Translate

.

.

lördag 2 maj 2015

Lördag och gissa vad?
















Igår tog jag ut mig och min arm, jag tog tag i mina vardagsrumsfönster, dammsög persiennerna, tvättade alla fönster och alla sidor, putsade och putsade. Idag är de skinande rena men min arm, värker och gnäller efter allt slit. Att skruva isär dem betyder att jag får sträcka mig rejält, jag gjorde rörelser som jag inte gjort på månader. Armen fick höjas lite mer än den accepterade.Hade tänkt att gå loss på köket och sovrummet också men det får jag stå över denna helgen.
Så roligt kan man ha på första maj. ☺






Efter allt kämpande fick jag tid att leka lite så nu undrar jag vad är det vi ser på bilden?


Här är annars grått och kallt 12+

Önskar dig en fin lördag.

Kram, K






27 kommentarer:

  1. Jag tror att vi ser ett timglas som är fotograferat underifrån eller i grodperspektiv!

    Så skönt att göra rent hus även om armen inte gillade det fullt ut!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skönt att ha det gjort, fint som tusan blev det... :-)

      Kram ❤️

      Radera
  2. Det är ett timglas! Vacker bild!
    Hoppas armen bättrar sig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Armen känns bättre, tack.. Å visst är det ett timglas. :-)

      Kram ❤️

      Radera
  3. Ett timglas :)
    Skönt att få ordning hemma ....ändå ;)
    Önskar dig en mysig lördag
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Man blir glad över rena fönster. Hoppas glädjen är större än smärtan.
    Ha en fortsatt fin helg - trots gråväder.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Är fönstren smutsiga så känns allt smutsigt. Grått här med...

      Kram ❤️

      Radera
  5. Oj, du är flitig! Jag avskyr att putsa fönster, de blir alltid flammiga :(
    Jag tror det är ett timglas på bilden!
    Ha en fin kväll och hoppas det onda i armen lugnar ner sig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det är ett timglas! :-)

      Kram ❤️

      Radera
  6. Hoppas du nu vilar armen i form några dagar. Den är ju ännu inte i skick som ny...Men du får titta ut och glädjas åte fönstren när värken sätter in. Överansträngd skulle jag nog kalla fenomenet...
    Kanske är bildeb ett timglas, men jag kan också tänka mig en kaffebryggare som fanns förr som hette "Don Pedro" och hade två glaskannor som var runda och kaffet virvlade upp när vattnet kokade upp.
    Skickar gärna lite sol och värme, nu vid 17 tiden är det +27.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Armen ländes redan bättre lite inpå dagen.. Timglas var svaret..

      Natt kram ❤️

      Radera
  7. Timglas är min gissning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt svar Lena :-)

      Kram ❤️

      Radera
  8. Du är duktig som städar och fejar på:) Ha en underbar kväll! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Duktig och duktig, jag gillar putsa fönster, men kanske inte rengöra persienner som igår... :-)

      Kram ❤️

      Radera
  9. Du har då varit duktig du. Så mycket du har fått gjort.

    Kramkram från mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blev ett stort jobb med rengöringen av persienner så lite duktig var jag. :-)

      Kram ❤️



      Radera
  10. Visst är det ett timglas :)
    Så härligt när man får ta och städa, rensa och röja!
    Vi fixade på tomten och altanen igår och kunde sedan åka iväg med ett helst lass skräp.
    Idag skiner solen, men det är rätt kyligt. Jag ska allt värma upp med en joggingrunda innan jag tar nya tag med trädgården :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jösses så duktig du är som joggar, trädgårdsarbetet är ett kärt nöje... :-)

      Kram ♥

      Radera
  11. Ett fint timglas, ja visst är det skönt när alla fönster är rena :) trist med värken hoppas din söndag blir skön kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ler, fint och fint, jag förstorade upp det och satt och lekte med det. Glaset är jättelitet... :-)

      Kram ♥

      Radera
  12. Kan bara gratulera till fönstertvätten! Avis... Synd att armen trilskas. När jag bröt min höger handled tog det säkert 1 år innan den var någorlunda ok, och då var jag ändå ung, så det kan nog ta tid.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo, jag vet att det tar tid. Jag glömmer mig ofta och försöker göra som jag gjorde innan jag bröt armen och det fungerar uppenbarligen inget vidare. :-)

      Kramen

      Radera
  13. Ja, det där med hela armen tar sin tid, min handled som ju är liten skada jämförd ...trilskas då jag spelar innebandy, putsar fönster och när jag cyklar, använder stödskenan då. Och vilken tjusig bild, timglaset med spånnande bakgrund. Leka med kameran är verkligen kul!
    Kamerakram :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leka med kameran är väldigt kul, :-))
      Kamerakonstkram ❤

      Radera
    2. Leka med kameran är väldigt kul, :-))
      Kamerakonstkram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥