Translate

.

.

söndag 5 juli 2015

Mordiska tankar...






Ja, se dessa besökare, denna ville in men jag sa nej, envist stod han kvar utanför timma efter timma.
Ser ni hur han stirrar på mig? ☺


Min kvällsmat igår blev bara en bit melon och några skivor salami.



Här är det lite annan färg än mina andra grönsaker (de gröna hortensia) som jag visade tidigare. Tänkte att strunta i att vattna dem men jag fick så dåligt samvete och kände det som om jag höll på att begå ett rått och obarmhärtigt mord. Fy på mig! ☻




Idag är det varmt men molnigt, kanske kommer det sol på f.m men till kvällen skall Åskar härja. Huff huff....

Kram, K

30 kommentarer:

  1. Dom där långbenta är bara SÅ läskiga, dom tar sikte på mitt ljusa hår och jag har fåt fobi för dom ,-))
    Härlig blomma, vattna på nu ,-)
    Melon så gott, och vilken skön värme, helt i min smak ,-)
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har fått förbi mot allt smått, hellre något stort och farligt.... ☺

      Kramen ♥

      Radera
    2. ha haha haha ja smått kan vara läskigt!

      Radera
  2. Lite åska vore faktiskt välkommet! Det har varit så tryckande varmt på sista tiden... :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Instämmer, bara jag slipper att få vara med om åskan... ☺ Kramen ♥

      Radera
    2. Jag gillar åska! Fast den får inte bli för närgången... :-)

      Radera
    3. När åskan kommer där jag är så är den alltid obehagligt närgången.... ;o

      Radera
    4. När åskan kommer där jag är så är den alltid obehagligt närgången.... ;o

      Radera
  3. En sån besökare hade jag också sagt nej till!
    Melon passar ju utmärkt att äta när det är så varmt :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Alltså det går ju inte vädra just nu det kryllar av små saker i luften....

      Kramen ♥

      Radera
  4. Jag åt också melon igår. Var ju så varmt så het mat smakade inte.
    Det svalnar av framöver. Nu njuter jag alla droppar sol jag kan. Med solskyddsfaktor 50 på mig.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Melon är ett säkert kort... ☺

      KL ♥

      Radera
  5. Mmm gott med melon i värmen men mygg ja dem kände jag i går kväll usch tvi ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fytte rackarn..... ☺☺

      Kramen ♥

      Radera
  6. Här känns luften kletig så det finns nog risk för åska här med...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är tveksam att det blir någon åska för luften känns inte så, men lite regn vore gott. Fast nästa vecka kommer det utan att jag behöver önska det.... Kram ♥

      Radera
  7. Melon är gott varma dagar, men det åt jag dessvärre inte igår :) Gillar inte heller dessa långbenta varelser. Ha det så somrigt denna Söndag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blev väldigt soligt, himlen är klarblå just nu, lite svalare ca 23 grader....

      Kram ♥

      Radera
  8. Din objudne gäst kändes inte så mysig så där att få in. Bra gjort att du inte släppten in hen.
    Man kan ju inte offra sig alltför mycket...
    Melon är gott och det har blivit mycket av det här den senaste veckan och i diverse kombinationer. Melon och fetaost, blandat med färsk lök och tomater och till det lite serranoskinka är just nu eb favorit. Och melon med glass är läskande.
    Kanske kommer det lite åska och rensar upp luften...
    Sen undrar jag om du trollat med dina hortensior eller valde de att själva ta sig samman och bli vita igen.Vackra är de!
    Trevlig söndag önskar jag dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, jag har inte trollat, dessa är nyare men de gröna grönsakerna står i ett annat fönster... ☺

      Trevlig fortsättning på dagen och en svalkande kram kommer här ♥

      Radera
  9. Jag har en vattenmelon som gottar sig i kylen. Har dock aldrig testat att ha den till mat, låter lite läskigt. :)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi hi, testa gärna den kan inte göra mer än att bita tillbaks :))))

      Kramen ❤

      Radera
  10. Melon passar ju verkligen bra dessa varma dagar! Men det ska ju bli regn sägs det...sommaren är kort...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bara några dagar med mulet och regn, sedan kommer sommaren tillbaka, sen kommer vi att ha en låååång sensommar med vackert väder!!! Säg inte emot mig, hi hi hi...
      Kramen ❤

      Radera
  11. Den ser ju riktigt läskig ut, skulle inte heller släppa in den!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, jag vägrade, den stirrade på mig flera timmar lite bedjande, men nej! :)
      Kramen ❤

      Radera
  12. toppen dag till fina dig kram :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detsamma till dig fina... Kramen ♥

      Radera
  13. Om du tar livet av den där otäcka varelsen är okej men absolut inte ta död på Hortensian.
    Ha en fortsatt fin sommardag.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den otäcka var utanpå fönstret och är borta nu, fast nu har jag öppet överallt och vem vet vad som kommer in? Hortensian får leva men jag skulle gärna inte vilja ha hand om den själv längre, den styr mitt liv och har blivit ett grönt monster. Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.