Translate

.

.

onsdag 3 juni 2015

Ambulansbuss







Ambulansbuss har jag då aldrig sett förr men det fick jag göra på väg till sjukhuset för röntgen av armen. Fick sitta och vänta över en timma innan jag kom in. Medan jag väntade så hände det något i ländryggen och det gör ont när jag går och det gör även ont i ena låret precis som vid en sträckning när jag går. 





Gick sen en bra bit till bussen var även inom några affärer, en lång svart klänning blev det..




Väl hemma låg vårdguiden och väntade på mig.... 







Just nu är solen framme och det blir en fin kväll och i morgon skall solen skina och det kommer att göra gott. Tror det onda i ryggen och låret beror på väderförändringar, vilken betyder att vi kommer att få mycket sol och värme framöver, hi hi hi... Bra va? ☺


Kram, K


20 kommentarer:

  1. oj aldrig sett en buss som ambulans heller…
    Jag hoppas att det onda går över och jag hoppas att det bara beror på väderförändringarna och att nu kommer det förbli varmt och sol resten av sommaren så du slipper ha mer ont !!
    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror det är väderomslag på gång, då kan det bli så här, snopet när det helt utan förvarning slår till bara.... Kram på dig ♥

      Radera
  2. Känner igen det där allt för väl tyvärr!
    Låter som en nerv kommit i kläm!
    Har du en eller flera dåliga diskar möjligtvis?!
    Hoppas det går över snart!
    Solsken och värme läker det mesta! :)
    Ha en jätte skön dag imorgon i solen!
    Kram! ♡

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, jag har ju diskbråck men det har ju varit bra så länge, nej jag tror det är vädret....
      Imorgon får vi sol och värme, jippie... ☺

      Kramar ♥

      Radera
  3. Så konstigt med ambulansbussen, Intensivvård, står det, månne den används vid olyckor där flera svårt skadade är inblandade?
    Åh, så fint med långklänning! Och synd på din ländrygg, hoppas det snabbt går över i det kommande fina vädret!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo den används nog i stora olyckor där många behöver snabb hjälp.
      Ryggen är det inte syn om det är mig det är synd om, tror det är ischiasnerven som spökar, detta var inget kul, stretchade lite men känner att det inte verkar på denna värken.

      KL ♥

      Radera
  4. Usch då, vilken otur med ryggen. Hoppas att det är snabbt övergående...

    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Usch, tack jag vet inte vad det är, men misstänker ischiasnerven och då vet ju alla hur det är....

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Ambulansbuss har jag inte sett tidigare, men en god tanke är det. Ibland vid större olyckor känns en ambulans för liten och det kan också dröja extremt länge innan det kommer mer än en.
    Hoppas nu att röntgen av din arm visar på att den är på gång att bli helt bra.
    Men ont och trist med en ev, ischiasnerv i kläm. Men hoppas på att väderomslaget också gör att värken försvinner.
    Tankar och stor kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej det var första gången som jag såg ambulansbussen, väldigt bra tycker jag så det blir tummen upp. ☺
      Jag hade inte den mista känning innan så jag blev snopen, fick gå långsamt och kände mig främmande i min kropp.. Stor kram och snart även godnatt. ♥

      Radera
  6. Vilken otur, hoppas du snart känner dig bättre. Jag har aldrig sett en sån jag heller....
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det går väl över... Kramen ♥

      Radera
  7. Sol och värme det vill vi ha.
    Ha nu en solig dag.
    Kramelikram.

    SvaraRadera
  8. Vad bra att din kropp har koll på framtidens väder. Mindre roligt att den strular. Det gör min arm, axel och rygg också. Nätterna är tuffast. Ambulansbuss var något nytt. Min fantasi ser både kusliga och dråpliga färder med ett gäng riktigt sjuka personer som blandas runt i bussen. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Usch, stäng ner den fantasin för den kan bli kuslig...
      Att sitta och gå är just nu svårast, annars när jag har ont så är det nätterna som är tuffast...

      Kram på dig Bosse ♥

      Radera
  9. Här uppe har vi en Sambulans som kör sträckan till Umeå Universitetsjukhus och hem, sjuksköterska ombord, och den samlar upp flera. Varje dag går den under veckan.
    Det tar lång tid att lasta. Hoppas det du tror stämmer om din smärta i rygg och ben! Mest för din skull! passande dag att få 1147 tidningen på!
    krm

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sambulans var också något nytt, men bra om det inte är akut då....
      Förstår vad du tänkte, jag tänkte samma sak och blev lite osäker, men idag är det så gott som bra så det var nog bara det jag trodde.... Kramen ♥

      Radera
  10. Har aldrig vare sig sett eller hört talas om bussambulans eller "sambulans" som Tove nämnde. Men det låter ju hur vettigt som helst! Hoppas det ordnar sig med ryggen!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, ryggen är bra nu.... ☺

      Kramen ♥


      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.