Translate

.

.

måndag 18 maj 2015

La vie en rose






Det som inte finns ute får vi helt enkelt skapa inne!









Något fick mig att tänka på Edith Piaf idag.
När jag läste hennes bok på 80-talet så var det på en strand i Asien, jag levde mig under några timmar in i hennes liv och olycka. När hennes älskade dog i flygolyckan då grät jag där på stranden.

Vem har läst boken?
Vill du berätta vad du kände och tänkte om berättelsen?










En fin fortsättning på nya veckan till dig din solstråle.




Kram, K





       

30 kommentarer:

  1. Å, den boken skulle jag vilja läsa! Ska försöka få tag i den.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det måste du göra för den är verkligen läsvärd. :-)

      Kramen ♥

      Radera
  2. Jag har inte läst den men jag förstår att det handlar om en bok som berör...

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den berör starkt, var helt fängslad av boken vill jag minnas......

      Kramen ♥

      Radera
  3. Har inte läst den boken, men den verkar beröra en djupt !!!
    Önskar dig en underbar start på veckan
    Du är verkligen en solstråle som skiner här inne :)
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nämen tack, du är då för go :-)))

      Kramisar ♥

      Radera
  4. Den boken har jag inte läst!
    Men önskar dig också en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då har du något att läsa och du kommer inte ångra dig....

      Kramen ♥

      Radera
  5. Jag har inte läst den, men det talade till mig. Jag är känslosam för tillfället, mer än någonsin. I mina ögon finns ständigt skymmande tårar.
    Edith Piaf spelades mycket av oss här hemma...
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag lindar in dig i bomull och ger dig en kram! ♥

      Radera
  6. Jag har inte läst den boken.

    Hoppas du får en finfin dag! :-)

    SvaraRadera
  7. Boken om Edith Piaf har jag läst. Kan varmt rekommendera den.
    Den berörde mig verkligen, jag grät också. Då jag läste den hade jag ingen aning om vad hon egentligen hade gått igenom, för det var ju inte lite som drabbade henne. Missbruket som hon fick slåss emot och många gånger scenrädslan, fast hon sjöng så underbart och var så populär.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Från den dag hon föddes var hon utsatt, på bordellen fick hon som liten växa upp och de tog hand om henne så gott de kunde. Livet var inte snällt mot henne. Evigt skall hennes låtar leva vidare...

      Kramar ♥

      Radera
  8. Jodå, jag var starkt och innerligt intresserad av Frankrike under mång år och läste boken för länge sedan Och vad jag grät....Från det att Edith blev hittad i en skokartong, genom alla som utnjytttjade henne och när hon fann den "riktiga" kärleken så omkom han...Jag skulle nog helt klart gärna läsa om boken. Hennes röst är fantastisk och jag älskar både "La vie en rose" och "Je ner regrette rien" och alla de andra sångerna.
    Nu får denna vackra melodi lysa upp.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. När jag läser dina ord så påminns jag än mer om boken och historien, tänk att denna lilla varelse kunde få ut dessa underbara toner, vilken hjärtskärande musik....

      Kram på dig ♥

      Radera
  9. Jag är dåligt insatt i hennes liv och öde, får ta och googla lite.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Googla på du, historien berör verkligen...

      Kramen ♥

      Radera
  10. Har ej läst den boken! Önskar att jag kunde läsa böcker igen, men det är trögt med den biten idag... På 70 - 80 - talet läste jag mycket (många böcker) Ha en fin eftermiddag(kväll... Kram ♥

    SvaraRadera


  11. Det är 30 år sedan jag läste boken om Edith Piaf, jösses vart tog tiden vägen?

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  12. Jag förstår att du aldrig kommer att glömma de timmarna och den platsen som är kopplad till boken. Jag har inte läst boken men var i många år en stor Frankrikedyrkare av musik, filmer och böcker. Finns det ett vackrare språk att sjunga på? Tack för att du gjorde att jag fick rysningar av välbehag när jag lyssnade på klippet. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, det den boken och platsen sitter som ristat i berget.
      Ryser du fortfarande? hi hi...

      Kramen ♥

      Radera
  13. Jag har inte läst boken, men har en CD av henne eftersom hennes sånger och röst är så underbar, att veta hennes bakgrund därtill ger mig rysningar, berörda rysningar hos mig ... Sköna minnen om än sorgliga är fina att ha ...
    Önskar dig också en fin vecka!
    kramis

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sorgliga minnen kan ju också vara goda minnen. :-)
      Jag berörs och ryser jag med.... :-)

      Kramisen ♥

      Radera
  14. Inte läst boken, men sett filmen om hennes liv, och jag älskar hennes vackra musik och speciella röst.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Om du får tillfälle så läs boken den, såååå bra...

      Kramen ♥

      Radera
  15. Edith Piaf - En underbar röst hade hon, denna späda kvinna. Boken har jag inte läst, men förstår att hennes levnadsöde var gripande. Kram, du fina! ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Var kom tonerna från undrar jag, liten och späd med en röst som nuddar vid vår själ.

      Kram fina du ❤

      Radera
  16. Jag har inte läst boken. Men jag har sett filmen och den berörde. Jag älskar hennes röst. Den ÄR otroligt vacker .
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Såg också filmen men boken var mycket bättre....

      Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥