Translate

.

.

måndag 1 juni 2015

Ingelstaknakare









Jag leker vidare, ute regnar det vilket hör till det vanliga skriver jag lite surt.
Numera ser det väldigt färgglatt där ute med alla färggranna paraplyer.

Igår köpte jag korv, jag äter aldrig korv annars. Denna korv tipsar jag om för den var fantastiskt god,
jag kokade potatis och gjorde en pepparrotssås till, det smakade helt förträffligt gott.






Jag är sen idag men önskar dig ändå en fin början på ny vecka,
Om veckan inte började bra så kanske den gör det nu när jag skrev detta, tihi....


Visste du att vi haft den mest regnfulla majmånad på 200 år?
 Suck, plask, plask...


Kram, K


 ♥

29 kommentarer:

  1. Visserligen har det regnat mycket men att det skulle vara ett så´nt rekord, det trodde jag inte. Idag vräker det ner, känns det som och det är inte skönt, utan hård blåst och kallt. Men, det ska bli sol på eftermiddagen.
    Den korven har jag inte provat, kände inte till den alls.
    Önskar dig detsamma, en fin dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Japp, rekordet är satt Maj 2015 FIRAR 200 mest REGN-FULLA-MÅNADER grattis till regnet. ☺

      Korven var fantastiskt god, har en kvar tror den åker ner idag, tihi....

      Kram på dig ♥

      Radera
  2. Jag ser inte den andra bilden, men den korven är säkert jättegod, som all korv. Utom isterband då... ;-)

    Hoppas juni blir BETYDLIGT bättre!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ser du inte korven, eller ville du inte se den? En god rackare som jag kommer att inmundiga flera gånger...

      Kramen ♥

      Radera
  3. God förmiddag! Ja, att maj varit regnrik har jag lagt märke till , men jag jag ingen aning om att det var lite av rekord i regn maj 2015. Men nu är juni här! Och det regnar! Men det skall upphöra fram på eftermiddagen, så jag väntar med min promenad.
    Skall hålla ögonen öppna för det indiska statsbesöket skall passera under dagen per båt för att se på Hammarby sjöstad. Antar att det blir en snabbtitt.
    Tavk för korvtipset! Verkar var något i min smak.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Indiskt statsbesök? Det har jag missat, hoppas du får syn på dem och att du står beredd med kameran, hi hi.....

      Kramen ♥

      Radera
  4. Åh, finns Ingelsta fortfarande! Såg att deras affär i stan lagt ner så jag befarade det värsta. Men då var det bara den som lagt ner och inte hela företaget, puh!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Känner du till den? För mig var det första gången jag åt den och jag kan lova att det inte blir sista. ☺

      Kramen ♥

      Radera
  5. Det finns bra mat, även bra korv. Köpte köttvaror i torsdags från Skövde slakteri som innehöll 89 procent kött i olika former och som var lokalt. Helt underbart gott, jag bjöd Sarah på ett av paketen, hon som är kräsen, sa mums!
    Kalkon är underbart. Din maträtt kunde jag ha fått smakat på, namnam.
    Jag mår bra redan innan jag läste här, hihi, men nu blev det ännu bättre, haha!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Pepparrotssåsen och korven satt som en smack igår, otroligt gott, mums...
      Vi får muntra upp varandra i skitvädret, men just nu blev det lite ljusare...
      KL ♥

      Radera
  6. Jag misstänkte nästan att det skulle vara något sådant för maj har inte varit fin alls.

    Ingelsta har många goda produkter :-)

    Kram och go' måndag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänk att jag inte upptäckt dem tidigare? Men nu kommer jag hålla utkik.. ☺

      Kram och god fortsättning på måndagen ♥

      Radera
  7. Nu kommer det bara att bli bättre. Vänta så får du se.
    Ha en jättefin 1a juni då vi traskar in i en ny härlig månad.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det kommer det att bli, bättre menar jag, hi hi....

      Kram ♥

      Radera
  8. Jag älskar korv!
    Och den där är jätte god! :)
    Skönt att maj är över och hoppas verkligen att inte Juni följer i samma fotspår!
    Då emigrerar jag till Spanien! Så det så!!
    Ha en fin kväll. Nu skiner sooolen! :)
    Kram på dig underbara, underhållande och fantastiska kvinna! ♡

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror värmen är på väg så stå ut... :)
      Solen kom på eftermiddagen, skönt!
      Nu är det natti natti härliga människa.

      Kram ❤

      Radera
  9. Har inte provat den men kanske borde :) pepparotssås var länge sen vad sugen jag blev på det nu ;)
    Önskar dig en fantastisk start på ny vecka
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag äter inte sån mat annars men f-n flög i mig och det behövde jag inte ångra...

      Kram på dig ❤

      Radera
  10. Mmm för pepparrotssås, så gott. Jag hoppas påsen i alla fall i natt då vi sått gräs ☺. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blev så himla gott, mumsigt. ..

      Kram ❤

      Radera
  11. Vi får hoppas värme och sol kommer nu! Visserligen ska det regna här i Helsingborg i morgon igen.....Men nån gång kommer den väl? :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Torsdag skall det bli sol och 18 grader här, hoppas det stämmer...

      Kram ❤

      Radera
  12. Min son har ätit kalkonkorv hos en kompis för inte så länge sedan. Han gillade den korven, men han brukar annars avstå från att äta korv om han kan. Inte precis hans favoritmaträtt i alla fall. Regniga kramar!

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fantastisk korv, hur god som helst...

      Nattliga kramar ❤

      Radera
  13. Kul namn på korven!
    Nej jag är ju vego, utom fisk och skaldjur då, så här var det många år sen jag senast åt en korv.
    Hoppas den var god!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja jag vet, kanske har de vegokorv också. :)

      Kramen ♥

      Radera
  14. Det låter ju gott! Påhittigt namn ..
    säljer så det knakar
    smakar kram

    SvaraRadera


  15. Du får då till det, hi hi hi...

    Kram ♥

    SvaraRadera


  16. Du får då till det, hi hi hi...

    Kram ♥

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥