Translate

.

.

lördag 16 maj 2015

Råttor i toaletten




Så här vacker lila himmel ser jag aldrig här i stan, men en stund igår kväll var himlen lila, tog foto genom fönstret, min Hortensia fick vara med på ena bilden så ni skall se att den inte är redigerad.

En som alltid fotar fina himlar och natur är: http://sailaway.bloggplatsen.se/





Blunda och läs inte mer om du är känslig!









I Stockholm sitter vi inte säkra på toaletten längre, en anmälan i veckan kommer in om råttor i någons toalett. Man behöver inte bo på marknivå för de är goda simmare och tar sig fram dit de vill,
 Efter att jag läste om detta så vågar jag jag knappt sätta mig där och önskar jag hade ögon i där bak.... hi hi hi..... ☺

Vad gör du om du hittar en råtta i toaletten? Och än värre, himmel och pannkaka, om du skulle råka att sitta där? (*I*)

Usch jag blir inte av med tanken på råtta i toaletten, det sägs ju att det man fäster tanken vid det skapar man.... :/










Den bästa lördagen till dig oavsett väder. ☺




Kram, K










30 kommentarer:

  1. Hittade hit från någon av mina bloggvänner! Trevlig sida! Låter mindre trevligt med råttor på toaletten!!! Det man kan hoppas på är att råttan vänder direkt man sätter sig i så fall! Läste i DN i går om en råtta på en toalett i en affär! En fyraåring satt på toaletten, råttan gömde sig bakom toaborsten, vare sig mamman eller personalen vågade hämta fyraåringen så mormor ryckte ut och räddade

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, tycker det är roligt när nya tittar in.
      Jag läste också detta, :( butikspersonsmenen vågade inte gå in och hjälps till så då fick mormor rycka ut, ha ha ha...

      Men en sak är säker ser jag en råtta i toaletten så skrattar inte jag något mer. :-)

      Tittade in på din sida men kom bara till din profil, så jag vet inte om du har någon blogg?

      Kramen ❤

      Radera
  2. Jag har både läst och hört på radion om dessa råttor, hua mig! Råttorna kan bli stora som katter, ju. Tänk om de biter en i baken! Hua!
    Älskar vackra himlar, har fotat många sådana förr. Solnedgångar och uppgångar blir ju särskilt vackra på öar också.
    Håller med om att Tezz fotar helt underbara naturbilder!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Himlen var helt fantastisk här en stund i går, sedan återgick den till sitt vanliga jag. :-)

      KL ♥

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Nej, fy för råttor i toastolen :( Jag hade nog kommit upp fortare än kvickt om jag fått syn på en i min toa!
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi får hoppas att båda du och jag inte får detta objudna hemska besök. :-)

      Kramen ♥

      Radera
  5. Hej!
    Lugnt,hitta en mus i toan ingen fara.Jag har två kissar som gärna tar hand om den.Men värre saker finns det som kan komma i en toa.Kram,Inger

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag pratar råttor inte små söta möss, he he... Vad värre kan komma, ormar? :-)

      Kramen ♥

      Radera
  6. Kom en skeppsråtta upp ur toan skulle jag nog dö på fläcken om jag satt där just då.... I alla fall skulle det nog kännas som om jag dog, men alla skulle nog höra mig skrika av rädsla tror jag.... Träffade faktiskt på en skeppsråtta en sommar när jag var barn... den sprang förbi mina skor och självklart blev jag ju rädd den var ju så stor jämfört med en liten råtta....Första och enda gången jag sett och träffat en skeppsråtta på så nära håll IRL. Läskigt! Ha en Glad Söndag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hjälp, här skulle jag flyga genom taket och upp till grannen, med råttan efter, ha ha ha, vilken
      mardröm.... :O

      En glad råttfri söndag till dig ♥

      Radera
  7. Det får bli ståtoalett nu! Jag skojar bara, men locket ligger på. Tyvärr inte så tungt, men ett litet hinder om Herr eller Fru Råtta tänker besöka oss! Tvi vale! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ståtoalett ja men vad hjälper det, de är ju några små snabba rackare som tar sig från snabbare än blixten.

      Jag har en tugg uggla ovanpå min bokhylla kanske skall jag sätta den på toalocket istället....

      Kramen ♥

      Radera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Jah gillade verkligen din bild med hortensian med. Vilken vacker himmel. Och även från Söders höjder visade sig himlen vacker igår, men de lila nyanserna såg jag inte.
    Vad gäller råttorna så är det ett bekymmer i stan. De finns överallt . Jag stänger alltid toalocket, men det är väl en smal sak för en råtta att knuffa upp det. Udrar om man skall behöva lägga på tyngder så att ev gnagare inte kan komma upp.
    Trevlig lördag önskar jag dig.
    Och det är SOL.....
    Kram!
    Även stadens parker är fyllda med råttor eftersom folk matar fåglarna och råttorna tar deas mat. Fick ringa till Hälsovårdsnämnden för att få bort råttorna från Bryggartäppan där barn leker och råttorna var inne i de små husen. Illa!
    Djurvän kan jag vara, men råttor vill jag inte ha i min närhet.


    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, köpte 2 st Hortensia för flera veckor sedan och de är hur fina som helst, men de blir sura om de inte får vatten varje dag. Å vill de ha vatten varje dag så får de det, basta! :-)
      Nu har jag som tur inte haft något råttbesök, toalocket är alltid nerfälld även om det inte är råttrisk. :-)
      Nu hoppas jag verkligen att jag inte drabbas för då kommer jag helt klart svimma direkt på fläcken. Måste få detta med råttorna bort från huvudet innan de bygger bo där.... Huuuva...

      Kramen ♥

      Radera
  10. Fint av dig att göra reklam för dina bloggvänner.
    Tycker naturen är rätt tacksam att fota. Den hjälper till själv att göra fotot fint.
    Nämen usch för råttor på toa.
    Se upp så dom inte biter i rumpan.

    GladKram från TantGlad

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tänkte lägga ut en länk då och då, tycker det är trevligt och förstår inte varför jag inte tänkt på detta tidigare....

      Biten i rumpan kan du bli själv! :( ha ha...

      Kramen ♥

      Radera
  11. Min svärmor fick råttor i sitt badrum och så hemskt det luktade. Det var en trasig golvbrunn som ställde till det.

    Dock är det lätt att åtgärda om fastighetsägarna vill. Man kan sätta speciella råttlås på avloppsstammarna men de flesta hyresvärdar struntar i det. I svärmors trappa är det dock gjort nu. Tack och lov!

    Kram och go' lördag!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Usch, sånt kan ske... Jag blev faktiskt helt nojig efter att jag läste, fixar inte om jag skulle drabbas av råttor, hellre en orm om jag fick ett alternativ...

      Tack o lov för råttlåsen, :-)

      En dag kanske vi alla för dela bostäder med råttor, vem vet?

      Kram och go fortsättning på lördagen ♥

      Radera
  12. Mormor hade råttor i sitt badrum för x antal år sedan. Några ungar fastnade vid brunnslocket, dog och ruttnade där. Blä! Där låg länge en tegelsten på toalettlocket för att hindra dem från att komma ut...
    Älskar röda solnedgångar (eller uppgångar), så vackra!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Älskar också sol upp/ner gångar. :-) Men fy, stackars mormor som fick stänga ute råttorna, jag tror det var väldigt vanligt förr med både möss och råttor i bostäder.

      Kramen ♥

      Radera
  13. Haha, inte så trevligt om det kommer upp en råtta och nosar en i rumpan när man sitter på toa! Kanske inget att skratta åt egentligen men synen är i alla fall ganska rolig om man tänker sig själv i den situationen. ;)

    Sv: Tack! Kram. :)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Nej, HEMSKA TANKE.... Men lite roligt är det när andra råkar ut för detta, hi hi hi...
      Det sista skrev skrev jag inte.. :-) Kramen ♥

      Radera
  14. Usch råttor i kloakerna i stockholm har jag alltid hört om, och visst har det funnits skrönor (trodde jag) om att dom dök upp i toan.. men ändå så var jag ALLTID var noga med att stänga locket och tom spola innan jag satte mig ifall dom var på G haha..
    Så nu hör man det här…(tur att man var försiktig trots att det BARA var en skröna då ;)
    och som du säger det är inga små skogsmöss vi pratar om.. råttorna är ju hur stora som helst…bläää
    Hoppas att du får en underbar fortsatt lördag
    ♥Kramisar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är rätt konstigt, jag brukar säga att inte ens tio vilda hästar skulle få mig att flytta men nu känner jag att en enda liten råtta skulle få mig att fundera på det, he he he.... :D

      Helgkramisar till dig ♥

      Radera
  15. Den där tanken slår jag bort på en gång!
    Tänker njuta av din rosa himmel och vackra horsensia istället. Så det så! :)
    Ha en riktigt skön söndag!
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, ja gör det för det blir bäst så!!!!

      En fin söndag till dig, men den rosa himlen får vi leta efter idag. ☺

      Kramen ♥

      Radera
  16. Här var det variation, vackra himlar och råttornas simtävling - är det då en får ett tjyvnyp? En potta vore på sin plats kanske? :-) men det må ju tömmas! Men det är ett allvarligt problem det där och det kommer av allt skräp vi slänger där ju även matavfall ingår---
    Himmelkram får det bli!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Livets variationer! Om vi lyfter fram råttorna i ljuset så kanske de försvinner, ungefär som när man lyfter fram trollet i solen så smälter det. he he ...☺

      Himmeltrollskram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.