Translate

.

.

fredag 17 juli 2015

Blåst





Jag blir på riktigt galen på dessa reklamsnuttar med b.la Frank Andersson som jag luras till av Aftonbladet stup i ett. Jag vet så väl vad som komma skall ändå går jag på detta om och om igen, bara för att jag är så nyfiken.
Men varför är det samma hela tiden? Känner det som jag hjärntvättas och stänger snabbt bort ljudet, eller trycker bort alltihopa... Lurad.......

Är jag ensam om detta eller är ni så kloka att ni inte går på dessa reklamsnuttar lika lätt som jag?

Nu står manikyr och pedikyr på mitt schemat. Bilden lånad från nätet.




Vädret är jag ytterst osäker på, väderprognoserna ser olika ut för dem som läser upp dem eller de jag har i telefonerna, så jag vet inte vad jag skall tro. Moln och regn säger någon, sol hela dagen så passa på sa en på vädret på tv 4. Själv ser jag moln och lite blå himmel och just nu skiner solen.



Kram, K




26 kommentarer:

  1. Jag vågar aldrig klicka på några annonser eller reklamsnuttar....Är livrädd för att få virus eller något annat skräp i datorn!
    Hoppas du får fina naglar idag :)
    Kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Klickar inte heller på annonser utan det är om jag vill läsa en speciell artikel och reklamen kommer upp utan att jag bett om det....

      Kram på dig ♥

      Radera
  2. Jag klickar inte på annonser eller reklam. Men ibland sätter dom igång alldeles av sig själv dom jäv... Ooops! Höll på bli fula ord där... :-)

    HATAR all reklam som dom tvingar på en!

    (Annat var det i ungdomen när man ville gå tidigt till bion för att inte missa reklamen ;-) Fast då var det bara där som man såg reklam och bara en kort stund...)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just precis, det är det jag menar de sätter igång av sig själv, förklarar så slarvigt och dåligt... ☺

      Kram ♥

      Radera
  3. HATAR är i och för sig att ta i, kanske lite väl starkt ord. Ändrar till: "Ogillar oerhört mycket".
    :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi raderar hatar, hi hi hi...

      Radera
  4. Klickar ALDRIG på reklam! Har strängt gått igenom all reklammejl också som påstår att jag prenumenerar, äsch dumheter!
    Men ibland klistrar sig reklamen oombedd, järnspikar, vad arg jag blir, hämtar flugsmällan! Hihi.
    Ha det gott, här är verkligheten blå himmel och sol!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inte jag heller, det jag menar kommer med om man vill läsa en artikel och om det är teve....

      KL ♥

      Radera
  5. Jag brukar inte klicka på reklamen så ofta men visst händer det någon gång ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag ogillar reklam starkt och klickar inte frivilligt fram den, men jag luras ibland då den kommer med något annat som jag intresseras av...

      Kram ♥

      Radera
  6. Om jag vill se något intressant, så hamnar jag mitt i skiten. Jag har inte bett att få reklam före "huvudnumret". Jag vill se det jag för tänkte på! Suck!!! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack, du förstod.... ☺

      Kramar ♥

      Radera
  7. Jag går sällan på nån reklam. Men en del sidor på nätet så startar reklamfilmen automatiskt, väldigt irriterande.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just det, och då grrrrar jag.... ☺

      Kram ♥

      Radera
  8. Håller helt med dig om att dessa annonser som dyker upp är tärande. Nu har jag på datorn satt in en blockerare och slipper. Har inte lyckats med det på telefonen men skall nog få till det.
    Men det är ju annonserna tidningarna tjänar sina pengar för oss som läser i telefonen så de vill väl ha in sina pengar.
    Manikyr och pedikyr låter behagligt.
    Önskar dig en trevlig dag. Själv drar jag på utflykt till en grannkommun.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hur blockerar man? Det vill jag också kunna göra.... ☺

      Fredagskram ♥

      Radera
  9. Jag är inte intresserad av reklam o massa krimskrams och grejor som jag klarar mig utan.
    Jag köper det jag behöver punkti sluti.
    Vädret är en historia för sig. Men det har kunnat varit värre.
    Sol hos mig just nu, och det är underbart.

    Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hatar (ogillar) menar jag reklam..... ☺

      Kramen ☺

      Radera
  10. Vet tyvärr inte vilken reklam du menar! :(
    Låter underbart skönt att få fot och hand ompysslade.
    Jag ska hem och pyssla om mig själv så jag blir av med den här otroligt opassande förkylning som drabbat mig just nu när jag går på semester!
    Inte alls okej på något sätt!
    Ja. Jag är skit grinig just nu.
    Men det går över snart är jag säkert på.
    Grinigheten alltså... förkylningen sitter nog i längre!
    Kram till dig och ha en jätte fin helg! ♡
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är sån reklam som dyker upp tillsammans med något annat som man vill läsa eller se...

      Men nu får du inte bli förkylt, ingefära och citron med honung får du dricka.... Krya på dig kram ♥

      Radera
  11. Så härligt att få naglarna sommarfixade! Jag måste erkänna att jag ser så lite på tv att jag inte alls vet vad det är för reklam. Och de gånger jag ser på tv går jag ofta iväg och gör något annat under reklampausen... Fin fredagskväll till dig!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Jag förklarade nog väldigt dåligt, det är inte teven jag skrev om utan reklamen som finns när man läser tidningar på nätet.... Tevereklamen går mig oftast förbi....

      Fredagskramen ♥

      Radera
  12. Går inte in .... Ok mer än på misstag ;)
    Hoppas fötter och händers naglar blir snygga
    Stor kram till dig finaste från semesterfirande Sanna ❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du får den bästa semester....

      Stor kram och nattis.... ♥

      Radera
  13. Reklam blir man galen på! Ibland måste man genom lida en snutt för att komma vidare- t.ex på wordfeud! bara att blunda å bita ihop! Å,mysigt med snygga naglar..borde också fixa,men ska ju jobba ett par veckor till...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är reklamen irriterande? Jag har tagit bort reklamen på Wordfeud genom att uppgradera för 22 kr, väl värda pengar.... Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.