Translate

.

.

fredag 14 augusti 2015

95 år gammal bensinmack






I hörnet Birger Jarlsgatan och Kungstensgatan ligger troligtvis stadens äldsta kvarvarande bensinstation från 1927 vet inte vad den hette
innan den blev omdöpt till Statoil.





Glömde titta vad det var för arbete som pågick, men det var säkert något nödvändigt.. =)





Det har varit en fantastisk dag med sol och värme, det är som att sommaren kom nu när alla börjar jobba. Men hoppas att alla skall få njuta lite ändå av det fina väder som nu är.

Det börjar mörkna allt tidigare på kvällarna så hösten närmar sig med stormsteg, men först en varm och solig helg och fint väder kommer det att vara en bit in på nästa vecka, hoppas hela veckan. =)

Önskar dig en trevlig kväll fina du!


Kram, K




26 kommentarer:

  1. Oh, denna bensinstation känner jag igen, har tankat här flera gånger....
    Visst är det skönt med det vackra vädret och det ska bestå över helgen. Härligt! Vissst blir kvällarna lite kortare, men det klarar vi om solen tittar till oss under dagen.
    Fina kvällskramar!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Godmorgon, ny dag, ny sol, ny njutning. =)

      Kram ♥

      Radera
  2. Ja, den såg gammal ut, macken.
    Kanske Esso eller Texaco?
    Har varit ljuvligt idag, bortsett från en kall blåst.
    Natta KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror heller att det var Esso innan Statoil.

      Godmorgon KL ♥

      Radera
  3. Hade önskat mig en varm sommar vilket det inte blev i staden där jag bor i... Men nu i Augusti har solen strålat och värmen likaså och det tackar jag för. "Det lilla ljus jag har, det ska få lysa klart Det lilla ljus jag har, det ska få lysa klart Det lilla ljus jag har, det ska få lysa klart
    Lysa klart, klart, klart, lysa klart " =) Gamla nerlagda bensinmackar som står tomma och öde ser jag lite varstans där jag bor också... Kramar ♥


    SvaraRadera
    Svar


    1. Njut nu där uppe av solen för den kommer lysa på oss ett tag. =)

      Kramer ♥

      Radera
  4. Sol och värme, Ja, den håller vi tummarna för :)
    Ha nu en finfin helg :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. En finfin helg till dig med Christina.

      Kram ♥

      Radera
  5. Den där macken har vi tankat på nån gång... Men den ligger väldigt trassligt till när man ska in och ut :-)

    sv: Det är tydligen en busslinje som saknas innan marknaden flyttar. Det är åtminstone vad dom verkar skylla på denna gång :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det förstår jag väl när det är en sån gammal mack, ha ha ha (skojjjar) =)

      Hm, ja de skyller på så mycket, det är bara bluff och korruption för hela slanten!

      Kram ♥

      Radera
  6. Åh, jag hoppas ni får sol och fint väder läääänge nu :)
    Ha det så bra
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, nu kommer sommaren och den brukar stanna i tre månader så jag tänkte då att den skall stanna tills i november, hi hi hi, hoppar och dansar..... Kramen ♥

      Radera
  7. Hej hopp ...härliga bilder o hoppas du får värme o sol i dag stor kram fina du

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, Eva sommaren har kommit och nu får vi ha den nästan fram till Jul, ha ha ha...

      Kram på dig ♥

      Radera
  8. Woow...Vilken gammal bensinstation. Kul att få se några bilder av den. Bilder från ditt Stockholm.
    Jamen nu kommer den. Värmen. Vi har en sån fin och solig dag hos mig. Och visst känns allt lättare med lite sol och värme.

    Ha en jättefin dag.
    Kramelikram.❤��

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det känns mycket lättare med sol, är bara så tacksam och glad att den äntligen kom...

      Kramelikram ♥

      Radera
  9. Tänk bara att det finns så gamla mackar kvar! Det trodde jag inte. Undrar om den inte hette Esso tidigare. Har för mig att alla Esso-mackar blev Statoil, men jag kan ha fel. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Esso hette den nog, men det var länge innan min tid... =)

      Kramen ♥

      Radera
  10. Jag måste säga att den äldre sortens mackar hade en viss charm som nya saknar! Men de har i alla fall en omfattande service som kanske får kompensera.

    Kram och god lördag från en mulen men varm lillhåla!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skickar en kram till lillhålan =) ♥

      Radera
  11. Strax utanför stan har vi en gammal mack, som ser urgammal ut dessutom. Men den används tyvärr inte längre... Men den har blivit räddad från att rivas i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vissa saker skall man bara lämna orörda, men allt oftare rivs även dessa till mångas fasa, sedan kanske de byggs upp igen och det blir ju aldrig detsamma....
      Kramen ♥

      Radera
  12. Ja är den 95 år gammal behöver den nog lite uppfräschning!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Det var/är en härlig mack som lever än om än med olika bolags bensin i tanken!
    Gissar på Esso eller BP - något av dessa hade en slogan i Norge - putt en tiger i tanken...
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar

    1. Denna hette nog Esso.... "Putt en tiger i tanken" =))) hi hi hi... Ja jag minns..... =)

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥