Translate

.

.

fredag 28 augusti 2015

Det är inte så dum att bli gammal - Dagny 103 år







Det är inte så dumt att bli gammal, igår tittade jag på andra delen och då med härliga Dagny som fyllde hela 103 år i maj i år.
Vilken fantastiskt människa och här kan vi verkligen tala om livsglädje, skall aldrig mer klaga på min ålder.... ☺



Jag är lite osocial för jag målar, har tagit mig vatten över huvudet, men nu får jag ro båten iland, he he....









Köpte mig också en ny ögonpenna efter jag varit hos fysioterapeuten, gillar namnet sjukgymnast bättre och det är lättare att säga. ler ☺

Nu måste jag måla klart, tittar in hos er mellan målartagen.


GLAD FREDAG FINASTE JUVEL


Kram, K








39 kommentarer:

  1. Mycket jobb nu, men du får ha som motivation att det kommer bli jättefint när det är klart!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det handlar bara om min lilla hall som blev vit istället för grön. =)

      Kram ♥

      Radera
  2. God morgon! Ja, vilket härligt program om Dagny på 103 år. Här pratar vi livsglädje! Verkligen både se och tänkvärt!
    Vad roligt med ett målarprojekt! Förstår att du jobbar på och vill bli klar.
    Jag tänkt också igår när jag var hos fysioterapeuten att ordet sjukgymnast var lättare att säga. Men nu är det ju det mer internationella som gäller så sjukgymnast har bytts ut. (Men jag fuskar i alla fall och säger sjukgymnast...)
    Glad fredag önskar jag dig också.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vilken krutgumma, helt makalös... =)

      Fredagskram ♥

      Radera
  3. Skulle ju tittat på Dagny, men var på kyrkomöte som drog ut på tiden, får titta på SVTPlay kanske.
    Du är inte dålig som målar hallen!
    Lycka till och KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Helt själv gör jag det inte..... =)

      KL ♥

      Radera
  4. Jag såg inte programmet igår för det slutade ju inte förän kl 22 och då ligger jag och sover, eller försöker att sova. Men, jag spelade in det så jag ska titta på det idag.
    Det är inte tokigt alls att bli gammal, bara kroppen får vara frisk och huvudet förstås.
    Duktigt att du målar och hoppas att vi får se det fina resultatet sedan.
    Ha en bra fredag och kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du ser programmet på svt play, väl sevärd...

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Ååå Dagny fem droppar till ...
    Ingen gör mig så glad som äldre och riktigt gamla människor som bevarar livsglädjen på så sätt att det där "gnället" kommer i skuggan. Efter alla mina år i äldreomsorgen på olika sätt så har jag förståelse för och insikt om att sjuklig ålderdom är svår - därför så bra med motvikten.
    Lycka till i målartagen ... vatten över huvudet ror du nog i land :-)
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag visst att du skulle skriva så, he he.... Dagny sa att hon aldrig mått så bra som nu, hon har varit utsatt den kvinnan.... Jag ror och ror.... Kram ♥

      Radera
    2. Visste du? :-) tovekännare med andra ord! Thanks!
      Hug for that!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Radera
  6. Har inte sett den kvinnan, men läst om henne ,-) Hon verkar vara fantastisk.
    Åldern är hur man känner sig ,-) Det finns gamla unga och unga gamla ,-)
    Va härligt att du målar o fixar, ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hon går till och med med klack på skorna.... =)

      Kram ♥

      Radera
  7. Jag har läst om den fantastiska kvinnan!
    Vad du är duktig som målar :)

    Försökte kommentera hos dig igår, men kommentaren bara försvann. Tror inte det lyckades :(
    Ha en fin fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Är inte helt själv med måleriet, men ändå lite duktig är jag nog.... =)

      Kram ♥

      Radera
  8. Jag har läst om henne men inte sett filmen men det borde jag kanske göra..

    Lycka till med målningsarbetet och glöm inte bildbevis :-)

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bildbevis kommer så småningom eller vill du se mina vita händer? =)

      Kram ♥

      Radera
  9. Det är så roligt att måla.
    Både inne och ute.
    Jag älskar det. Det är så rogivande!
    Det är väl bara önsketänkande att bli så gammal och samtidigt få vara frisk. Såg inte programmet men antar att hon är hyfsat frisk för sin höga ålder.
    Ha en toppen kväll med målningen!
    Kram! ♡

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack säger jag med penseln i högsta hugg.... =)

      Kram ♥

      Radera
  10. Hur går ditt målande - håller du på att ha målat färdigt snart ?
    Ha en bra fortsatt målardag om du ej är färdig ännu =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inte färdigt än, lister är kvar.... Kram ♥

      Radera
  11. Hade inte Dagny en blogg också? Har för mig det. Ja tänk att vara i den formen när man är 103 år, suveränt!

    Bra att du har fått för dig att måla väggarna, jag menar du har ju hantverkare i grannhuset så...

    Måla är nog de enda "hantverket" jag verkligen gillar och gör ibland, men då ser jag till att någon annan gör förarbetet som ju är sååååå tråkigt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo jag länkade till Dagnys blogg här ovan. Hi hi hi, så du mig när jag var ute och hämtade hantverkarna från grannhuset? =))))
      Förarbetet är det som gör slut resultatet, men säger som du så trist. Det som är roligt är att göra i ordning när det är klart...

      Kram ♥

      Radera
  12. Jag blev så tagen av programmet om Dagny i går. Jag har läst hennes blogg ett tag och sett henne på TV i andra sammanhang, men nu fick vi ju veta lite om hennes bakgrund också. Jag tyckte det var ett välgjort program. Jag skrev också om henne på min blogg och påstod att hon är 102 år... måste kanske gå in och rätta det.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är en kvinna som många tagit till sig i sina hjärtan. Tänk hela 103 år? Så klok och ungdomlig och inte rädd för något. ..

      Kramen ❤

      Radera

    2. Det är en kvinna som många tagit till sig i sina hjärtan. Tänk hela 103 år? Så klok och ungdomlig och inte rädd för något. ..

      Kramen ❤

      Radera
  13. Såg också Dagny igår men hann inte med hela programmet.
    Vilken tjej.
    Så vill jag också leva....länge, alltid skulle man ju kunna reta någon dådå !!
    Men jag vill ju inte leva längre än mina barn förståss .
    Måla på nu.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Leva längre än sina barn är det få som vill, men ibland händer det att mammor får göra det. Dagny är barnlös så hon har inte behövt att tänka så och det har nog givit henne några extra år. =) Tjingeling kramen ❤

      Radera

    2. Leva längre än sina barn är det få som vill, men ibland händer det att mammor får göra det. Dagny är barnlös så hon har inte behövt att tänka så och det har nog givit henne några extra år. =) Tjingeling kramen ❤

      Radera
  14. Vilken hääärlig dam. Hon är hellt fantastisk Dagny. Tänk om man finge hålla igång och få vara frisk i så hög ålder.

    Nämen vilket krångligt namn . Hur stavades det nu igen......???hihi.

    Lördagskramen till dig❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Helt FANTASTISK......

      hi hihi jag fick också tänka till på stavningen av namnet. =)

      Kramen ♥

      Radera
  15. Vilken härlig dam hon är Dagny och det är nog inte dumt att vara så pigg vid den åldern. Duktig du är som målar och fixar, förarbetet är ju inte så kul men resten, då syns det ju vad man gjort. Ha en skön helg och kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tycker det är kul, men jag blir som besatt och kan inte sluta.... =)

      Kramen ♥

      Radera
  16. En helt underbar dokumentär! Ger verkligen hopp om liv inför framtiden :-) En sann förebild. Lycka till med målandet! Det brukar kännas övermäktigt när man står mitt i färgen men underbart att se resultatet! Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hopp absolut! Nu har jag en ny affärsidé, jag skall öppna en danslokal för kommande hundraåringar, vi ses där! =)

      Kramen ♥

      Radera
  17. Ja, vilken skön tant, hon Dagny! Helt underbar :-)

    Hoppas du har målat klart nu - både hallen och dig själv :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är klar men inte hallen riktigt än, måste ju ta hand om annat också som att gå ut ut och se dagens ljus..... KRamen ♥

      Radera
  18. Så härligt program! Jag har haft svårt att kommentera hos dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mm. Ja, vad är det som händer när man försöker kommentera, jag har strul ibland jag med....

      Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.