Translate

.

.

måndag 6 juli 2015

Känga till alla tvättstuge-boknings-lappar






Alltså jag blir galen på dessa instuckna lappar  som bokar tvättstugetid utan namn, idag väntade jag en timma sedan gick jag ner och ingen hade kommit på den pappersbokade tiden. Jag rusade upp och hämtade min tvätt och ner och in i maskinerna.


Men tiden var knapp, jag hade två maskiner kvar och jag tog en fräck rövare om jag skulle hinna tvätta det sista innan nästa kom, jag chansade och jag hann. Men inte heller den som hade tiden efter mig kom så jag stod och stressade upp mig förgäves...


Nu är allt rent och manglat, lite fick följa med upp på tork.
Ser ni handduken? Den köpte jag i USA 1989 ☺ 
Bra köp och den håller nog för resten av mitt liv, älskar den.... ♥



Dammsugit hela lägenheten har jag också gjort och nu sitter jag här och klappar mig på axeln och talar om hur duktig jag har varit idag. ☺


Kram, K




20 kommentarer:

  1. Så jäkla irriterande!!!
    Hos oss gills inga lappar har styrelsen bestämt.
    Saknar man "plupp" får man skaffa ny! Så det så! :)
    Du har all rätt att klappa dig på axeln.
    Du får en klapp av mig med! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lite nervöst blev det, men nu är det klart torrt och rent....

      Tack för klappen ☺

      Kramen ♥

      Radera
  2. Du har rätt att vara stolt, det var mycket på en dag, skönt då det är gjort. Du fick ju ödsla bort en mängd onödig energi också på grund av andra människor.
    Då vi hade "pluppsystem" så fick vi snällt skaffa en ny om den blev borttappad.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mycket blev gjort sedan gungade golvet under fötterna, är lite gränslös ibland med hur mycket jag orkar...

      Kram på dig ♥

      Radera
  3. I den tvättstuga som finns hos mig så ligger det papperslappar lite var stans i bokningshålen. Bovärden har satt upp en skylt där det står klart och tydligt att det är förbjudet att boka med lappar och om en bokningscylinder saknas ska de kontakta bovärden. Men folk verkar strunta i det för de stoppar i lappar ändå i bokningshålen.
    En klapp på axeln är inte mer än rätt att du ger dig själv när du både har hunnit dammsuga och stresstvätta. Själv hade jag varit totalt utpumpad vid det här laget om jag hade gjort dessa göromål på en å samma dag. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Utpumpad är bara förnamnet, är så slut att jag knappt orkar skriva på tangenterna... ☺

      Kram ♥

      Radera
  4. Tänk sååå många blir ovänner pga tvätt tider haha. Inte lätt i tvättstugorna inte.
    Klappa dig på axeln du .
    Handduken var ett bra köp. Still going strong.

    Bye bye. Och kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Under mina 25 år i huset har jag än inte blivit osams med någon, det i sig är helt fantastiskt....

      Kramen ♥

      Radera
  5. Åhå! En sån där bokningsmojäng ska jag sätta upp i köket också. För säkerhets skull. Man vet aldrig när Anders får för sig att tvätta... :-D

    Men dåligt att ockupera en tid som man inte behöver...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, gör det... Gissa om larmet kommer att gå i ett där hemma, ha ha, tror vi trall la la...... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  6. Jag har aldrig någonsin sett bokningslappar. Däremot så sitter det säker pluppar i som aldrig tas bort och således försvinner tvättider ut i tomma intet.
    Duktig tös!
    Bokat tvättat klart!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är vanliga papperslappar somliga sticker in då de tappat pluppen...

      KL ♥

      Radera
  7. Inte kul!
    Men en klapp på axeln från mig också ,-)))
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  8. Dålig stil att strunta i sin tvättid :(
    Men du var duktig som tvättade, manglade och dessutom dammsög :)
    Bra jobbat!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Blir det mulet så är det lätt att bli duktig, he he....

      Kramen ♥

      Radera
  9. Usch ja det där känns igen men sån tur nu har vi tvättmaskin o tumlare i wc :) hänga uppe nu på sommaren är ju ok :) folk gör ofta som dem vill *grrrrr ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har aldrig eller sällan något problem i mitt hus, vi som bott länge känner varandra men det är mycket nytt folk som flyttat in...

      Kramen ♥

      Radera
  10. Bra jobbat att få klart allt. En rejäl klapp på axeln skall du ha.
    Hos oss accepteras inga lappar utan man måste boka med "låset" och där står lägenhetsnumret. Och om någon inte använder sin tid får andra ta den efter 30 minuter. Vi har även en "snabbtvättstuga" där man allltid kan tvätta obokat och det är jättebra.
    Förstår att ni som bott länge känner varandra och att ordning råder, men sedan är det trist med andra som inte förstår sig på att ta bort lappar och avboka tid.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. De förstår så väl att de inte skall använda lappar, men de kommer att göra det så länge de kan....

      Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.