Translate

.

.

tisdag 30 juni 2015

Något enkelt och bra att tänka på för att sprida ljus....












5-3-2 




Läste igår om fem tre två metoden, som skall föra ljus i våra egna och andras liv.




* Fem står för de fem personer du direkt när du vaknar är tacksam för att ha i ditt liv.

* Tre står för de tre första minuterna när du träffar din familj, vänner då du skall undvika att döma eller försöka förändra dem.

* Två står för de två första sekunderna när du ser en annan människa och skall skicka ett tyst:

"Lycka till i tanken"



Jag är säker på att det vi sprider i det tysta är minst lika viktigt som det som hörs högt.









Kram, K




28 kommentarer:

  1. Det var tänkvärda ord!
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket tänkvärt! Att tänka positivt och vara medveten om betydelsen av det hjälper en bra bit på vägen. Skall tänka lite extra på dina 5-3-2.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. 5-3-2 tummen upp... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  3. 5-2 metoden har jag hört talas om, men denna verkar mycket mer givande, både för oss själva och våra medmänniskor.
    Tack fina Comsi comsa.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Detta var mycket intressant, och tänkvärt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänkvärt ja absolut...

      Kramen ♥

      Radera

    2. Tänkvärt ja absolut...

      Kramen ♥

      Radera
  5. Ljus i tillvaron kan vi aldrig få för mycket av! Den saken är säker.

    Kramar till dig denna soliga juni dag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just det ☺

      Kramar till dig fast här är bara moln. ♥

      Radera
  6. Det vi sprider i det tysta är mer än viktigt. Sänder vi negativa eller positiva energier.
    Du förstår......Tankens kraft är stark den.
    Jag går i kurs om medial utveckling.

    Kram till dig❤

    SvaraRadera
  7. Ps: jättesnygg bild på dig OM dig. Bilden med kepsen. Du ser fantastiskt snygg och fräsch ut!
    Ser det nu.....haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen tack, så gullig du är... ☺

      ♥♥

      Radera
  8. Intressant. Positiva tankar är ju bra att ha.

    SvaraRadera
  9. Det är ju så sant, så sant det du skriver !
    Kramiz.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var vad jag läste igår och tyckte om det...

      Kramizen fina Ruth ♥

      Radera
  10. Idag tänker jag på pappa ...och visst är det lite speciellt att pionerna slog ut just idag :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tecken finns hela tiden, någon gång ser vi dem andra gånger går de förbi....

      Kramen ♥

      Radera
  11. Jag har minst 8 personer som jag är tacksam över att ha i mitt liv. Där sprack femman direkt! Kramar <3
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du skall då alltid vara värst, hi hi hi...

      Kramen ♥

      Radera
  12. Jag är tacksam för allt i mitt liv & självaste livet att jag får uppleva det :) så man skall ta hand om det på bästa sätt vilket jag gör :) njut av dagen kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Samma här Eva... Njut av dagen den blir varm... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  13. Jag har så mycket att vara tacksam för och är så lycklig!

    SvaraRadera
  14. Så mycket vi har att vara tacksamma för ! och som vi lätt glömmer bort
    Det här var ett bra sätt att ändra sin tankebild
    hoppas din dag varit bäst finaste
    Ps . vilken härlig bild på dig i kepsen love it !!!
    KRAMISAR

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.