Translate

.

.

söndag 7 juni 2015

Böcker







Här är några av böckerna som dykt upp i mina bokhyllor, eftersom jag numera har svårt att läsa en bok så har jag börjat läsa ett stycke av dem alla, ha ha ha, ni förstår då hur förvriden min hjärna är.. ☺☺



Jörgen Larsen har jag läst för många år sedan och jag märker att de författare jag läst säger samma saker men bara på lite olika sätt..

Läs sista stycket om du orkar, här beskrivs det som jag alltid säger att våra tankar styr och ofredar vårt möte med oss själva....



God mat idag med, mitt onda i örat har börjat sprida sig från örat och ner över halsen så det gör ont att tugga, har också svårt att röra huvudet för då sprängs det där inne i det jäkla örat.






Har ni läst några av böckerna?


Kram, K


27 kommentarer:

  1. Är det inte svårt att ha koll på vad som hänt i vilken bok om man kör med flera? Jag har svårt nog att memorera alla namnen i bara en bok. Haha!
    Jag har inte läst några av dem.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, jag minns ingenting ur någon av böckerna, men det är intressant just när jag läser ett stycke. Smart va? ☺

      Kramen ♥

      Radera
  2. Du borde uppsöka Akuten, det där verkar absolut inte bra, stackars dig.
    Jag har inte läst några av dessa böcker, de är för tunga för mig, ledsnar fort. Och maten har jag inte heller smakat, var det gott? Såg gott ut...
    Jag är en sån där melon parma skinka idag, avocado o plockeliplock.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nix, jag åker inte till akuten, jag väntar åtminstone någon dag och i morgon försöker jag få tag i min läkare igen.... Parmaskinka är bara så gott och avocado är gott om de är fräscha... KL ♥

      Radera
  3. Inte läst några av dessa böcker, kan inte heller läsa böcker på samma sätt som förr. Blir små snuttar i taget, det sista stycket läste jag. Du har skrivit lite förut om dina tankar som stör dig, så det är jobbigt. Det där onda hoppas jag du söker för om det inte går över. Smaklig måltid hoppas jag du hade! :-) söndagskram...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag fixar inte heller att läsa böcker numera, men korta stycken och kanske friska upp minnet av något jag läst tidigare..... Jag har koll på det onda, jag har inte så långt till akuten om det blir för jobbigt. Hoppas bara inte det blir så på natten bara.....

      Söndagskramar till dig ♥

      Radera
  4. Jag har inte läst någon av böckerna, men blev helt klart intresserad av att läsa Jörgen Larsen. Jag kan ha två böcker på gång , men de måste vara av olika karaktär för att jag skall minnas något av dem.
    Ditt öra låter inte bra, hoppas nu att du imorgon kan få läkarhjälp.
    Kanske kan god mat och dryck pigga upp dig lite, men om det är svårt att tugga så blir det kanske soppa.
    Ta-bort-det-onda- kramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tittar på mina böcker och blir lite imponerad över de val som jag gjort av litteratur tidigare.... ☺
      Jag har ätit en gång och nu till kvällen blir det något lätt...
      Kram på dig goa du. ♥

      Radera
  5. Boken Burfågel har jag i bokhyllan....men inte läst den. Men inte ska du väl ha så där ont. Så jag hoppas att du får hjälp i morrn. Ha en så fin kväll du bara kan
    Söndags kramen

    SvaraRadera
  6. Boken Burfågel har jag i bokhyllan....men inte läst den. Men inte ska du väl ha så där ont. Så jag hoppas att du får hjälp i morrn. Ha en så fin kväll du bara kan
    Söndags kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Burfågeln är en av böckerna som bara dykt upp i bokhyllan, jag har inte köpt den.....

      Söndagskramen ♥

      Radera
  7. Nope. Inte läst nån av dom. Har lite svårt att koncentrera mig på läsning just nu. Vet inte riktigt varför.
    :-)

    Hoppas att örat blir bättre snabbt nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har undrat hur det går för dig men inte velat fråga, men nu gör jag det? ☺

      Kramen ♥

      Radera
  8. Jag kände inte igen en enda av böckerna men ska lägga dem på minnet!
    Maten såg ju väldigt smarrig ut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, maten var inte så tokig.... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  9. Just nu lyssnar lyssnar jag på böcker, det passar mig för tillfället.
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så gör jag också, gillar att lyssna bara det är en bra uppläsare...

      Kramen ♥

      Radera
  10. Jag läste många böcker i min ungdom, men nu är det svårare för mig.
    Koncentrationen fungerar inte längre stunder för mig. Har lyssnat på talböcker och samma sak där koncentrationen sviker, men jag brukar läsa och lyssna i den mån jag kan sen lägger jag undan och fortsätter när jag känner mig redo igen. Kan du ha för mycket och för hård vax i örat som gör ont, eller öroninflammation/ öroninfektion kanske ? Kvällskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Öroninflammation verkar det som, har haft det tidigare och då fick jag uppsöka akuten för både behandling och medicinering. Än gör det inte så ont att jag behöver akutvård, kanske lägger det sig, hoppas, hoppas... Skit öra ☺

      Kramen ♥

      Radera
  11. Har inte läst någon av böckerna. Saknar att läsa, men kanske hinner läsa något i sommar nu när sambon är hemma hela sommaren,

    oh jag vill ju ha hela trädgården full med bloggisar :) Fast har satt ett max antal så vi får plats i fall vädergudarna bestämmer sig för regn och kyla. Man kan ju inte så noga veta med de där.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas ni får fint väder och jättefint på alla sätt och vis. ☺

      Kramen ♥

      Radera
  12. Tycker synd om dig som har så ont.
    Krya på dig och kolla upp detta.

    Hörru. ...dålig på läsa böcker är jag. Jag ledsnar sååå himla fort. Men i sommar ska jag stilla mig med någon bok.
    Inte läst de du visar.

    Ha en toppen bra ny vecka.

    Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är nyvaken, men jag har INTE känt något obehag från örat sedan jag vaknade... Vågar inte säga jippie än..... Ha en bäst vecka....

      Kramelikram ♥

      Radera
  13. Hoppas ditt onda börjar ge med sig, inte roligt att känna sig sjuk så här i början på sommaren :-( Kloka ord och tankar i alla dess former gillar jag. Har inte läst de böcker du visar men jag gillade "alkemisten" av Coelho tex just för att det fanns så mycket klokt insprängt mellan raderna. Kryakram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jag är nyvaken och tror att örat är bättre.... De skriver om detsamma men uttrycker det lite olika, kanske går budskapet fram på något sätt.... ☺

      Kramkram ♥

      Radera
  14. Nej, inte en enda av dessa men tips får man aldrig för många av ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är något speciellt med böcker, man har en relation till dem, orden lever och vi väcks och berörs. Vi skrattar och gråter med dem, de är som ett äktenskap, hi hi hi.....

      Kram och lycka till hos tandläkaren. ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.