Translate

.

.

torsdag 2 juli 2015

Vad är det som sker...









När jag köpte dessa hortensia så var de lite gröna men övergick till att bli vita, jag tyckte om dem vita men nu har de återgått till att se mera ut som grönsaker och jag undrar vad är det som sker? Vet du?




Det blir en keps-bild igen, tog fler när jag ändå var på gång. ☺



Idag blir det våldsamt varmt, det gäller att täcka sig och ha vatten till hands.


Hoppas du får en jättefin dag och tack för att att du finns. ♥


Kram, K

28 kommentarer:

  1. Heh! De ser faktiskt ut som sallad :-) Ingen aning om vad som hänt, solljuset som inverkar kanske?

    SvaraRadera
    Svar

    1. De står soligt, men det verkar som de har slutat vara förförande vackra. Det känns som dom trivs, men som sagt, inget vidare tjusiga att se på.... :)))

      Kramen ❤

      Radera
  2. Konstiga hortensior, jag kan inte med dem, de bara torkar för mig.
    Solig keps på dig, jag får också ut och solbrilla och kepsa mig.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är samma som var så vackert vita, de är fullt levande och jag har inte hjärta att kasta dem...

      KL ❤

      Radera
  3. Jag har en blå hortensia och den ska egentligen vattnas två gånger med nåt speciellt per år för att vara blå. Men jag tror att den blir vit annars... Än så länge har den gett blå blommor iaf. Vi får se hur det blir i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, jag har blomnäring så jag skall kanske ge dem lite.. bara dom inte slår rot i hela lägenheten, du vet monstetblommor... hi hi hi... Kramen ❤

      Radera
  4. Åh! Vilken pingla i solglasögon och keps!
    Jag har ingen aning varför blommorna ser ut så, men de är fina ändå :)
    Ha en bra dag i solen
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. På foto kan man få till det mesta, hi hi...
      Den grönsaksaktiga färgen gillar jag inte, kanske härmar de träden utanför i färg.. :)))

      Kramen ❤

      Radera
  5. Tror dina hortensior har anslutit sig till "gröna vågen". TYvärr har jag inget råd eller förslag. Har hitintills inte lyckats med hortensior.
    Du är så snygg på bilden och ser verkligen fräsch och pigg ut. Både kepsen och solisarna är nödvändiga i solen.
    Kramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dom härmar träden utanför, exakt samma färg. Undrar vad de säger om jag målar dem? He he...
      Tack för dina snälla ord, men jag skriver som jag gjorde ovan : med kamera kan man få till det mesta. :)

      30 graders värme kram till dig.. ❤

      Radera
  6. Har ingen aning om vad som händer med dina blommor. Kanske har de bildat ett eget pigment... Hortensia är inte min blomma, vackra att se på men de bara dör om de kommer i min ägo tyvärr. Solig kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick jobba som tusan med dem i börja , de surade och lade sig ner, jag tog dem in i duschen varenda kväll, nu duschar jag dem inte så ofta men vatten får de varje dag.

      Kramen ❤

      Radera
  7. Ett alternativ kan vara att när tiden är ute blir alla hortensiorna gröna och sedan helt färglösa. De vissnar inte som andra blommor utan torkar. det är därför man ser dem i torkade buketter. Ett annat alternativ kan vara att det är för mycket järn i vattnet/jorden och då brukar hortensiorna bli gröna eller att de står för mörkt till. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa är märkliga, de verkar glada så jag tror de har fått för sig att de har blivit som lindarna som står utanför.. :)))
      Kramen ❤

      Radera
  8. Märkligt med dina blommor. Tyvärr har jag inget bra svar på din fråga. Men de är vackra där de står.
    Det är du med i din fina keps. Pigg och fräsch.
    Jag skulle kunna tänka mig en så´n keps, den är i min färg också.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror de helt enkelt har gjort sitt, men kasta dem har jag svårt för... Kanske kan jag ta dem till gården....

      Varm kram ♥

      Radera
  9. Hortensior ändrar fägr under blomningen. Vår vita har nu övergått till att bli rosa. Ibland spelar jorden en viss roll!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men det låter ju fin från vitt till rosa. ☺ Men mina som har blivit gröna ser bara skumma ut... ☺

      Kram till dig ♥

      Radera
  10. Det ser nästan ut som krasse. Snart kommer det vackra orangea och gula blommor.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha,,,, det du... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  11. Som sagt jag är ingen person som kan ngt om blommor ...även om jag önskade ;)
    Håller på att lär mig hihi
    Så tyvärr kan jag bara säga att dom var ju inte bruna i alla fall ;)
    Så snygg i kepsen och glasögon !!
    Hoppas din dag varit bäst
    Kramisar ❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bruna eller ruttna, hi hi hi... ☺

      Dagen har varit full av sol och värme i massor, nöjd! ☺

      Kramisen ♥

      Radera
  12. Ingen ordning alls på dina lavendlar.. Dom kanske mår illa? Då brukar man kunna bli grön i fejjan... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det kanske är så att de mår illa, de kanske hade räknat med att få komma ut och inte bli instängda i en lägenhet, hi hi hi... Men än kan jag ta ut dem.... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  13. Trevligt med en bild på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Var stolt över kepsen, he he...

      Kramen ♥

      Radera
  14. Ingen aning vad som händer med dina blommor! Härlig bild på dej , fast du gömmer dej bra bakom dina solglasögon och keps :-)

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥