Translate

.

.

måndag 8 juni 2015

Dubbeldebitering och bankstrul



Bild lånad från nätet




Att handla med kort kan bli både en dyr och jobbig historia, förstår nu varför jag gillar att handla på gammaldags vis.

I fredags var jag inne på HM och handlade några saker, jag lämnade fram mitt Nordeakort och apparaten svarade att köp medges ej, okej då tog jag fram ett annat kort och betalade.
När jag kom hem såg jag att Nordea trots allt tagit pengarna, så nu var jag dubbeldebiterad.
Jag ringde HM idag och de sade att det bara var att komma in till affären, jag promenerade in och förklarade mitt ärende, en snorkig tjej sade att jag fick kontakta min bank. Jaha, knallade hem igen och ringde banken, nu visar det sig att jag måste gå in på ett kontor, det enda kontor jag har i närheten är ett rådgivningskontor och där kan man inte behandla detta ärendet. De enda kontor de har är på andra sidan av stan, nu blev jag sur, skall jag verkligen ha allt detta besvär?


Har du drabbats av bankstrul?


Kram, K






22 kommentarer:

  1. Ja, det har jag gjort och här i veckan var det sonens tur. Samma belopp drogs tre gånger men två av summorna försvann efter ett par dagar. Annars hade det blivit på tok för dyrt. Dock är det himla irriterade att man själv ska behöva dra i det. Hoppas det ordnar till sig för din del!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förstår inte varför bankkunderna måste få allt besvär när det blir fel, att Nordea inte fungerade under fredagen är inte mitt fel.

      Nä detta blev allt för jobbigt.

      Kram ❤

      Radera
  2. Nej, det har inte hänt då jag handlat i affär. Däremot drogs en räkning två ggr men det var ett allmänt datastrul, så pengarna var tillbaka på kontot självmant efter några dagar, mycket pengar och högst irriterande. Men jag använder kort, har aldrig kontanter mer än något smått.
    Hoppas det fixar sig för dig!
    Jag mår bra, håller i schack. KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ifredags fungerade varken köp eller uttag från Nordea, när mitt köp inte beviljades betalade med kort från en annan bank, dröm om min förvåning när Nordea trots allt norpade pengarna. HM kan klappa sig på magen, det gick bra för dem denna dag.

      KL ❤

      Radera

    2. Ifredags fungerade varken köp eller uttag från Nordea, när mitt köp inte beviljades betalade med kort från en annan bank, dröm om min förvåning när Nordea trots allt norpade pengarna. HM kan klappa sig på magen, det gick bra för dem denna dag.

      KL ❤

      Radera
  3. Trist i synnerhet då du måste söka ett kontor för att få det fixat! Jag tycker ju att HM borde svarat dig direkt vad du skulle göra, hoppas det ordnar sig. Nej, jag har inte haft bankstrul. Peppar peppar!
    Antistrul kram;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så här vill jag inte ha det, nu kommer jag vägra handla med kort.

      Antistrul kram ❤

      Radera
  4. Jag är så trött på allt bankstrul.
    Det ska verkligen inte behöva vara så!!!!
    Förstår att du inte vill fortsätta handla med kort.
    Men jag är envis och bekväm och kommer
    Fortsätta. ;)
    Hoppas du får en lugn och fin kväll när irritationen lagt sig! ♡
    Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det tekniska kommer alltid att strula och jag kommer alltid att tycka att det inte är jag som skall ha besväret att fixa till det... Nu blev jag arg igen, he he....

      Kramen ♥

      Radera
  5. Fy vad jobbigt! Cash is king...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Cash is king!!!!!! ☺

      Kramen ♥

      Radera
  6. åh störigt! :( Hoppas det löser sig för dig!

    Ja det skall bli underbart med nytt kök, och tur vi kan rymma till mina föräldrar och bo där medan sambon fixar nytt kök åt oss :)

    Ja mad dagens teknik borde kunna göra de där mr lite mer tysta. Hoppas kunna höra musiken bättre denna gången, hörde den knappt sist.

    SvaraRadera
    Svar

    1. VI får se, någon måste ju bära ansvaret och här är det nog banken....
      Hoppas din säng är tyst och att brummande inte skall överrösta musiken....

      Kramen ♥

      Radera
  7. Men vad du drabbas av det ena med det andra. :( Jag har inte drabbats någon gång av att nån affär har drattat sig och dragit dubbel summa från mitt bankkonto. Men jag kan tänka mig känslan av obehag, måhända även en viss rädsla som du måste på nåt sätt ha känt när du upptäckte vad som hade skett... Just nu soliga och icke regniga kramar :) :) :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, lite så är det, periodvis drabbas jag av precis allt, det är som att jag blir provad men jag är seg, he he,,,, ödet är genomskådat... ☺

      Kram ♥

      Radera
  8. Oj vilket strul! Nu har jag bara ett kort (plus ett kreditkort jag aldrig använder) men jag tror inte jag drabbats. Jag säger tror, för jag har pinsamt dålig koll på sånt...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänk om du blivit blåst på massor av pengar? Det gäller att, Se upp! ☺

      Kramen ♥

      Radera
  9. Suck! Alltid jobbigt när det blir strul! peppar peppar så minns jag inte att jag drabbats av något strul , men jag kan ha förträngt det!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, ja vi är duktiga på att förtränga det vi inte vill se, ler.....

      Kramen ♥

      Radera
  10. Trist! Och att få någon personlig betjäning på ett bankkontor är nästan omöjligt och dessutom finns det ju såfå.
    Jag har haft strul och använder numer bara ett kreditkort från Norwegian och skulle inte det fungera har jag ett kreditkort från Nprdea i reserrv. Jag använder inte mitt bankkort när jag handlar eftersom det har hänt att det krånglat och jag fått en del jobb. Det är i och för sig inte kortet som krånglat utan butikernas apparater.
    Håller tummarna för att det ordnar sig utan alltför mycket bestyr.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Var in till banken och fick träffa en kille som måste ha gått en charmkurs, han skojade friskt och jag fick mig några goda skratt. Han berättade vidare att de tagit summan jag bestridet inte bara en gång utan två gånger, så det är dubbla beloppet som jag skall få tillbaka... Detta hade jag inte märkt....

      Kram på dig ♥

      Radera
  11. Har aldrig drabbats av sånt där men brukar å andra sidan inte kolla heller... skrämmande. Köp medges ej ska ju betyda det också!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.