Translate

.

.

tisdag 4 augusti 2015

Bäst att passa på











Det blir en solig dag i dag med och jag vill vara ute och njuta för i morgon får vi regn och solen återkommer visst inte förrän på fredag.

BÄST ATT PASSA PÅ


En annan sak, håll i din väska för tjuvar härjar hejvilt ute på stan, läser om många som förlorat sin väska, plånbok, mobil och alla kort. =(

Vem är de första man ringer när man förlorat sin väska?



Bild lånad från nätet



Önskar dig en fin dag fina varelse! ☺


Kram, K






24 kommentarer:

  1. Polisen! Usch ja, det brukar alltid vara många ficktjuvar i omlopp så här på sommaren. De håller gärna till där det samlas folk. Man måste ha stenkoll på sin väska om man inte ska bli av med någonting. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror att om sådant här hände så skulle jag inte ens komma i håg att ringa polisen, långt mindre leta fram nummer till banken. Därför bra att ständigt påminnas vad man skall göra.

      Kram ♥

      Radera
  2. Det är verkligen trist att man inte får ha sina grejer ifred...
    Njut nu av solen!

    SvaraRadera
  3. Oh, du ljuvliga sommar och äckliga ficktjuvar! Hoppas vi får njuta av det första och slippa det andra! Jag tar med mig "gåbort plånboken" när jag åker in till stan. Laddar den med några hundralappar och låter väska och kort stanna hemma! Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har tack-och-lov sluppit det senare på några år. Ja, det är klokt som du gör....
      Kramar ♥

      Radera
  4. Visst är det hemskt att de bara kan stjäla så där :( Och vilket extra jobb det blir när man blir av med allt.....Det är ju polisen man ska ringa först till, men förmodligen ligger mobilen i väskan som blev stulen!
    Ha en fin dag och njut av solen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är fruktansvärt när det händer, man har nog aldrig känt sig mindre. Vill aldrig vara med om det igen så jag är nooojjigt försiktig.

      Kram ♥

      Radera
  5. Här blir det inte regn dem närmaste dagarna, men dem har haft fel många gånger förut dessa vädergubbarna. Det är många tjuvar i farten nu, det gäller att vara på sin vakt och ha ögon både fram och bak :-(
    En sommarkram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då får vi hoppas att du får behålla solen. =)
      Ja, jag vet och det tröttar verkligen ut en när man är ute...


      Kram ♥

      Radera
  6. Det är rätt - passa på! :-)

    Fy fasen för folk som inte vet skillnad mellan ditt och mitt...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dom vet skillnaden men dom skiter rent ut sagt i det. =(

      Kramen ♥

      Radera
  7. Tjuvar trivs ju i stora samlingar som festivaler, marknader, butiker osv. Man får tänka på att hålla väskan rätt och blixtlåset stängd - hålla låg profil kanske.. Även om man gör en polis anmälan brukar sällan polisen fortsätta utredningen på grund av brist på bevis... Hos mig har det varit mulet men regnfritt idag. Solen försöker att komma fram men orkar inte riktigt... Du gör så rätt i att passa på att njuta av din sol, vem vet snart kanske jag snor solen från dig, hihi... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Polisanmälan gör man ju för att få en eventuell ersättning av försäkringsbolag. Inte jag polisen tjuvar, nä nä..... =)
      Jag hade gärna delat med mig halva solen till dig, här har det varit så fint och så skönt.

      Kram ♥

      Radera
  8. Hallå!
    Vilken läcker bild du har! Och så rolig! Njut av sommaren idag när den nu äntligen är här. Men kedja fast väskan. Jag är lite inne på GW Persons idé om att sätta en råttfälla på väskan eller ett larm.
    Har en med bankkort är det nog klokast att ringa banken först och spärra detta och sedan polisen.
    Och tänk om de övervakningskameror som finns på olika ställen också vore påslagna. Något jag vet att polisen också önskar.
    Hoppas du får en härlig dag.
    Kram från luften.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack! Har man övervakningskamror så är det en bra idé att de funkar också, sånt gör mig galen. Saker skall inte finnas bara för syns skull.... En ny härlig dag blev det och det tackar jag för... =)

      Kram från marken ♥

      Radera
  9. Härlig bild - varsagod att sitta ... inbjudande.
    Jag ringer banken först.
    Magväska.
    :-) kram .....

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet inte ens vilket nummer det är för att spärra bankkort så det borde jag notera. Usch tänk att man måste förbereda sig på något liknande, det är helt sjukt....

      Kram på dig ♥

      Radera
  10. Stulen mobil, svårt ringa! Usch, ja-
    KL <3

    SvaraRadera
  11. Ja du jag skulle jaga dem om någon tog min väska, har stenkoll o släpper inte den ur synhåll alls, men skall jag bara fika har jag en liten som ligger mellan mina ben så det blir svårt att sno den :/ ja solen är framme i dag igen efter regn skall oxå njuta ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du verkar bra förberedd och det är gott, ler.....

      Kramen ♥

      Radera
  12. Jag såg tre stor gravstenar på din bild och undrade vad du fått för ide när du "klippte ihop" bilden - du brukar ju leka med bilder.
    Så jag tittade lite till - och då ser jag att det är husgavlar x 2 :)...
    Det var en skön dag i går.
    Jag var i Stockholm - här regnade det innan jag åkte men i Stockholm var det rätt så fint (lite grått ibland men inget regn).
    Här är det sol i dag - ska ta mig iväg med en bok och sätta mig på något fik lite senare.

    Ha en fin dag - och lycka till med halsen.
    kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, usch då, men det var som du senare märkte bara husgavlar. =)
      Nu undrar jag var är här någonstans? =)
      Idag kom solen efter lunch och nu verkar det som det kommer att vara fint en vecka framåt, men allt kan hända.... Kramar ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥