Translate

.

.

tisdag 11 augusti 2015

Här skall livet börja och inte avslutas










Händelsen på Ikea igår väcker rädsla, förundrad och känslan av att leva i en overklighet. Men detta är verkligt, det är här vi är idag. Fruktansvärt! På Ikea skall livet börja och inte avslutas. 


Idag är här grått ute och det är helt okej för det är varmt ca 22 grader en perfekt dag för en bara-vara-dag.


Igår fick jag träna rejält hos fysioterapeuten, vi skall nu bygga upp styrka med tyngder och jag kommer att fortsätta ett par månader till sedan får jag väl börja träna på gym igen. Armen kommer aldrig att bli helt bra och jag är glad det hände nu och inte när jag var ung eller äldre för då hade det varit betydligt svårare att rehabiliteras. 

Obehaget i tanden har gått tillbaka så jag avvaktar med tandläkarbesök, gör något roligt i ställe. he he..



Glad tisdag fina du!

Kram, K ♥

35 kommentarer:

  1. Det är så mycket otäck som händer, dagligen.
    Fy man blir chockad när man läser o hör nyheterna.
    Japp idag är det molnigt, men varmt, igår var vi i Vaxholm lite för varmt för det fanns knappt någon skugga, fast jag älskar värme.
    Precis gör något roligt idag istället ,-))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. I Vaxholm är det svårt att hitta skugga så där tycker jag det blir extra hett när det är varmt....

      Kramen ♥

      Radera
  2. Det är för många otäcka saker som händer, jag orkar inte ta in dem snart, blundar.
    Vågar man gå ut?
    Gör något roligt, du, Jag tränar på att inte slå ner mig, alltså vara nedslagen ;)
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det är som en tickande bomb där ute, man går ut på egen risk... Nej så farligt är det nog inte men visst händer det alldeles för mycket.

      KL ♥

      Radera
  3. Ja visst är det otäckt. Det tycks vara slumpen ibland som avgör, det gäller att inte vara på fel plats fel tillfälle och sådant går junaldrig att gardera sig mot. Så bara att leva på som vanligt. Tankarna går förstås till de som drabbas av det ofattbara. Du gör heöt rätt i att göra något roligt som alternativ till tandläkaren :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Man skall nog bara leva som vanligt, vissa platser får man var lite extra på sin vakt, som i joggingspåren.

      Kram på dig ♥

      Radera
  4. Ja, det var en fruktansvärd händelse på Ikea.....Helt sjukt!

    Hoppas det onda i tanden håller sig borta :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Helt sjukt vilket gör det hela ännu värre...
      Måste ta tag i tanden snart men inte just idag,,,,

      Kram ♥

      Radera
  5. Världen tycks ha blivit helt galen! Jag tycker den där typen av dåd ökar hela tiden, och det skrämmer mig. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Världen är galen, det är bara att bygga ett tak över så är det rena dårhuset. ☺

      Kram ♥

      Radera
  6. Ja, så världen har blivit, den har förändrats. Det finns så många otäcka saker som händer.
    Fint att du får hjälp med armen. Träning ger färdighet, sägs det ju, hoppas att det stämmer in bra på dig.
    Kram till dig och ha en bra "baravaradag".

    SvaraRadera
    Svar

    1. Som tur är så det händer mycket fint också i världen, men det är det grymma vi talar mest om.

      Stor kram på dig ♥

      Radera
  7. Ja fy vad mycket läskigheter som händer... :-(

    Hoppas du slipper mer dumheter från tanden!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nja, så småningom måste jag dra ut den, den ligger längst in så det är inte så farligt...

      Kram ♥

      Radera
  8. En alldeles gräslig händelse så ibland undrar man om mänskligheten håller på att bli helt galen!

    Skönt att tanden känns bättre i alla fall.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, helt bedrövligt........

      Kram på dig ♥

      Radera
  9. Mord i ett löparspår i Upplands Väsby, knivdåd på IKEA i Västerås, sprängningar i Malmö; listan kan göras lång.
    Vad är det som händer och vilka krafter styr? Något en kan fundera länge på.
    Jag vägrar låta mig skrämmas men visst påverkas man negativt.
    Skönt att din arm blir bättre och visst är det fint med dessa duktiga fysioterapeuter. Jag har också fått stor hjälp med min arm och den blir bättre och bättre och kanske blir den helt bra. (Operation efter ett malignt melanom...)
    Trevlig tisdag!
    Kramar från Söder!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vilka krafter som styr kan man ju bara gissa, men kärlek skall övervinna all ondska, så det så!!!!!
      Hoppas din arm skall bli så bra som möjligt helst helt bra såklart.

      Tisdagskram ♥

      Radera
  10. Det var fruktansvärt, alla tankar till drabbade familjer.
    Blir ledsen att det händer så mycket saker nu :(
    Skönt att du blir bättre och om tanden slutat värka unna dig ngt roligare ;)
    Stor solig kram från Fårö och Gotland

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu händer det onekligen mycket och allt vet vi inte ens om..
      Ha det riktigt gott på Fårö...

      Stor kram från mitt i stan =) ♥

      Radera
  11. ingen människa ”förtjänar” att mördas... Läste att dem som blev mördade är från Skellefteå men var på besök i Västerås...Det har varit allt för många i sommar som blivit mördade. Skrämmande tycker jag. Hoppas att du har gjort någonting riktigt kul idag =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Allt är roligare än att gå till tandläkare... Ute på stan märks det inte att folk börjat jobba, det är så fullt med folk på gatorna att man får nära på gå över varandra. För mycket folk i min smak, orkar inte riktigt med....

      Kram ♥

      Radera
  12. Det är så fruktansvärt att det blir svårt att förstå.
    Det händer lite väl mycket otäckt i det här landet just nu.
    Skönt att höra att tanden känns lite bättre.
    Ta hand om dig och ha en fin kväll!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förstå försöker jag inte för det kommer jag aldrig att kunna göra. En sak förstår jag och det är att många människor är så djupt skadade och de behöver en hjälp som vi inte har tillgång till och som vi inte har någon kunskap om.... Sköt om dig fina di...

      Kram ♥

      Radera
  13. Visst är det helt galet det som hände!
    Dra inte ut med tandläkarbesöket för länge, "plötsligt händer det" och det har en förkärlek att hända på helger när det är apdyrt att söka hjälp akut...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, jag lovar att ringa snart...=)

      Kram ❤

      Radera
  14. Det är mycket jag inte förstår mig på. Jag som trodde att jag skulle bli smartare ju äldre jag blev. Bra att du är nöjd med hjälpen. Hoppas du gjorde något roligt och att det inte var att göra fula miner utanför tandläkarmottagningen. ;) Kram Bosse med ständig natt värk i axeln.

    SvaraRadera

  15. Lovar Bosse att jag inte gjorde några fula miner mot tandläkarmottagningen. Men jag gjorde det kanske i tanken, he he...
    Dumma axel, värk är en plåga, önskar du blir av med värken.

    Kram på dig ❤

    SvaraRadera

  16. Lovar Bosse att jag inte gjorde några fula miner mot tandläkarmottagningen. Men jag gjorde det kanske i tanken, he he...
    Dumma axel, värk är en plåga, önskar du blir av med värken.

    Kram på dig ❤

    SvaraRadera
  17. Först må jag säga att din bild är talande. Det är mycket krafter i sväng runt omkring oss, svåra och tunga saker att härbergera. Tänker att jag vill låta det god växa ...
    Gott att din arm blir så god den kan och att du hanterar det.
    Tandfeen må fortsätta finns!
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi låter det god växa sig så stärkt att allt det onda krymper...

      Kram ♥

      Radera
  18. Vi är nog lite chockade - igen - vad är det som händer????? Hoppas att det tar ett slut snart på allt elände!!
    Lycka till med rehaben och att du blir så bra det nånsin går! Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Något händer, tror människor provas och utsätts för skakande saker som skall tumla om oss för att visa oss var vi på riktigt står i livet....

      Kram på dig ♥

      Radera
  19. Skönt att tandvärken gick över i allafall. Hoppas att du gjorde nåt riktigt kul istället. Ja detta som hände på Ikea är ju för grymt och ofattbart.
    Ha nu en fin kväll. Kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tandvärken har nog bara tagit rast för att återkomma vid något annat olämpligt tillfälle.....

      En fin kväll och kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.