Translate

.

.

tisdag 2 juni 2015

Fisens dag, fisdag




Allt är inte guld som glimmar... ☺
Det ena armbandet med stenarna är ett magnetarmband som jag köpte säkert för 30 år sedan, det satte jag på mig när jag brutit armen och jag inbillar mig att det har hjälpt armens läkning. ti hi...




Vet du vad som händer när jag tar i locket på kaffeburken och den inte är åtskruvad?






Denna gången klarade jag mig men det var nära ögat...




Räksallad gjorde jag igår, brukar köpa den här lilla rackaren som dressing.





Soligt här fram till lunch sedan återväder molnen, men på torsdag så kommer solen och vi får 18 grader och det tackar jag för.


Kram, K



24 kommentarer:

  1. Du ska då va värst ;) Vi får sol på torsdag här också men bara 16 grader, en får tacke.
    Det var en god sallad, var - för den är väl uppäten? Och inte fick jag smaka...
    Ha en fin fisdag, här är helgrått, vet inte om jag vill göra min aktivitet i kväll. Bara för det.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag försöker, ha ha...

      KL ♥

      Radera
  2. Här är det lek med bilder, det finns väldigt mycket på den fronten :)
    Jag har ett magnethalsband också..har haft det runt halsen när jag har ont i nacken..men om det hjälper ? det ligger mest i en låda.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. I lådan gör halsbandet ingen nytta, du får sätta det på dig vettja. :)

      Kram ♥

      Radera
  3. God morgon!
    Här visade sig solen imorse, men nu mulnar det lite.
    Ha en fin dag..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Samma här, den dyker upp som för att bara påminna oss om att den finns för att sedan gå i moln igen. :)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Läckra bilder med magnetarmbandet! Och om man tror på något så tror jag visst att det hjälper och att tänka positivt gör sitt till det också.
    Din räksallad så väldigt god ut och den var säkert "försvinnande god".
    Vackert när vi åkte till arlanda på morgonen och hoppas det består. Bytre ut ostadigheten här hemma mot lite mer stabilt väder.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tron kan försätta berg sägs det väl? Du har nog installerat dig vid den här tiden gissar jag? :)

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Tror oxå att vi ställer in oss mentalt om vi bär något som i ditt fall armbandet, åh nu blev jag sugen på räkor mums mums hoppas din dag blir givande kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Javisst gör vi det... Räkor är gott, men de måste vara fasta och salta...

      Kramen ♥

      Radera
  6. Tjusiga armband!
    Och räksalladen såg jättegod ut :)
    Här regnar och blåser det som en riktig höstdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Usch, usch, usch, kan vi mobba regnet tror du?

      Kram ♥

      Radera
  7. Här inne är det inne med bildlekar märker jag... Ja, vi får hoppas att sommaren kommer med raketfart snart och stannar lääääänge. Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kan jag inte leka ute så får jag leka inne, så det sååååå!!!!! :)

      Sommaren kommer på torsdag! ☺

      Kramen ♥

      Radera
  8. Armbanden var riktigt snygga! Strunt i att de inte är äkta, att man gillar dem är det som räknas!
    Jag gillar inte räkor, men den där guldgula gulan ser oerhört läcker ut!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Okej, då får du gulan... :)

      Kram på dig ♥

      Radera
  9. ...jag läser och läser din rubrik - fisdagen, fisens dag --- vilka läckra "fisar" du visar :-) tron gör tydligen mycket -
    kramis
    på fis
    -dagen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fis på dig dig tänkte jag skriva men det skulle kanske ta sig illa i tryck, hi hi hi...

      Kramis ♥

      Radera
  10. Ja, undrar om det blir någon sommar överhuvudtaget. Magnetarbandet är väl inte sämre än Back on track-produkterna som också bygger på magnetism och är väldigt populära... Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. På torsdag kommer sommaren står det skrivet på väderkartan, tappa inte tron på sommaren, för något år kommer den, stå ut! Ler stort! :-D

      Kram ♥

      Radera
  11. Tur var väl att du inte tappade kaffeburken i golvet för då hade du varit okaffedrucken,ett tag... hi hi. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hade jag tappat kaffeburken så hade jag svurit fortfarande, ha ha ha...

      Kram ♥

      Radera
  12. Fina armband!
    Tror man tillräckligt mycket så hjälper det nog! :)
    Jag vill ha fint väder redan imorgon när jag är ledig!
    Men såg att det ska blåsa en massa när det slutat regna. Det är väl typiskt! :(
    Kram till dig fining! ♡

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack ditt charmtroll! ☺

      Kan du inte byta ut din lediga dag till torsdag för då blir det fint väder? Imorgon blir det inget roligt väder alls... :/

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.