Translate

.

.

onsdag 22 juli 2015

Rådjur så nära att man nästan kunde klappa den






På nedre våningen i huset vi bodde, så fanns det ett stort kök, toalett med dusch och en stor hall där denna bild är tagen. Sedan fanns det även ett rum som ett annat par hyrde, dessa såg vi inte före samma dag vi skulle åka hem så det var lika spännande varje gång vem man skulle möta där nere.. ☺



Tog en morgonprommis och då föll jag för detta ensamma hus där uppe i skogen.




Sedan fick vi syn på detta rådjur som letade efter frukost, den stod nästan nere vid stigen som visade sig vara helt orädd.




Efter en stund fick han nog, kanske både av mat och av oss så han visade oss rumpan sen drog han...





Svaret på den skumma bilden har jag svarat på i samma inlägg, många var ruskigt klarsynta, wow säger jag bara.... ☺


En fin onsdag bästa och vassaste juvel ☺


Kram, K





Måste säga att inmatningen till inläggen uppförs sig konstigt, texten lägger sig där den vill.
Kanske något tillfälligt,,,

14 kommentarer:

  1. Vilken ro man finner i dina bilder. Det känns nästan som om man var närvarande. Helt underbart och ha det nu fint!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tystnaden var enorm, bara ljudet av mopedbilarna hördes, men de åkte i ett så det gällde att hålla sig på sin sida av vägen..... En lastbil kom men det var den enda riktiga bil vi såg...

      Kramen ♥

      Radera
  2. Härliga grönskande bilder! Och det där med rådjur är fascinerande, de är så tama, hos min yngsta kom det en hel familj varje dag och betade i trädgården.
    Det stora röda huset som ni bodde i, verkade härligt luftigt. Gillar glasverandor.
    Njut av dina minnen. KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Några tänker mat när de ser rådjuren, jag tänker bara att de är fina att se på... he he...

      KL ♥

      Radera
  3. Vad härligt det ser ut att vara där! Jag kan riktigt känna tystnaden där.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var härligt, men ett par dagar räcker sedan måste jag ha lite mera liv och rörelse...

      Kramen ♥

      Radera
  4. Så vackert! Stockholms skärgård är en klar favorit hos mig.
    Vilket mysigt hus ni bodde i. Ser verkligen ut som en av de grosshandlarvillor man ser på många ställen .
    Rofyllt och skönt med en fin morgonpromenad och lite sällskap av de orädda rådjuren fick ni också.
    Är just nu på väg genom skärgården...Lite mulet men vackert.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nästan inget är som skärgården, njut och må gott.

      Kram ♥

      Radera
  5. Oj vad fint! Men genom första fönstret där kunde ni ju ha gjort en Runar? Rådjurssadel är gott... ;-)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ha ha, där kom den! Göra en Runar, nä gud bevare mig väl, hade förresten ingen bössa... ☺☺☺

      Kramen ♥

      Radera
  6. Det var imponerande nära minst sagt! Tur att det var så snälla djur som rådjur ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, ja, det var tur, men jag var ganska säker på att de enda djuren som eventuellt skulle kunna äta upp en där var en mygga. hi hi...

      Kram ♥

      Radera
  7. Verkligen rogivande! Och visst är rådjuren fina att titta på! ..Vi ser många av dem här hemma också,alldeles nära E4:an!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja visst är de det, men så här länge har jag aldrig tidigare fått tittat på dem, häftigt.... ☺
      Inget bra att de är nära E4:an :(

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥