Translate

.

.

onsdag 22 juli 2015

Lavendlar och lite annat från Ingmarsön / Ögonläkargruppen.....







Idag har jag plockat körsbär och smultron, förlåt menar lavendlar olika sorten. ☺









I morse efter att jag duschat och skulle klä mig så klädde jag på mig pyjamasen istället för kläderna som jag skulle ha för dagen, ha ha ha......

I morgon har jag tid på ögonläkargruppen, skall "kolla" ☺ upp ett par saker.
Någon som varit med om dessa undersökningar? Det tar ca en timme och de skall visst droppa något i ögonen så man inte kan köra bil eller sätta in linser på några timmar....

Kram, K


21 kommentarer:

  1. Synd du inte gick iväg ut med pyjamasen. Det där låter som mina bravader.
    Jag har gjort många ögonundersökningar sedan 1990. Ögonbottenfotograferingar exempelvis. Är det, det du ska göra? Dropparna är för att förstora pupillerna och man måste sitta en stund för att de ska vidgas. Det blixtrar under fotograferandet och man ska helst ha ögonen öppna vilket kan vara lite svårt när man helst vill blinka eller rymma iväg. Dessutom ska man sitta still. Klarar lilla K det? :) Men om de har de nya "maskinerna" går det fort. Är det gamla kan det ta mkt längre tid har jag noterat som kan jämföra. Tänk bara på att ha med SOLGLASÖGON. Annars blir det tufft om det är sol när du kommer ut. Ha gärna med en vän att hålla i. Ragga inte vad som helst på gatan. Alla går inte att lita på. Goda råd från naiva ... förlåt ögonexperten Bosse Bus som önskar lycka till. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, Bosse du är för härlig :)))

      Det står inte vad det är för undersökning, bara att det tar ca en timma. Under den timman kommer jag försöka rymma många gånger, he he...
      Jag lovar att inte ragga upp någon från gatan, skall leka stora damen och klara av mig själv. ☺

      Tack för skrattet, det var värt besöket i morgon. ☺

      Kram på dig ♥

      Radera
  2. Det låter som synfältsundersökning. Då får man också speciella droppar och får sitta och kolla glimrande ljuspunkter öga för öga (inte tand för tand).
    Oj, jag försökte komma intill på Ögonkliniken idag, men semester, ack ack.
    Lycka till med ditt besök, jag lovar att du klarar dig själv *skratt*
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar


    1. Men kära du, ta min tid vettja ☺ hi hi...
      Nej det är nog inte synfältsundersökning utan för mina synrubbningar jag får ibland...

      Skatta inte... fyyyy med dig! :( ☺

      KL ♥

      Radera
  3. Så fina bilder från Ingmarsö :)
    Hoppas det går bra imorgon med ögonundersökningen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Tack Ami! Det måste gå bra för hur skulle det annars se ut? Hi hi hi...

      Kram på dig ♥

      Radera
  4. Vilken underbar utflykt! & så fantastiskt att komma nära ett vilt & så vackert djur <3

    Vackra bilder!

    Nattkram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena, skärgården är speciell...

      Kram ❤

      Radera
  5. Ser fint ut på ingmarsö.
    Trevlig dag önskar jag dig.
    Kramiz.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var gott att få komma bort till stillheten ett par dagar...
      Kram på dig ❤

      Radera
  6. Här var det mycket på en gång - i pyjamas nästan!
    - och vad gäller synen så har du en hel grupp ögonläkare ...
    och ja jag har googlat på kyskhet .... så du kan ha många namn du!
    Många namn och många ögonläkare, mångfaldig norska som irrade iväg ...
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi hi, jag har fastnat i "mångfald" :)))

      Ser dimmigt fortfarande, men det gick bra. ..

      Kramen ❤

      Radera
  7. Jag har fått den sortens droppar. Det är för att de ska undersöka ögat noggrant. Man ser suddigt och är ljuskänslig efteråt men obehagligt tyckte jag inte att det var.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det hela gick bra, nu är allt dimmigt...

      Kram ❤

      Radera
  8. Nej det har jag aldrig gjort hoppas det går bra oavsett och rådjur inpå är ju otroligt :) söta är dem oxå kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, de är några söta rackare... :))

      Kram ❤

      Radera
  9. Så fint!

    Lavendelbär? En nyhet för mig faktiskt. Och jag trodde jag visste ALLT om lavendlar... ;-)

    Tycker synd om lite till nu... Fast jag tycker gott att du kan ragga lite på vägen hem :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Man lär något nytt varje dag... :)
      Försökte ragga men jag fick bara misstänksamma blickar där jag gick med solglasögon i regnet.. he he..

      Kram ❤

      Radera
  10. Vackra bilder från en vacker trakt! Det känns så somrigt och fint!
    Vad gäller ögonläkarbesök så har jag bara varit där i samband med synkontroll. Hoppas det går bra. Lycka till!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Allt gick bra, hittade hem och nu väntar jag på att dimmigheten lägger sig...

      Kram ❤

      Radera

    2. Allt gick bra, hittade hem och nu väntar jag på att dimmigheten lägger sig...

      Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.