Translate

.

.

tisdag 28 juli 2015

Rött och blött






Jag har inte använt min mässing på hundra år, den har legat i en låda flera år. Staken var var full av stearin så mycket att själva mässingen inte syntes. Igår gjorde jag ett ryck, fram men putsmedel och trasor, sedan satte jag igång och så här fint blev det. Kanske kunde jag putsat lite till men jag är verkligen ingen putsmaja. Glömde det viktigaste: Att ta ett foto innan! :(




Vi har under lång tid fått dessa meddelande om cookies, jag har då och då tänkt att verkligen utreda vad det betyder för mig som bloggare, men det är så mycket text att jag gett upp.
Har ju dessutom valt att inte koppla bloggen till Google + därmed följer jag ingen där heller, har den heller inte offentlig och använder mig inte av den privat.
Nu ser jag att jag har många läsare som bloggar på denna portal så jag undrar lite vad du tycker och gjort kring detta? Eller om det är någon annan som har några synpunkter eller tips, för jag kanske tänker helt fel. ☺





Kram, K


24 kommentarer:

  1. Så fina och glänsande de blev....Och man kan inte alltid komma ihåg att ha kameran till hands. Fast man är bloggare :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. När jag tog fram staken så tänkte jag det var omöjligt att få den ren, så här fin hade jag aldrig kunnat tro att den skulle bli... Synd att jag glömde bild på den som den såg ut med allt stearin.....

      Kram ♥

      Radera
  2. Mycket jobb, men de blev himla fina efteråt!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Regnar det så finns det tid över, ha ha ha.....

      Kram ♥

      Radera
  3. Jag har inte riktigt fattat det där med Google+ men har bloggen kopplad dit av någon anledning. Det är så länge sen jag startade min blogg så jag kommer inte ihåg om det var något jag valde då eller om jag gjort det senare. I vilket fall som helst har jag inte fått någon meddelande om att jag måste göra nåt speciellt med de där kakorna ;-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Om de tänker tvinga en att blogga bara med Google+ i framtiden så byter jag portal... När man trycker på din länk så kommer man in till din blogg och inte till Google+ precis som jag har det... hm....

      Kram ♥

      Radera
  4. Snygga bilar! Snygg färg i alla fall :-)

    Har ingen aning om hur det där med google + funkar. Bara att jag slipper verifiera när jag går via den...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bilarna lade jag in med tanke på dig. ☺ Google+ går du väl inte genom, jag finns ju inte offentlig där? Tror kanske du går in inloggad i Google bara.... Äh jag blir snurrig....

      Kram ♥

      Radera
  5. Vad gäller Google+ så är jag tveksam till att man skall behöva verifiera sig där. Jag vill inte alls bli registrerad där.
    Men jag ser att detta med cookies kommer upp när jag nu går in på din blogg. DEt var därför jag inte kunde kommentera hos dig när jag försökte med mobilen.
    Bäst att kolla upp....
    Jag skall i höst skaffa en egen domön att blogga från och då blir jag helt oberoende. Känns bra.
    Dina mässingljustakar blev jättefina och de gör sig ju bättre framme än i en låda.
    Och du, det är sol i kväll....
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Var ser du den solen? hi hi... här är det så molnigt som det vara kan vara....
      Skulle köpt långa ljus idag, men glömde bort det, det får bli i morgon....
      En egen domän är nog bra, men jag tvekar lite för som det är nu så kommer alltid bloggen att vara kvar även om inte jag är det. Har man en egen domän så betalar man varje år för den och gör man inte det så försvinner den helt bort i tomma intet. En väninna med en väldigt klok blogg med mycket att läsa dog och då dog bloggen med henne och hon hade egen domän.... Synd för jag hade jag velat läsa där då och då.... Kram ♥

      Radera
  6. Dom blev ju riktigt snygga!
    Bra jobbat.
    Google + har jag inte heller kopplat mon blogg till...tror jag! :)
    Kram Susanne ♡

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du kan tro jag fick gno, ha ha, det rimmade, ha ha ha....

      Kram på dig ♥

      Radera
  7. Jag får väl sätta mig in i det hela - har inte gjort det.

    Det är väldigt roligt när man putsar upp saker och den stora ljusstaken är väldigt fin i sig
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag orkar inte läsa all den där texten....
      Ja, det var kul att stearinet gick bort. ..

      Kramen ❤

      Radera
  8. Hihi..kommer osökt att tänka på Monica Zetterlunds " vad en liten gumma kan gnooo!!!"

    PS. Visst var Alcazar bra ikväll?!! DS.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, Monica, ja just det.... :)
      Alcazar var skitbra, vilket ös.... :)))

      Kramen ❤

      Radera
  9. Vad fina ljusstakarna blev! Med tanke på regnet så passar det ju bra med inomhusaktivitet...

    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag trodde jag gjort mig av med mässingen men den fanns kvar och att jag kunde få bort stearinet och putsa om dem var kul....

      Kramen ♥

      Radera
  10. I bara mässingen ..
    Första gången jag såg den där bilden hos mig var igår. Jag har inte satt mig in i vad det innebär, saknar troligen kunskap nog att kunna göra det .... !? i det här fallet ... knuten till Google är jag .... får göra en översyn. På min första blogg hade jag egen domän , fördelar och nackdelar .... fint att du tog upp det så jag fick tänka på det!
    Röda bilar är ett färgglatt inslag, dessutom så är ju dessa matnyttiga - de är i produktionen ;.)
    Tuttut kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har så svårt med allt man måste acceptera innan saker funkar, men det värsta är att jag inte förstår vad det är som jag accepterar och godkänner.... hm...

      Kram på dig ♥

      Radera
  11. Knuten till google är jag inte. Jag har fått liknande på min blogg om att man ska tvingas godkänna cookies osv... Tycker inte om/ har inte tryckt på godkänn ännu... Ljusstaken/stakarna var ju riktigt fina. Skulle aldrig ha kunnat tro att du har putsat dem först :) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. * Det sista fattade jag inte, är inte ljusstakarna välputsade nog? he he....*
      Vi måste nog godkänna för annars fungerar det väl inte som det skall, vad vet jag? ☺

      Kram på dig ♥

      Radera
  12. Jag begriper mig inte på detta med Google. Jag har ett gmail-konto och tydligen så har jag mer än så för allt möjligt dyker upp där. Borde nog ta mig tid att sätta mig in i hur det fungerar...
    Snart lutar det åt att jag skaffar mig en manuell almanacka istället för den jag har... på google.

    När jag kommenterar här så kommer mitt google-namn upp som första alternativ....

    SvaraRadera
    Svar

    1. Google har full koll på oss, i början nekade jag allt de erbjöd men nu struntar jag i det hela och accepterar mycket men inte allt. Orkar inte läsa all den text de skriver, undrar om någon orkar läsa igenom allt....

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥