Translate

.

.

fredag 19 juni 2015

Midsommarafton




Nu håller vi tummarna för dem där det finns en liten risk för sol, vi andra som har regnväder håller vi tummarna för att inte bli för blöta.☺






I morgon skall jag träffa min väninna som bor i USA men är hemma på semester.
Vi äter här och sedan får vi se vad som händer, vädret bestämmer alldeles för mycket, eller hur?

Annars är jag inte uppfödd med midsommar och under alla år i Sverige är det bara ett fåtal gånger som jag varit med om ett traditionellt firande. Jag har det liksom inte i blodet och inte heller tycker jag det är kul att dansa kring en midsommarstång. Speciellt inte om det spöregnar, plask plask....
När jag haft båt eller landställe har vi varit några som träffats, åkt till en ö och grillat, någon har spelat gitarr och vi har haft det allmänt mysigt.

Kör försiktigt om du skall iväg, tänk på att det finns många "dårar" på vägarna.

Nu vill jag önska alla mina finaste juveler en riktigt fin:

♣ MIDSOMMAR ♣






28 kommentarer:

  1. Ha nu en riktigt Glad Midsommar! :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Ama, det samma till dig, eller glad vanlig helg, he he...

      Kramen ♥

      Radera
  2. En glad midsommar önskar jag dig också! Och hoppas du och väninnan får en trevlig dag imorgon!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, ja det brukar vara så roligt att träffa henne när hon är hemma i Sverige, ja, vi har alltid mycket att prata om.... Midsommarkram ♥

      Radera
  3. Trevlig Midsommar och njut! Det är roligt att vara tillsammans någon del av helgen. Jag dansar heller inte, möjligen i resväskan, som börjar fylla sig lite. Nej, inte klar än. Sån är jag.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du drar på det i det längsta, vi ha denna känsla kvar så länge du bara kan.... ☺

      KL ♥

      Radera
  4. Hoppas du får mysig dag med vän
    Och önsksr dig en härlig midsommar
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Glad midsommar och stor kram ♥

      Radera
  5. Midsommar är inte riktigt min grej i heller. Eftersom jag är danskfödd så har jag inte den traditionen i blodet. När jag var tonåring så hängde jag med kompisar förstås, men som sagt, det är inte riktigt min grej. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror man måste vara uppvuxen med midsommarfirandet, få in det i blodet... Det är det som saknas hos mig.... Kram ♥

      Radera
  6. Kul jordgubbe

    GLAD Midsommar till dig!❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Även jordgubbarna gör tumme upp... ☺

      Midsommarkram ♥

      Radera
  7. Ska säga du bjuder bildfantasten på midsommargodis i dag! WoW!!!
    och jag kan rapportera solvärme och blommande syrén här uppe!
    Midsommar blev till för mig då barn och barnbarn kom, annars som du! Stor kram och ha så kul med din vän!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Blommande syren och sol, är du säker på att du befinner dig i Sverige? ☺

      Midsommarkram ♥

      Radera
  8. Nej, midsommar har inte varit så där jättespeciell och några danser kring midosmmarstången har jag inte tyckt om. men med döttrar så blev det lite av den varan, men de var inte heller förtjusta i "små grodorna". Skärgård, segling, grilla och ha det gott med vänner och gärna grillat, jorrdgubbar och färskpotatis.
    Vad trevligt att träffa en väninna och jag är säker på att ni helt oavsett väder får en fin dag tillsammans.
    Minns mitt första år i Vasastan och midsommarafton 2002. En väninna kom och vi skulle gå ut och äta. DEt spöregnade, vräkte ner, alla restauranger var stängda och det blev hämtpizza. Men vi hade en jättemysig midsommarafton. Och med Åsa Jinders låt "Av längtan till dig" på repeat. (Kajsa Stina åkerströn sjöng)
    Trevlig midsommarhelg önskar jag dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förr var ju allt stängt så är det inte riktigt idag, men mycket är stängt så om vädret inte är bra är det svårt att hitta något att göra....

      Midsommarkram ♥

      Radera
  9. Hoppas du/ni får det riktigt trevligt
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är jag säker på att vi får....

      Midsommarkram ♥

      Radera
  10. Vilken härlig jordgubbe. Tummen upp för den. Ha en fortsatt bra dag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tummen upp, undrar vad gubben gör tummen upp för? ☺

      Midsommarkram ♥

      Radera
  11. En fortsatt trevlig midsommar och den allra största kramen till dig! ♡

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, nu är det hela över för denna gången, hoppas att du hade det fint....

      Kramen ♥

      Radera
  12. Hihi Vilken häftig Jord"gubbs" ♡ ...
    Ha en fortsatt fin Midsommar!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi... ja eller hur? ☺

      Kramen ♥

      Radera
  13. Skönt att höra fler, även här bland kommentarerna som inte gör nån stor grej av midsommar. Jag tycker det är fint med midsommarstång och roligt att andra firar men känner ingen längtan av att göra en stor grej omkring den. Det räcker så bra med julen för min del. Härlig jordgubbstumme!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Håller med dig helt... Jag är ju inte uppvuxen med midsommar och visste inte ens vad det var när jag kom hit som sextonåring och då får man inte det känslan för midsommar....

      Tummen upp jordgubben var en uppåt jäkel, hi hi hi...

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.