Translate

.

.

söndag 16 augusti 2015

Bilder och film





Vasaparken


Jösses vika fina dagar vi har, att bara vara och gå dit näsan pekar, (det gäller att inte röra på huvudet för då börjar man irra istället, hi hi)



Inga kunder? hm...


Här satt några glada lirare...


Minigolf








Gamla Tennstopet 


 Gustav Vasa kyrkan siktar uppåt... ☺






En ny fin dag väntar,  jag är lite sen för jag satt och tittade på en bra film till halv ett i natt som hette: Straw Dogs med Alexander Skarsgård.
Filmen var ingen fin film utan en kall och rå film med psykopatiska drag.

Fråga, vad gillar du mest, komedier, drama, thriller, krigsfilmer, dokumentärer, gamla filmer?

♥ Jag önskar dig den bästa söndagen med stor sol och värme. ♥


Kram, K



29 kommentarer:

  1. När det gäller film är jag nog allätare. här lyser solen med sin frånvaro luften känns höstlig, men imorgon då kanske får vi sommar igen. Ha en fin söndag Åse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas solen kommer till dig i morgon. Jag är också allätare när det gäller film...

      Kramen ♥

      Radera
  2. Åh vad fint! Tennstopet... Ibland lyxade vi till oss och gick dit och käkade lunch när jag jobbade i Vasastan. Lyxen bestod mest i att luncherna blev lååånga :-)

    Jag gillar filmer som är baserade på verkliga händelser. Och romantiska komedier typ Pretty Woman och Notting Hill är jag också svag för. Fast dom senare får jag titta på själv... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så du har jobbat i Vasastan, då kanske vi har träffats? =)
      Filmer med verklighetsbakgrund är jag svagast för, men tittar på det mesta men det måste vara bra, för jag är kräsen. =)

      Jag har sett Pretty Woman och Notting Hill massor med gånger, varje gång säger jag att det får vara den sista men så tittar jag igen när det kommer. =)
      Kram ♥

      Radera
  3. Jo! Åsså gillar jag animerade filmer. Up, Toy Story, Wall-E... Åsså en favorit till som är Babe, den modiga lilla grisen. Jag växer nog aldrig upp.

    SvaraRadera
  4. Stockholm är så vackert! Jag njöt när jag såg dina bilder, minnen från mina gamla kvarter. Både glada och mer sorgsna men väldigt fina minnen.
    På Stopet har jag suttit mycket och just vid det bordet till vänster om ingången gillade jag extra mycket.
    Vasaparken är också en favorit, ja det finns så många i dina trakter.
    Tack för promenaden.
    Filmer? Jag ser inte så ofta på film men är nog en allätare, bortsett från skräckfilmer som jaginte tycker om. Jag kan också tycka om att se tecknade filmer och Babe är en favorit. (Ser dem helst med barnbarnen som gärna kommenterar vad som händer)
    Kram och trevlig söndag ! Sol även idag!Hurra!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nästa gång jag går förbi bordet skall jag kolla om du ristat in ditt namn där, hi hi hi.....

      Solig kram från en underbar dag ♥

      Radera
  5. Så fina bilder - det känns nästan som man var på plats när man ser dem.

    Jag gillar action, olika typer av komedier (bara de inte blir löjliga/överdrivna då blir jag bara irriterad), jag vet inte vad det är för typ av film men jag gillar filmer som Narnia, tecknat och många verklighetsbaserade filmer.

    Idag blir det en dag vid vatten och med grillat.
    Ha en fin dag
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dagen är som gjort både för grillat och att sitta vid vatten. =)
      Verklighetsbaserade är mina favoriter...

      Kram ♥

      Radera
  6. Härliga bilder från en solig dag!
    Nu ska vi bara njuta så länge det varar, så grå och sval som sommaren var juni-juli...
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Carita, nu njuter vi för fullt! =))

      Kram ♥

      Radera
  7. Somriga bilder - så fina =) Jag ser helst på komedi filmer och dokumentärer... Men kan även se "om inte annat finns att se" andra filmer också och tycka att de är bra... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Filmen jag såg i går stod det komedi på men var ack så sorglig och brutal.....

      Kram ♥

      Radera
  8. Så härligt att komma hem till sommaren! Perfekt fortsättning på semestern! Skrollade ner och såg dina bilder från Odenplans nya stationsbyggnad, jösses så fin den blivit! Å Tennstopet är ett mysigt ställe, kul att det fortfarande är öppet! Vi njuter vidare i solen!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det förstår jag och har du nu lite ledighet kvar så är det ännu bättre. =)
      Tennstopet är urgammalt och välkänt...

      Solig kram ♥

      Radera
  9. Just ja, glömde ju vilka filmer jag gillar. Är svag för drama jag, och så gillar jag actionfilmer, och en del feelgood filmer...

    SvaraRadera
  10. Tack för rundvandringen, fillefinfint! Somriga härliga bilder!
    Här har solen lyst verkligen, men blåsten förtar det hela, så jag har frusit på balkongen och när jag cyklade fick jag ha tunn vindtät jacka! I lä är det gott.
    Filmer? Tittar aldrig numera nästan. Men romantiska, dokumentära, roliga är OK. Absolut inte drama och hemska saker.
    KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag känner att eftersom jag inte har några större dramer i mitt liv så kan det vara roligt att titta på dem på film, hi hi hi... KL ♥

      Radera
  11. Vackra Stockholm ,-)
    Härliga bilder, ja nu är det bara att njuta, vilket väder ,-)))
    Jag gillar att skratta, så en rolig film är alltid kul. Men en thriller då o då vill jag se ,-)
    En o annan dokumemtär. Det gillar jag ,-)
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra smak! =))
      Vi njuter vidare av vädret...

      Kram på dig ♥

      Radera
  12. Riktigt solig och fin helg vi fick.
    Härlig rundvandring du bjuder på med dina bilder.
    Tack för den! :)
    Staw dogs är riktigt otäck.
    Där är vi verkligen överens.
    Men måste ändå ge Alexander Skarsgård kred för hur bra han spelar den rollen.
    Som min blogg avslöjar lite då och då så älskar jag och maken att se på film. Och vi ser det mesta så länge det är en bra produktion .
    De enda jag brukar vilja undvika är riktigt läskiga skräckfilmer.
    Ha en fortsatt jätte fin Söndag!
    Min har tillbringats å kolonin och nu sover hela familjen middag :)
    Kram!♡

    SvaraRadera
    Svar

    1. Alexander är otroligt bra och väldigt snygg. =)
      Idag har jag varit i Kungsträdgården och lite överallt och det känns i benen. Härlig dag har vi haft, njuter.... =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  13. Tittar sällan på film, men dokumentärer gillar jag. Men där finns bra "vanliga" filmer med... oftast inte svenskt eller komedi.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dokumentärer gillar jag med, men annars gillar jag allt som är bra för mina kritiska ögon. =)

      Kramen ♥

      Radera
  14. Filmer gillar jag, men inte för mycket science fiction , och bara råheter, ser mycket filmer, thrillers och dokumentärer toppar nog listan - men som sagt allätare.
    Härliga bilder!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Samma här, men jag äter inte filmerna, fnizz....

      Kramen ♥

      Radera
  15. Jag gillar drama och gubben gillar action. Ett tag turades vi om att välja, varannan drama varannan action. Det är ju roligare att titta två än ensam. Stockholm är verkligen en fin sommarstad att "flanera" i ! Ha en fin kväll :-)

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥