säger vad dom tänker och tycker... =)

      Stor kram ♥

      Radera
    2. Uppskattar att du uppskattar - trodde nog det :) sudda bilden än mer tänker jag för det du skriver är ju viktigt för dig!
      ... bara du kan bestämma över om du ska ta bort den helt ...
      Stor kram

      Radera
  8. Du har kanske en egen stalker? :) Sallad är gott men mättar inte så länge...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sitter just och funderar på vad jag skall äta till lunch, skulle kunna äta upp en hel ko så hungrig är jag. =)

      Kram ♥

      Radera
  9. Jo jag känner igen fenomenet. Har ju en egen Stalker som ploppar upp lite överallt... ;-)

    Ja varför är det så? När man försöker äta lite nyttigare så blir man hungrig igen på en endaste gång... Men det såg himla gott ut! :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, ja du har ju det, blink blink.....

      Kram ♥

      Radera
  10. Jag vet egentligen inte hur jag tänker, men eftersom jag ibland får visioner i mitt huvud om saker som jag läser eller upplever irl så funderar jag. Jag får till mig att denna kvinna vill säga dig något, hon kommer inte att vara verbalt nära dig så ni kommer inte att språkas vid. Känns som om att du kommer att möta henne igen, försök att läsa av henne nästa gång. Kanske ögonkontakt kan ge dig svaret? Hoppas att du bloggar om det om du hittar svaret.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du kan ha lite rätt i detta, fortsättning följer kanske.... =)

      Kram ♥

      Radera
  11. Det kanske är rätt "naturligt" att dyka upp på de ställen du nämnar när man har haft samma åkomma. Personligen skulle jag nog ta kontakt och påpekar dessa "sammanträffanden". Typ: "Va, är du här nu igen, vi har ju verkligen följts åt ett tag nu", eller nå't i den stilen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hon var säkert på akuten av en helt annan orsak än mig och hos sjukgymnasten skulle hon med en grupp göra något.... Vi får se kanske slänger jag ur mig något. =)

      Kram ♥

      Radera
  12. Det låter som ödet! Ni är nog menade att inleda en fin vänskap! :)
    Idag har jag svarat på alla era fina kommentarer inne hos mig!
    Kram! ♡

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag målar så jag tittar in hos dig sen... Kram ♥

      Radera
  13. Hahaha! Hungrig efter en kvart! Så typiskt, men tråkigt! Det såg i alla fall gott ut!
    Ja, det händer att man "springer på" folk lite här och där! Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kaninfoder blir ingen mätt av.. =)

      Kram ♥

      Radera
  14. För några år sen åkte jag in och ut på akuten med min äldsta för misstänkt blindtarmsinflammation. Jag tror vi var där 5 gånger inom loppet av två veckor. VARJE gång vi var där såg vi en pappa med sin son i väntrummet! Ja samma pappa och son alla fem gångerna då alltså!! Väldigt märkligt!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Pappan hade nog klippkort på akuten. =) Men visst är det lite märkligt? =)

      Kram ♥

      Radera
  15. Förstår inte varför i himlens namn du inte pratade med henne! Ni hälsar inte
    på varandra? Här sägs det "Hi" till alla man träffar
    Jag skulle säkert ha blivit bekant med henne ganska kvickt,
    d.v.s. om hon ville prata, och om hon inte ville prata, vore det OK också.
    Det tycks vara väldigt svårt för svenskar att slå sej i slang med folk
    man inte känner. Förslag för nästa möte: "Hej, så vi ses igen." En försiktig början. :)

    Min käre make kunde komma hem fr postkontoret och berätta om nån han träffat
    och börjat prata med i kön - fick en hel biografi ibland.

    Det enda jag träffar ofta, är mitt samvete. Vi diskuterar allvarliga ämnen. :)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera

  16. På akuten var det inte möjligt att prata, inte heller på de andra ställen jag såg henne, sen vill jag inte bli bekant med henne. Det är någon som bara finns på samma ställen som mig. Jag håller med dig här i Sverige är vi inte så pratsamma med okända, men börjar någon prata så hänger vi oftast på, h hi hi.... =)

    Mitt samvete är rent som en barnrumpa så vi diskuterar inget vi bara är, ha ha ha...

    Kram på dig Ruth ♥

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.