Translate

.

.

tisdag 14 juli 2015

Trötta blommor....






Rabatterna är fulla av trötta blommor, iallafall i denna stadsdel, kanske störs de av alla upprivna gator och grävmaskiner som står lite överallt.


Alltså allvarligt, man behöver hörselskydd och kanske en skyddsdräkt för jag litar inte på allt som lyfts över huvudet på mig.


Idag blev det riktigt varmt här, ca 24 grader och sol. ☺




Eftersom det inte var något fint att fota där ute så knäppte jag några uppstoppade fåglar som inte längre störs av vägarbeten.


Hoppas du får en fin fortsättning av dagen, nu skall jag ut och ta en kopp kaffe.



Kram, K


20 kommentarer:

  1. Ja. Idag blev det lite skön värme och sol! :)
    Så nu är jag på väg till kolonin för en kväll där med familjen!
    Hoppas kaffet smakade bra!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas ni slapp regnet som kom, men det var en så kort att det slutade redan när gatan blev blöt... ☺

      Kram på dig ♥

      Radera
  2. Åh! Kaffe! Det hade jag sånär glömt, tack för påminnelsen. Ropade just ut en beställning till köket :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ibland kör kaffenerven igång även om det är varmt ute....

      Kramen ♥

      Radera
  3. Synd med de trötta blommorna. Hoppas att dom repar sig! Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Misstänker att de har gjort sitt.... Må gott och kram ♥

      Radera
  4. Härligt med värme. Vi har åxo haft det rätt skapligt. Tor var här och hämtade en stund, men han slutade upp med det då jag så till på skarpen och använde mig av den barska rösten. Jajamensan . Han hörde mina ord. Och så vart det fint igen.
    Ha en fin kväll.
    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jasså var Tor och hamrade? Skönt att du röt till och att han försvann.... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  5. Likadant här i Helsingborg, de ändrar om och river upp gatorna :(
    Härligt att solen visade sig även hos dig idag :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är tacksam för alla strålar som kommer och nu försöker jag skicka några till dig så, "ta emot" ☺

      Kramen ♥

      Radera
  6. Även om det har regnat en del här så är det samtidigt torrt.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Nu har jag startat en "månadens blogg" tävling, vill du bli en av de 5 vinnarna? Isåfall så MÅSTE du delta! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lycka till med tävlingen! ☺

      Kramen ♥

      Radera
  8. Här har vi fräscha blommor, det kom en redig skur här förut, som håller igång grönskan. Annars hade jag tur med vädret, har varit ute på det.
    KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror det är allt vägarbete som stör blommorna. Här har vi haft fint väder idag.

      KL ♥

      Radera
  9. Tänk att de aldrig blir färdiga med grävandet...Och när ett ställe börjar bli klart så börjar man på nästa. KLart blommorna blir trötta och oväsen blir det också.
    Men vi har haft trevligt väder och det är alltid något.
    Kram från mig på vift.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, de bara fortsätter och fortsätter, de fyller igen ena hålet för att öppna det andra, tjatigt enligt mig... ☺

      Trevligt att vara på vift, he he...

      Kram ♥

      Radera
  10. En får se upp! Sista bilderna är tjusighetens höns och en fotografhöna som speglar sig!
    Hönkram från ovan!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥