Translate

.

.

torsdag 11 juni 2015

Blodtrycket var först så himla lågt.......







Undrar vad han tittar ner på? Först såg det ut som han kastade upp eller ner, ha ha....☺





Nu drar jag i väg på morgonen igen, denna gång är det något så spännande som med min arm till ortopeden. Nu är det tredje gången jag träffar mannen som varit inne och rotat i mitt skelett, det finns bara en som får göra det, hi hi hi.... ☺







Läkarbesöket gick så där, både läkaren och jag glömde örat, men eftersom det inte gör ont längre så spelar det ingen roll, tror jag.
Annars så hade jag väldigt lågt blodtryck så hon tog det om och om igen tills jag blev nervös och då först steg det till det normala.
Skall ta prover och en remiss skickas till ögonläkare, så det var ju bra.


Den bästa torsdagen till dig.


Kram, K

30 kommentarer:

  1. Gomorron! Här kommer sömndruckna bokstäver dansande på din skärm.
    Jag publicerade min kvalitetsdag och skrev inget om min sömnlösa natt, haha. Studenttågena har skrålat och skakat i husen hela natten, kunde inte somna.
    Bästa dagen till dig, lycka till med den arma armen!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Armen är nästan läkt så detta kommer nog att blir bra....
      KL ♥

      Radera
  2. Lycka till! Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, det gick bra.....

      Kramen ♥

      Radera
  3. Lågt blodtryck är jättejobbigt att ha! Hade det för några år sedan och svimmade till höger och vänster, speciellt när jag resta mig upp från sittande eller liggande läge.

    SvaraRadera
    Svar

    1. I morgon skall jag springa upp och ta proverna, sen får vi se.... Jag tror de visar att allt är okej...☺

      Kramen ♥

      Radera
  4. Lågt blodtryck är jobbigare än vad man tror så hoppas läkarna får rätsida på dig.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag får känslan av att det svartnar för ögonen då och då men det glömde jag säga, glömde nog säga massor... Kram ♥

      Radera
  5. Hoppas de får rätsida på ditt blodtryck. Och eftersom du inte känner av örat längre har kanske det gett med sig :)
    Ha en bra torsdag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi får la se.... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  6. Jag har lågt blodtryck och stundvis är det jobbigt, men jag brukar trösta mig med att det är värre att ha för högt tryck, har jag hört.
    Lycka till med arm och ögonkontroll.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. På sjukhuset på morgonen så kände de inte något blodtryck alls, jösses så rädda de blev, men detta var 2012.... ☺

      Varm kram ♥

      Radera
  7. Jag fick lugnande medicin en gång av tant doktorn för att få till blodtrycket på ett godtagbart sätt :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då hade du högt blodtryck, jag skulle nog behöva en skrämselfilm, ha ha ha...

      Kramen ♥

      Radera
  8. God förmiddag! För det har det hunnit bli här.Hoppas att ditt låga blodtryck var tillfälligt för nog så viktigt att annars finna orsaken.
    Vad gäller din arm så håller jag tummarna för att den läker som den ska och att du inte skall ha ont. Skönt med en läkare som du känner förtroende för.
    Lycka till!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu har det hunnit bli eftermiddag, tiden går och nästa gång vi skrivs så är det kväll, ler stort....

      Förtroende vet då tusan om jag känner, om minsta sak inte stämmer så blir jag väldigt misstänksam. Nu fick hon mig att bli nervös innan blodtrycket gick upp så det blev godkänt och det känns inte helt okej....
      Jaha, du kanske menade ortopeden, ja han har jag förtroende för....
      Kram ♥

      Radera
  9. Haha....det är Bra. Håll på dig du och låt bara han göra det hihi.
    Roligt att se lite bilder i från dig. Spännande.

    Ha en underbar torsdag.
    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inte kan man väl släppa vem som helst in i skelettet, ha ha....

      Kramen ♥

      Radera
  10. Låter ju inget vidare att man måste bli nervös och orolig för att blodtrycket ska stabilisera sig :-/ Hoppas det ordnar sig. Typiskt att glömma när man är mitt i något! Kram och ha en fin dag :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej precis, då stämmer det ju inte att det är normalt... Varför är man så mesigt att man inte säger till?

      Kramen ♥

      Radera
  11. Har också väldigt lågt blodtryck, men det väl bra det. Nej, känna på skelettet får inte vem som helst göra.

    SvaraRadera

  12. Skelettet är heligt, he he... Vi får hitta någon/något som höjer trycket, att bli förbannad höjer väl trycket? ☺

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  13. Hm ---tror nog att jag låt en läkare se till mitt skelett om det behövdes .. men kanske en second opinion? Har en en som en gillar så klart så föredrar en den då ;) Lågtryckare har jag nästan alltid varit, haft bekymmer med det, men med tanke på hjärtsläkt och lite för hög kolesterol så är det ju en friskfaktor - få upp ångan är bra sa doktoren, men så klarade jag svimningar rätt bra :-) - stress påverkade blodtrycket i perioder så det gick upp lite. Numera stabilare. Så klart det ska utredas om det behövs. kan ju inte annat än le då du skriver att ni glömde örat ..
    kram och fortsatt god hälsa med öga, öron och skellett och" tryckeriet"
    kramar för det!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Högt kolesterol har jag alltid haft och hjärtinfarkt ligger i släkten... Men jag tränar och rör mig, äter bra och röker inte.... Mer kan jag inte göra så det får la bli som det ska.....

      Kram på dig Tove ♥

      Radera
  14. Härligt att ha en egen skelettrotare ;) Jag får se i morgon om jag får OK för ett år till på min besiktning. Det är ingen risk att mitt blodtryck är för lågt i alla fall! Ha det så gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då håller jag tummarna för att ditt prov visar OK för dig.
      Skelettrotare står inte på min favoritlista, nä.....

      Kramen ♥

      Radera
  15. Jag blev lite förvirrad av dina bilder - jag är nog i sockerchock efter kvällens tårtkalas!!
    Bäst att jag kryper till kojs!! (vilket jag skulle gjort för länge sen, jag skulle bara.....)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förvirrad? Spring genast och lägg dig. hi hi hi...

      Kramen ♥

      Radera
  16. Jag har alltid haft lågt blodtryck. Vilket inte har varit så kul alla gånger.Eftersom mitt minne ä kort så har det hänt nästan varje gång jag varit till en läkare att jag glömt bort att ta upp en viktig åkomma jag kan ha haft då. " Fast då jag glömt bort har det varit läkaren eller sjuksköterskan som har pratat, pratat och pratat bort mig så det sista jag tänkt på var det jag egentligen var till läkaren för." Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det är precis så det är för mig....
      Det hjälper inte skiva upp för mötet med läkaren blir aldrig som man tänkt sig...

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.