Translate

.

.

onsdag 29 juli 2015

Tips om bästa ljusen?






Jag pysslar plockar och myser inne, ute regnar det, ibland våldsamt mycket och ibland lite mindre.
Har inte varit till mattaffären idag så mattan kanske är såld, intresset svalnade lite eftersom den blev så svårt att köpa. Men glömt den helt det har jag inte, den ser också mycket bättre ut i verkligheten än på bild då den där blev lite mer murrig...






Skulle köpt vita långa ljus idag men glömde det återigen.
Undrar vika som är de absolut bästa med fin låga och som  är 100% stearin, något tips?


Kram, K








12 kommentarer:

  1. Hej, här är jag och sätter ett blött avtryck. Har kört i hällande regn 20 mil idag, ingen hit, glad jag kom hem alls.
    Jag har inga tips om långa ljus, jag har liggande, men här går det åt värmeljus mest nuförtiden, jag har inte de tjusiga middagarna längre, min gäst är en främling ;)
    Skojar lite med dig.
    Liljeholmens, kanske?
    KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fy så hemskt att köra i oväder, man sitter på helspänn.... Så skönt att du är hemma välbehållen. ♥

      Liljeholmens tror jag också, men det kan ju kommit några nya ljus med det lilla extra,,,, ☺

      KL ♥

      Radera
  2. Vet du vad!! Det regnar här också :(
    Jag har alltid använt mig av Liljeholmens kronljus. Ett tips från mig kan du få ....Om du lägger stearinljusen i frysen några timmar innan de ska användas brinner de långsammare och brinntiden blir längre. Jag brukar göra så med mina stearinljus. De får faktiskt längre brinntid tro det eller ej :))
    kvällskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, det måste jag prova, tack för tipset, men du - tror du man kan tända dem inne i frysen också, kanske med en sparlåga? hi hi hi hi.... ☺

      Kvällskram ♥

      Radera
  3. Inga tips om långa vita ljus men "baraanna" i Småland (mina vita ljus) gjuter superfina ljus som ger ett fantastiskt mönster när de har brunnit ett tag. Brukar beställa en laddning höst och vår och de är jättebra presenter till folk som "har allt" eftersom de är lite annorlunda. Jag har precis beställt mina höstljus :-) Dessutom har hon en jättetrevlig blogg och håller på att starta upp ett hundpensionat! Titta in hos henne www.baraanna.se Kram och gonatt :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jag tittade in där och hon har jättefina ljus, en fin och trevlig blogg har hon också, lämnade ingen kommentar idag för jag är halvvägs till sängen, men jag tittar in där igen.

      Godnattkram och sov gott! ♥

      Radera
  4. Tyvärr inga andra tips än Liljeholmens, men jag har också köpt bra ljus på Granit.
    Tycker din mässingljusstake blev så fin och ska nog leta reda på min som ligger nerpackad i en låda. FRågan är baar var.
    Vad gäller regn så har jag haft flera timmar med solglimtar ute på Ingarö idag och det kändes lite somrigt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet för jag har läst ditt fina inlägg och sett dina fina bilder. ☺

      Godnattkram och sussa gott ♥

      Radera
  5. IKEA:s och Liljeholmens men den senare varianten är bäst. Förvisso inte billiga men så bra kvalitet!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Liljeholmens får det bli.... :)
      Nattkram ❤

      Radera
  6. Så mysigt med ljus. Jag är en RIKTIG ljusoman. Jag tänder ljus överallt. Ute som inne. Mysfaktorn blir såå stor då.
    Liljeholmens ljus är bra tycker jag.

    Ha det jättegott i dag nu.
    Kramelikramkram

    SvaraRadera
  7. Mattan är verkligen fin! Om jag var du skulle jag nog tala om att du fått olika pris varje gång du varit inne, så nu får de sälja den till dig för det lägsta de sagt! Det kan ju vara värt att testa. Lycka till!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.