Translate

.

.

torsdag 13 augusti 2015

Fluga /segt nätverk









Hallå där, vart tror du att du kära fluga att du är på väg?

Nej, jag slog inte ihjäl den, utan öppnade fönstret för att släppa ut den......

Jag har ett segt nätverk och jag tror det är Google Chrome som stör, jag blir så irriterad och mitt telefonnummer kommer fram där man kommenterar, över mitt namn.
Vet att det är förändringar på gång men nu börjar jag undra hur mycket privat information som kommer att släppas fram, någon annan som märk något?

När jag försöker kommentera hos er så tar det en halvtimma att komma in så jag kommer till er jag inte varit hos när jag kommer hem.

Alltså är det något som kan höja pulsen och ilska hos mig så är det när nätet är segt och man till slut sitter och hoppar på stolen av ilska, tänkte slå knytnäven i datorn men behärskade mig tid. ☺

Nu hade jag andra viktiga ärenden att göra på datorn så det handlade inte bara om bloggen även om den är nog så viktig, hi hi hi....

Solen skiner och just nu visar mätaren 17,5 grader men går nog upp till 22 till lunch.


Önskar dig en fin dag och nu säger jag: Glöm inte andas när du får problem för det glömmer alltid  jag och märker det inte före jag blivit blå.... ☺



Kram, K



22 kommentarer:

  1. Oj.
    Andningen är viktig. Jag pysslade med djupandning för några dagar sedan.
    Hujedamej för tekniska trubbel, man blir vansinnig.
    Har inte varit ute för det du beskriver, nä usch, storebror ska inte se allt, dessutom har jag ingen storebror, haha. Måste skoja till det.
    Solig KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet inte, nätet är fortfarande segt och då har klockan hunnit bli nästan 16:00
      Inget roligt att försöka göra något innan det är som vanligt igen.

      Solig KL ♥

      Radera
  2. Alltså, Google Chrome vägrar jag bara använda. Segare finns inte. Firefox är betydligt snabbare så det är min standardwebbläsare. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Chrome fungerar alltid bra annars, men inte just idag och lite innan också....

      Kram ♥

      Radera
  3. Jag använder också Google Crom och det har segat till sig. Jag ska byta till Firefox som jag redan har laddt ner så får jag se om det blir bättre. Hur kan ditt telefonnummer komma fram. Var har du angett det??? Konstigt är det i alla fall! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har så svårt att byta och skall jag göra det så måste det till något som är bättre....Jag vet inte riktigt var jag lämnat mitt nummer, kanske på Facebook är inte säker.. Gillar inte detta, snart står det väl vad har har för storlek på skorna också. =)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Mitt telefonnummer kommer faktiskt upp nu när jag kommenterar inne hos dig. Det har aldrig hänt tidigare. Google Crom har inte krånglat tidigare för mig även om den är lite seg av sig. Däremot firefox som jag hade tidigare - det slutade att gå kommentera som exempel på bloggarna, knappt att man kunde komma fram till en blogg å läsa typ. Ingenting gick att göra med firefox... Så jag bytte till Google Crom.
    Önskar dig en bra dag ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men vad skumt, varför bara hos oss och ingen annan? Hoppas det är något tillfälligt bara...

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Jag har inte märkt av nåt strul, varken här hos dig eller någon annanstans. Men så har jag inte crom, tror jag.... :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, vadå tror jag? =)))

      Kramen ♥

      Radera
  6. Så trist när det strular! Vi har också crom, men inte märkt av något.....än så länge i alla fall!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Undrar om de håller på med något inför Windows 10?

      Solig kram ♥

      Radera
  7. Trist när internet är segt eller ovilligt att samarbeta. Jag växlar mellan Firefox och Safari (på Mac) och det fungerar bra. Här i huset har vi fiberoptik så nätet är otroligt snabbt. hoppas du får ordning på det hela och en god idé är att byta webläsare.
    En fråga; när jag kommenterar hos dig och andra som har "Blogger" får jag ofta, men inte alltid, fylla i en massa dravel om ätbara saker för att bevisa att jag inte är en robbot. Förstår inte varför....Har ju inget samband...
    Och att andas är viktigt. Jag glömmer det ibland..
    Sol över Stockholm och staden väntar på mig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet inte varför Blogger tror du är en robbot, förstår faktiskt inte alls vad som händer, försöker jag förstå så blir jag nog galen.

      Solig e.m kram ♥

      Radera
  8. Förstår din frustration, jag blir galen när det tekniska strular. Finns nog inget som retar mig så mycket som det. Hamnade på din blogg av en slump, men jag tittar säkerligen in här igen. Ha en fin dag. kram Annika

    SvaraRadera
    Svar


    1. Kul att du hamnade här och välkommen igen, så kan vi bli galna tillsammans när det tekniska krånglar, hi hi.... Kramen ♥

      Radera
  9. Google Chrome fungerar alltid snabbt och effektivt hos mig av någon anledning. Peppar, peppar...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det brukar ju göra det för mig också, men idag har det varit som förgjort....

      Kram på dig ♥

      Radera
  10. Usch vad jobbigt när det är segt! Enda gången jag "accepterar" det är när jag är ute på nätet när jag flyger. Då är jag så fascinerad över att det fungerar överhuvudtaget, så en viss seghet gör inget :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Där uppe står även jag ut med zombie-datorn. =)))

      Kramen ❤

      Radera

    2. Där uppe står även jag ut med zombie-datorn. =)))

      Kramen ❤

      Radera
  11. haha --- jag skrev en gång på mitt kom i håg glöm inte att andas .... jag "lärde mig" som ett steg i stresshantering - en vän fick se det och undrade vad det var för kurs jag gick på -
    Segt nät och diverse står jag ut med - jag andas och går i från en stund - gör om det om det blir nödvändigt. Lite värre då en biljettbokning pågår och det försvinner eller stannar av ...
    Hur ditt telenummer kan komma upp vet jag inte men det kan finnas som en slags säkerhetsgrej om jag förstått det rätt, men det har aldrig kommit upp för mig ...
    Att vi lämnar massor med spår efter oss det är jag övertygad om.
    kram kram
    kram

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.