Translate

.

.

söndag 28 juni 2015

Dagen startade med skit





Bilden hittade jag på nätet, jag hade inte en tanke på att fota eländet....






Hade packat väskan och tänker mig en härlig stund i solen, jag sätter mig på plats och plötslig hör jag något över huvudet, jag lutar mig lite fram och känner hur jag blir kladdigt blöt, vänder på huvudet och får se den största fågelskit som jag någonsin har skådat, handduken, mina shorts och min t-shirt och min arm är full av skit.

Tack skitfågel!




Jag gick upp bytte kläder, handduk och gick tillbaka igen, men flyttade stolen ett par meter bort , har förstått att boven alltid kommer tillbaka till brottsplatsen. ☻




Kram, K






40 kommentarer:

  1. När något sådant händer ska man köpa en lott för det lär betyda tur! Mitt i oturen...

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte hunnit köpa någon lott idag men skall göra det i morgon. :)
      Kram på dig ❤

      Radera
  2. Oj, arma människa, men trösta dig med att det är en piss i Mississippi eller en fis i rymden eller en ...
    Det är tvättbart ;)
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvättbart var det men jag fick packa ihop och gå hem och ta reda på skiten. Sen gick det bättre, ingen bajsade mer på mig.

      KL ❤

      Radera
  3. Fågelskit är ingen rolig sak. Tur att det går att tvätta bort. Fin söndag till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fattas bara, ha ha...

      Kramen ❤

      Radera
  4. Fågelskit är ingen rolig sak. Tur att det går att tvätta bort. Fin söndag till dig.

    SvaraRadera
  5. Har sedan igår svårt att kommentera hos dig då den kategori jag använde tidigare, namn och hemsida, inte finns i menyn där man anger som vem man vill kommentera. Har gjort många försök. Kanske har du ändrat någon inställning.
    Fågelskit på sig är illa och visst blir en överraskad när det plötsligt händer en ölycka. Men kanske kan en stor fågel i plast hjälpa till att hålla dessa skitande fåglar borta. Hoppas.
    Stor kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste allt ha varit en stor fågel med mycket mat i magen...
      Jag har fått in skräppost igen och ändrade så inte anonyma kunde kommentera, ändrade tillbaka nu när du skrev att det blivit svårt... kramen ❤

      Radera
  6. Om du vet var felet är så skriv gärna ett svar i min blogg för det är mer tur än skicklighet att jag kan kommentera via Google.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har svarat.. :)

      Tror det beror på vilken vebbläsare man använder.. Chrome fungerar den kör jag... ❤

      Radera
  7. GLÄÄÄ!!! DUMMA skitfågel!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar om den fågeln hade ätit en hel veckas måltid, jösses vilken hög... :(

      Kramen ❤

      Radera
  8. Man kan bli halvt vansinnig för mindre! Det betyder tur säger dom, men jag tvivlar. Tur att det finns vatten! Kramar

    SvaraRadera

  9. Vi säger att det betyder tur, ler....
    Jag har aldrig blivit bajsat på tidigare. . :))

    Kramen ❤

    SvaraRadera

  10. Vi säger att det betyder tur, ler....
    Jag har aldrig blivit bajsat på tidigare. . :))

    Kramen ❤

    SvaraRadera
  11. Du fick en bra start på din dag hur som haver, hi hi...
    Kram ♥

    SvaraRadera

  12. ☻L☻ Bra och bra det kan ju diskuteras..... ☺

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  13. Börjar med att be om ursäkt!
    För jag måste erkänna att jag fick mig ett gott skratt på din bekostnad! :)
    Det är banne mig inte alls roligt med en sådan överaskning!
    Tur att du hade nära hem vad jag förstod!
    Söndagskram till dig!
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var fler som skattade men de bad inte om ursäkt... ☺

      Ja, detta var på gården hos mig så jag hade nära som tur var, hade det varit någon annanstans så hade jag fått gå full med skit och leta reda på en toalett för att senare ta mig hem. ☻

      Söndagskram ♥

      Radera
  14. Sådärja. Nu kan jag kommentera här igen. Vad hände tidigare, det vet jag inte. Att få fågelbajs på sig KAN inte betyda annat än tur!!

    SvaraRadera
  15. Jag försökte att inte tillåta anonyma kommentera, men det blev tydligen inte så lyckat. :)
    Nu ser jag fram mot en vecka full av tur för oss alla. :)
    Kramen ❤

    SvaraRadera
  16. Hoppsan och attans! men jag tror inte att "hen" menade det till dej personligen he he ;)

    Kram och fin vecka med värme och sooool!! :)))

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vet inte men jag tog det väldigt personligt, ha ha...

      Kramen ♥

      Radera
  17. Nu testar jag igen! Och nu hoppas vi på en tursam vecka.
    Natti, natti!
    Kram från terrassen, utan fåglar och med +27.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tursam vecka för oss alla, japp.... ☺

      Nattinattikram ♥

      Radera
  18. Så kan det gå.
    Ha nu en riktig fin ny vecka.
    Kramkram❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detsamma till dig... Kramen ♥

      Radera
  19. Skit också! Hände mej förra våren i Paris när vi var på väg till flygplatsen å hem igen, men det var inte förrän på flygplatsen som jag fattade att allt det svarta kladdiga var fågelbajs!!! Jag hade nämligen en svart skinnjacka på mej...fick stå på toaletten på flygplatsen och torka ren den och håret så gott det gick...bläää!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Neeeej - vilken otur, märkte du inte lukten? ☺ Tyckte det luktade som barnkräk det jag fick över mig, det var dessutom väldigt löst... Blääää...

      Kramen ♥

      Radera
  20. Lite skit får man ta ibland ;)

    SvaraRadera
  21. Du får köpa en lott!
    Jag hade undulater innan, läste någonstans att de skiter var 7-9 minut. Jösses vilket liv alltså. ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Varje 7-9 minut? wow det var mycket, vilket liv, hi hi hi...

      Kramen ♥

      Radera
  22. Åh ja fiskmåsarna dom skiter i kapp överallt, jag har råkat ut för det där några ggr inget skoj alls, förstår att du var arg men se det från den ljusa sidan *tur * köp en lott ;) kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. För mig var det första gången, vet att många andra har fått uppleva det, kul om man är på väg till "typ" ett bröllop .... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  23. Äh, vad taskigt att skita just på dig :( Han kunde väl valt någon annan i stället :)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Visst var det taskigt, å jag som inte gjort en fågel förnär.... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  24. Åh stackare dig! Kan inte vara roligt att bli till måltavla sådär! Jag såg en mås försvara sina ungar på precis det där sättet för ett tag sen! Ungarna hade ramlat ur boet och en skulle lyfta dem i säkerhet för att de inte skulle bli överkörda. Som tack sket måsen ner hela jackärmen på räddaren! En rejäl lång och bred sträng. Inga små fasta pluppar, lätta att sprätta bort!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vilken otacksam mås... Här handlade det inte om strängar utan stora diarrekakor, ha ha ha...

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥