Translate

.

.

lördag 22 augusti 2015

Århundrades kärlekpar






Blev påmind om fondue när jag gick förbi målningen, gillar att sitta vid ett bord och laga maten själv, få peta och smeta... ☺

Men bilden får mig också att tänka på århundrades kärlekspar Camilla Läckberg och Simon Sköld, jag tycker det är härligt att se deras lycka och det fullkomligt strålar om de båda.  Man blir glad när man ser sådan kärlek, jag blir det iallafall... ♥


Matteus kyrkan, jag gillar torn så därför fotar jag ofta kyrkor, förresten så finns det kyrkor överallt i dessa områden så de är svåra att missa...



Trappor gillar jag ju också och dörrar är inte så dumma de heller....☺



Buddha



Nu skall jag ut och se vad som händer, det blir grymt varmt idag, redan står mätaren på 24 grader, får se om jag kan köpa min glass idag då jag glömde den även igår.



Den bästa lördag till dig solstråle!


Kram, K









26 kommentarer:

  1. Somriga bilder. Solen bränner idag.
    KL ♥

    SvaraRadera
  2. Århundradets par? Nja... Jag har inget emot deras åldersskillnad, men personligen tycker jag att de varit ihop lite för kort tid för att skaffa barn ihop. Men alla gör som de vill. Själv hade jag nog knappt ens presenterat min nya partner för mina barn på den tiden de varit ihop, än mindre flyttat ihop och skaffat ett nytt barn. :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag ser bara hur väl dig gör varandra, hur de strålar och har roligt på riktigt. =)

      Kramen ♥

      Radera
  3. Sån härlig värme, ät nu din glass ,-)))
    Härlig målning!
    Jag önskar Camilla och hennes kille SÅ mycket Lycka till ,-)
    Härligt att dom ska få en liten knatte ,-)
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag glömde även idag, tänkte gå in på ett ställe men gick förbi utan en tanke på glassen. Kanske hinner jag med en glass innan vintern. =)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Vilken härlig dag vi har! Och kanske blir det för din del den där glassen idag...
    Kyrkor har vi gott om i stan och jag håller med om att det är roligt att både se, besöka och fota dem.Fastnar numer oftast i Gamla Stan bland kyrkorna och gränderna.
    Jag tycker kärlek är viktig i alla sammmanhang men blir ibland så trött på pressens bevakande av allt som rör kändisar och ofta växlar ju kärleksföremålen för dem i rask takt.
    Och vad gäller barn så tänker jag på en elev jag hade en gång som sa till mig; " du, inte är det väl så vanligt med fyra barn och att det finns fyra olika pappor". Vad svarar man? Tur jag inte var så ung.
    Kram och trevlig lördag och njut i och av det vackra vädret.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tycker bara att det är så roligt att det går så bra för dem och att de verkar så otroligt lyckliga tillsammans.

      Jösses så jag njutit men någon glass har jag ännu inte köpt....

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Kärlek och lycka kan man inte få för mycket av och dessutom så kan vi verkligen unna våra medmänniskor det samma.

    Kram och ha en fortsatt solig och varm lördag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Håller med dig helt, jag blir glad och det känns varmt i hjärtat att se några vara så där lyckliga....

      Kvällskram ♥

      Radera
  6. Dom där signalkräftorna... Tutar dom, eller? ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jaaaaaaaa de tutar, vill du höra? =))

      Kramen ♥

      Radera
  7. Jag älskar fondue och den sista osten har en härlig smak! Mums! Fondue är perfekt för en ostoholc som jag.
    Du milde vilket pris för kräftorna. Jag såg att kokta havskräftor (som enligt mig är godare än insjökräftor) kostar 199:- kilot hos en butik som heter Delikatesshörnan i Göteborg! Gott som bara den! Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Åh så gott det är, nu blev jag farligt sugen.....
      Havskräftorna är goda men signalkräftorna är godast enligt mig, =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  8. Vilken fin målad bild på väggen! Hoppas du har fått din glass nu. Själv ska jag iväg och käka kräftor :-) Inte dumt det heller. Trevlig fortsatt helg :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är den fin? =) Mycket nöjen med kräftätningen och smaklig måltid! =)

      Trevlig helg på dig och kram ♥

      Radera
  9. Oj vilka dyra kräftor!
    Vi tar 349:-
    Kvällskram till dig! ♡

    SvaraRadera
  10. Du är en fin människa som unnar andra människor kärlek och lycka, det tycker jag vi alla ska göra. Vi ska inte ha så mycket andra "åsikter" än positiva om andras kärlek tycker jag också.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ser man glada och lyckliga människor så tycker jag att jag påverkas positivt och blir glad för deras skull och vill dom väl och stödjer kärleken.

      Kvällskram ♥

      Radera
  11. Jamen! Här gör du en runtvandring i "mina" jobbarkrokar. Restaurang Fondue känner jag igen såklart, liksom fiskaffären på Dalagatan och så Matteuskyrkan såklart.

    Å vädret var ju en ren dröm idag. Undrar om du kollade triathlon tävlingarna. Om inte så fortsätter dom ju imorgon!

    PS. Läckberg har jag ingen koll på. Men visst är hon gravid - det läste jag iaf på ett löp. DS.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har inte kollat på tävlingarna men har läst historien om Shahrzad Kiavash vilken kämpe....

      Ja de båda är med barn, lycka ♥

      Radera
  12. Jösses vilka dyra kräftor!!! Då måste de vara goda! Var det Fondueboden du gick förbi tro? Där har jag varit med jobbarkompisar och smaskat fondue, mums!
    Säger som Znogge apropå Camilla och Simon :" Kärlek och lycka kan man inte få för mycket av och dessutom så kan vi verkligen unna våra medmänniskor det samma".
    Ha en trevlig kväll!!! Synd att kvällarna inte är lika varma som dagarna.... :-)

    SvaraRadera

  13. Nu är klockan 23:00 och mätaren visar 18 grader men nu går det ner snabbt och till natten blir det kyligt.
    Vet inte om det heter Fondueboden, jo förresten det gör det nog och den ligger på Vanadisvägen. Jag är verkligen världssämst på namn... =)

    Tur det finns filtar att dra om sig om man inte vill gå in. =)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  14. Minns en fonduetid jag med! Tjusig målning!
    Kärlek kan det inte bli för mycket av ... :-)
    Kyrkan - kyrkorna ger sitt - :-)
    Söndagskram

    SvaraRadera
    Svar

    1. På 80-talet var det väldigt populärt men fondue minns jag, men sen har jag inte sett så mycket av det. Gillar också målningen. =)

      Kvällskram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.