Translate

.

.

onsdag 12 augusti 2015

Alltså på riktigt, ser jag rätt?






Men vad sjutton är detta?
Ser ni en skrivmaskin på husväggen? 
Kan det handla om en författare som varit på riktigt dåligt humör, ha ha ha.....





Mycket kan man få se om man tittar upp, just detta med att titta upp (vara fisförnäm) ☺
gör att marken snurrar för mig så det brukar jag undvika.

Detta med att bli äldre är fan inte roligt, det ena efter det andra dyker upp och besöken hos doktorn blir allt fler. Oftast går man hem med vetskapen att allt beror på åldern. Orättvist säger jag, jag känner mig inte gammal jag känner mig som för 30 år sedan, men det är tyvärr bara i tanken.

Förut så sa jag ja till olika saker utan en tanke på att jag inte kunde eller hade erfarenhet av några av dem, jag trodde på fullt allvar att allt var lätt som en plätt. Oftast gick det också bra, så har man tur behöver man inte så mycket förstånd, hi hi hi.....

Idag är allt annorlunda, det funkar inte för mig att vara lika spontan och orädd, jag lyder mycket mer under mina tankar och erfarenheter som livet gett mig och självklart av åkommor som tillkommit.

Men min djupaste önskan är att bli en orädd fri människa som åker linbana över Stockholm om tio år, för det kan tänkas bli vårt nya färdmedel då vi ökar kraftigt folkmängd..


Jag önskar också att jag skall bli en spänstig och tuff tant som vågar sticka ut och visa finger till den som är dum och även klara av några karatesparkar. ☺



Glad onsdag, här är det grå himmel idag.


Kram, K







27 kommentarer:

  1. Haha! Ja, det var verkligen en annorlunda placering för förra seklets ordbehandlare ;-)

    Ja, nog börjar åldern ta ut sin rätt alltid! Vare sig man vill eller inte... Jag har baske mig klippkort på sjukan nuförtiden. Men det gäller att se det positivt - tur att dom finns och kan fixa till en (hjälpligt i alla fall) och jag får ju verkligen valuta för mina sjukförsäkringspremier :-D

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi, ja placeringen var lite annorlunda....

      Usch ja du har ju haft flera vändor än jag till sjukhuset. Jag känner att så fort man söker läkare för ett eller annat så är det alltid åldern som läkaren hänvisar till och det får mig att surna till.
      Valuta för sjukförsäkringspengarna var ju något som vi trösta oss med.... =)

      Kramen ♥

      Radera
  2. Det var nog årets pangbild, den med skrivmaskinen, hahaha!

    SÅ bra skrivet och beskrivet om åldern. Jag känner igen en hel del. Fast hos mig är det tjockt i huvudet också, just nu, och kroppen smalnar. Vad är det som pågår?
    Tur att det finns vård, om de bara gör rätt, vilket inte alltid är så säkert.
    Jorå, positivt tänk, tankens kraft.
    Solig KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du rör dig mycket och äter nyttigt så det är inte så konstigt att du smalnar. Nu kommer det igen: Åldern tar ut sin rätt, hi hi hi.... Den jädrans åldern.... =))
      KL ♥

      Radera
  3. Haha! Det var ett underligt ställe att placera en skrivmaskin på :)

    Visst är det tyvärr så att det smyger sig på en massa onödiga saker när man blir äldre :(

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du är så ung än att du skall inte ens tänka i dessa banor, ler avundsjukt, hi hi.....

      Kram ♥

      Radera
  4. Spänstigt igen det är jag snart ,-)))
    Valpen! .-)
    Va kul , nån som tyckte att allt var uppåt väggarna ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-))

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha, uppåt väggarna ja just det... =)))

      Kramen ♥

      Radera
  5. Jag håller med om att det där måste vara årets roligaste bild! :)
    Förstår och känner med dig när huvudet vill med inte kroppen klarar av.
    Du framstår ju som en energisk och härlig kvinna som jag verkligen önskar skulle klara av att vara en sån hurtbulle som du är på insidan! ❤️❤️❤️
    Nu har ju solen börjat titta fram lite mellan molnen.
    Det gör i alla fall mig lite gladare! :)
    Dig också hoppas jag!
    Stor varm energikram från mig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är verken energisk eller en härlig kvinna, jag är en fruktansvärt tråkig, så tråkig att klockorna stannar!

      Solig kram din uppmuntrande varelse. ♥

      Radera
  6. Oj va jobbigt när kroppen inte känns som sinnet.... Tror dock aldrig jag riktigt kommer förstå det då jag varit snarare en feg tant sedan jag var femton :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kroppen känns som sinnet men inte resten. =)))

      Kramen ♥

      Radera
  7. Alla vill vi leva länge men med åldrandet kommer tyvärr den ena åkomman efter den andra. Det är sällan att gammal och frisk går hand i hand...

    Det var onekligen en annorlunda väggdekoration!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det har du nog rätt i så det viktigaste är att vi håller oss så friska som möjligt genom det som vi mår bäst av...... Kram ♥

      Radera
  8. Jag har aldrig varit fri och orädd så det vet jag inte hur det känns. Det har alltid varit läskigt för mig att ge mig på nya saker. Har alltid burit på en övertygelse om att jag skulle misslyckas om jag försökte. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. När jag var barn, ungdom och ny-vuxen så gav jag mig på det som föll mig in, små som stora saker. Ofri har jag ännu inte bilvit men jag hoppas jag blir det på gamla dagar. =)

      Kram ♥

      Radera
  9. Bilden med skrivmaskinen är hur läcker som helst. Undrar hur den hamnat där? Vet du?
    Jag delar verkligen dina kloka tankar och ibland förundras jag över hur kroppen, själen och tankarna orkar hänga med oss i alla tvära kast.
    Vad gäller linbanan så kan jag träningsåka med dig, inga problem . Vore trevligt att förflytta sig med linbana över stan. Bra utsikt och tyst. Passar mig.
    Feg kan jag vara i vissa situationer, ta bort insekter, ormar osv men att säga ifrån om jag ser något dumt, det gör jag, och när jag inte tycker att det verkar vara fara å färde. En får inte vara dumdristig....
    Och att må bra i själen hjälper kroppen på väg...
    Stor kram i den soliga eftermiddagen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, har ingen aning hur den hamnade där, fick syn på den på Sveavägen igår....
      Kryp är jag hysterisk rädd för, råttor och ormar är jag mindre rädd för. Duvor och andra fåglar har jag börjat tycka är obehagliga då de flyger nästan på mig ibland...
      Ge mig på saker som det tekniska gör jag fortfarande och det hoppas jag jag fortsätter med.... =)

      Stor solig kram ♥

      Radera
  10. Haha det var verkligen en annorlunda placering! Det är väl det som kallas modern konst antar jag... :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Någon betydelse har den säkert där på väggen, kanske betyder det kort och gott att det är uppåt väggarna... =)

      Kramen ♥

      Radera
  11. Författare som äntligen investerat i en dator och ville göra nåt roligt med sin gamla trogna vän?!?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror mera på att han blev förbannad, he he...

      Kramen ♥

      Radera
  12. Det är nog en dold övervakningskamera hehe. En antik (snart) skrivmaskin, vilket tilltag.
    Du är inte ensam om att bli snurrig, det gör jag också om jag tittar upp och snabbt ner igen, eller svänger mig för snabbt, då hänger inte krumelurerna där uppe med, så det är nog ett ålderdomstäcken  hjärnan vill mer en vad kroppen bemästrar. Karatesparkar avstår jag ifrån för då druttar jag nog på ändan. Man är inte äldre en vad man känner sig och ger fasen i att titta i spegeln.
    Kram på dig goa dig ��

    SvaraRadera

  13. Ja, det kanske du har rätt i... =)
    Förr har jag inte haft problem att titta upp det har börjat nu....
    Stor kram på dig Ruth ❤

    SvaraRadera
  14. Hahaha.....SE UPP!! En skrivmaskin är på rymmen ju?
    Vilken rolig bild.
    Tuffa till sig är bra. Men tuffa till sig på rätt sätt.

    En kramelikramkram till dig!

    SvaraRadera

  15. Tuffa till sig på ett roligt sätt såklart. =))
    Kramisen ❤

    SvaraRadera
  16. Vilket fynd!!!!!!!!!!! Skrivarlya i hela huset ju!! Borde kolla mer om det? Hur den kom dit osv?
    Om ålderns liv och leverne så tillhör den naturens egna utveckling rent fysiologisk och biologisk.
    Så ung som jag är nu har jag aldrig varit - det gäckar mig i glädjen. Ej heller så gammal ..... och tänk här i oss finns lillan, flickungen, ungdomens skönhet, kvinnans mognad, mammaliv och mormor/farmorliv - alla åldrar finns ju där .... tuff- ja kanske är jag det, pekar faktisk finger ibland, säger till på gångvägen, hyttar i näven och svär - samt en tantsmil och slänger med väskan ...
    Kanske gör alla min mina år i äldrevården att jag har en tolerans -
    men visst har det sitt innan det landat att så här är det nu!
    Stor kram

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥