Translate

.

.

fredag 31 juli 2015

Jag är inte med barn utan jag blev med matta






Då jag satte på teven hörde jag Sean Banan säga något väldigt bra till ungdomar och det var: Var dig själv och strunta i vad andra tycker... Han menade nog att om alla vågade vara sig själva och bli accepterade så som de är så skulle det bli lite mindre bråk och alla skulle må så väldigt mycket bättre... Nu hörde jag inte det sista så det är mina egna ord, som vanligt vill jag ha sista ordet alltid! "
Skojjjar"


Jag sover allt längre och är uppe sent, har vänt lite på dygnet, men idag är solen här och jag känner att jag måste skynda mig ut och njuta och hämta lite D-vitaminer.

  
Mattan på plats...



Vi krigade om priset han vann men jag vann mest! ☺



En fin fredag till dig fina du, jag är så glad att du finns, så tack!


Kram, K


37 kommentarer:

  1. Åh, så roligt att du blev med mattan :) Den är verkligen jättefin, jag skulle också vilja ha en sån!
    Ha en fin fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är jättenöjd den är mjuk och skön under fötterna och den ligger bredvid sängen...

      Kram ♥

      Radera
  2. Det var en ljuvlig matta!
    Oh, jag lägger mig relativt tidigt och naturligtvis vaknar jag jättetidigt. Men jag vet inte vad jag skulle hitta på sent på kvällen när ögonen bara faller ihop, haha.
    Önskar dig en fin fredag!
    Grå himmel och gröna gräsmattors KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack! Vaknar man tidigt så går man och lägger sig tidigt, nu somnar jag sällan före ett på natten och då blir det att jag sover länge.... Sol KL ♥

      Radera
  3. Vilken tur att mattan fanns kvar =) Med erfarenhet så vet jag att det är svårt att vara sig själv när man ständigt stöter på hinder (i mitt fall stora hinder) och tror att man inte duger tillräckligt. Jag skulle nog säga att vi lever i ett samhälle där alla försöker göra oss till något man inte är. Det kan vara svårt att stå upp för sina åsikter. Mod behövs! Men visst behövs olikheter/att kunna vara sig själv. Normalt blir så tråkigt ... Fredagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja och denna gången ställde jag in mig på att gå ut med mattan från affären, så blev det.... ☺
      Mod behövs men framför allt tron på sig själv...

      Fredagskramen ♥

      Radera
  4. Åh, så snygg mattan är! Tur att du tog hem segern :-)

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jag har den i sovrummet men vill jag så kan jag även ha den i vardagsrummet för färgerna stämmer.....

      Kram och fredag på dig ♥

      Radera
  5. Se där, det ser ju ut som om den alltid bott hemma hos dig! Kul att fynda!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är som att kliva på sammet, en jätteskön matta...

      Kramen ♥

      Radera
  6. Jättefin matta och ett fint rum. Svårt att vara ung idag med alla krav som ställs, men visst skulle alla må bättre av att acceptera att livet inte är perfekt, inte människan heller.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Blingen! ☺ Det är synd att människan strävar efter att bli bekräftat för någon de egentligen inte är, hade de vågat att visa sitt rätta jag så hade de kanske inte behövt stäva och känna att de ständigt misslyckas.... Kram på dig ♥

      Radera
  7. Grattis till "tillökningen" - om ni båda vann men du mest så är det gott.
    kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Tack, den säger att den trivs... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  8. Vilken snygg matta! Helt i min smak! Den kunde få flytta in här också. Passade perfekt! Ett vackert rum är det verkligen.
    Och du vann ju mattan! Första priset!
    Att våga vara sig själv och stå för den man är - så viktigt. Och detta är något som jag önskar att barn ska få med sig hemifrån. Att få med sig en trygghet i sig, tilltro till sig själv och andra och få känna att de är älskade för den person de är och att det finns tid för barnen. Tid att lyssna på dem.
    Önska får man väl....
    Kram!
    Och du, det är sol!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Ditte, jag är jättenöjd, mattan passar bra i mitt sovrum men den skulle även passa i vardagsrummet om jag skulle vilja det...

      Idag är grupptrycket så starkt, man måste vara på ett speciellt sätt och då går skådespeleriet i gång, ingenting blir äkta och många går runt och känner sig falsk och fel....

      Solig kram på dig ♥

      Radera
  9. Mattan är helt underbar! Kul att du köpte den. Gjorde du som jag sa och prutade? Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag pruttade allt vad jag kunde, hi hi hi, självklart gjorde jag det. =)

      Kramen ♥

      Radera
  10. Fin matta. Och visst är det tragiskt att man måste tänka på att tanka D-vitamin mitt i högsommar!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack! Ja, det är trist att man skall behöva tänka så men så är det tyvärr.

      Kram på dig

      Radera
  11. Den mattan är ju helt perfekt! Grattis till att du tog hem segern eller ska man säga dragkampen om mattan??? Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är nöjd och mattan är härlig att gå på och jag är glad jag köpte den... =)

      Kramen ♥

      Radera
  12. Verkligen en snygg matta,passar ju så bra där i ditt rum!! Grattis!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jag tror det är en matta man antingen gillar eller helt enkelt tycker är förskräckligt ful, ha ha ha....

      Kramen ♥

      Radera
  13. Du har tur du som kan tanka upp D-vitamin, jag får nog köpa D-vitamin på burk inför hösten, för solens strålar är få. Vacker matta du har köpt, tummen upp !
    Nattkramen till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du fått lite sol denna dag, här har varit och är jättefint väder 22-23 grader...
      Det har varit allt för mycket regn och moln så nu hoppas vi på en fin augusti...

      Kramen ♥

      Radera
  14. Jag missade visst inlägget om mattan före, alltså i butiken med växlande pris.
    Passar gott till din blå vägg och mot golvet. Den är dov och mild och lite vild i sitt mönster! Ser dessutomut skön att sätta fötterna på ... ha det gott med fina mattan! Kom att tänka på dina Hortensior när jag ser den .....
    D-vita kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så missade jag tanken jag fick när jag läste första delen av ditt inlägg om ungdomar - klokt och nödvändigt - kanske allra bäst i den perioden pubertet/tonåren då de inte vet vem de är ...
      Nu är det klart!
      :-)

      Radera

    2. Väggen är inte blå utan växlar vid olika ljust, purpur är det mera fast det är inte helt rätt det heller....
      Jag hoppas det inte var mina vissna hortensior som mattan påminde om, he he...

      Kram ♥

      Radera
  15. Så är det, tänk om vi alla vågade vara oss själva ,-)
    Vilken helt underbar matta , jag du vann du har ju mattan nu ,-)
    Så snygg.
    Ha en härlig Lördag.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack! Härlig lördag på dig med där i Skåne. ☺

      Kramen ♥

      Radera
  16. Ja så tänker jag :) och så är jag ...men gud vilken snygg matta :) fina påslakan lika som mina :) hi hi hoppas du har det bra o får en skön lördag kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Visst är påslakanen sköna? Vi har sol och precis lagom varmt idag, dagen är fulländad... =)

      Kramen ♥

      Radera
  17. Den är ju jättesnygg! Det var lite svårare att se på förra bilden du visade. Du kan vara nöjd!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Lena, jag är verkligen nöjd och materialet är skönt att kliva på...

      Kramen ♥

      Radera
  18. Härligt att komma hem med något man verkligen vill ha! Och som man känner sig supernöjd med! Grattis till kapet! Och visst skulle VÄLDIGT många problem lösas om vi kunde acceptera varandras olikheter ända från barnsben och hela vägen framåt...Kram och fortsatt fin helg :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vissa saker står det bara ens namn på, å det är roligt när man får det man önskar...
      Vi har glömt att bara vara människa tror jag tyvärr....

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥