Translate

.

.

torsdag 14 maj 2015

Jag vet inte säkert, men kan det vara solstrålar som jag ser?








Några solstrålar kommer fram men jag är skeptiskt, helt rätt för nu försvann strålarna, ha ha..

Har ni märkt några förändringar när man skriver inlägg och vill redigera? Jag lade först in ett inlägg lite snabbt ett inlägg från telefon, detta ville jag redigera men då var det som att bloggen sparade den första som jag raderat och inte skulle ha kvar....


Kristi Himmelsfärdsdag, denna dag har jag alltid tråkigt vet inte varför för jag har samma möjligheter som alla andra dagar, men denna dag har under alla år varit en dag som jag bara måste stå ut med.











Dessa kokosskivor vill jag tipsa om, de är goda i både grytor och sallad.
Igår var jag riktigt hungrig på kvällen och ställde mig och stekte pannkakor, åt två stycken med strösocker och kokosskivor, detta var hur gott som helst. Men farligt fast någon gång är ingen gång eller hur? 



Nu skall jag fortsätta stå ut med dagen, he he...




Må så gott, vad gör du denna dag?



Kram, K











25 kommentarer:

  1. Ser lovande ut! Hoppas du får en härligt solig dag :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du tittade in innan mitt inlägg var färdigt...

      Kramen ♥

      Radera
  2. Härligt att se solen :) Även här tittar den fram idag!
    Och de där kokosskivorna verkar spännande :)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kokosskivorna är mer än mumsiga, det blir lite knaprigt och är gott på all mat...

      Bästa dagen kram ♥

      Radera
  3. Ja du jag hoppas det är solstrålar för det har vi här :) allt blir lättare med solen framme :) ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Noppe, de få solstrålar som var gav sig iväg igen...

      Kramen ♥

      Radera
  4. Avlånga solstrålar är ju toppen hihi.
    Hoppas att du står ut med denna dag. Själv ska jag snart på vår årliga hattparad på Bergsåker här i Sundsvall. Tyvärr blåser det som fasiken. Det blir till att hålla i hatten.
    Sådär ja. Nu hattar jag vidare på min lilla bloggpromenad.
    Hejsvejs!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Avlånga solstrålar ha ha ha, det var kul! :-) Hattparad verkar kul där hade jag också velat varit, samtidigt som jag spelat lite hästar på Bergsåker. :-)

      Kramsvejs ♥

      Radera
  5. Här blir det en tur in till stora staden för att hälsa på mamma på sjukhuset. Dessutom unnade jag mig en rejäl sovmorgon :-)

    Kram och håll ut ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Än går det bra att stå ut men snart måste jag gå ut... :-)

      Kramen ♥

      Radera
  6. Kanske behöver du en solfångare? Jag vet att klockan sju i morse var det strålande sol, men den verkar ha tagit ledigt resten av dagen.
    Kokosskivor skall provas! Visste inte ens att de fanns.
    Här är det inte mycket planerat men en dotter med hund kommer om ett tag så det blir långpromenad.
    I övrigt tittar jag med blandade känslor på alla båtar som åker ut i Saltsjön från Hammarbyslussen. Folk är rejält påpälsade och det behövs nog.
    I övrigt borde lite vinterkläder packas undan...
    Hoppas du kan stå ut och kanske gå ut....
    Ven vet om vi ses....
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dagen har gett sina små korta solstänk idag trots allt.. :-)
      På sjön är det för kallt så där måste de vara påpälsade... :-)

      Hemma nu såg inte dig någonstans :-)

      Kram på dig ♥

      Radera
  7. Kokos är ju sååå gott! Använde mig av såna stora skivor som pynt på en tårta en gång, hällde över lite smält choklad... det blev så snyggt!
    Idag fixar jag lite här hemma, tvättar och sånt. Inget spännande alls. :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kokos kan jag aldrig få nog av, så snacka jag blev glad när jag upptäckte dessa kokosskivor?

      Kramen ♥

      Radera
  8. Då får jag hoppas att denna Flygare dag blir bättre än vad alla tidigare varit hi hi :))

    Absolut att det var solen som kittlade bakom skynket, eller är det en matta tro? ;)

    Den där kokosen är vansinnigt god! & ibland får man släppa på sina dumma bantnings regler ha ha ;)

    Kramarom dej fina människa *hjärta*

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nä,:-))) Den är lika illa som alla andra flygare, hi hi hi....

      Det är mitt sovrumsfönster som syns och ingen matta! :/
      Du måste bara prova kokosen, du kommer älska den.

      Kramen ♥

      Radera
  9. Jag kan äta kokosskivor precis som dom är.
    Det är inga problem alla att mumsa i sig en hel påse! Hihi...!
    Och den där solen.
    Den retade mig imorse också.
    Nu är det gömd högt över molnen...!
    Men vi tänker i alla fall trotsa och ta fram grillen ikväll.
    Blir nog att sätta på alla värmare vi har för att inte frysa! ;)
    Eller så äter vi helt enkelt inne!
    Kram på dig underbara människa!
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Samma här, tittade på förpackningen och den innehåller rätt mycket kalorier men det blundar jag för och jag har aldrig skrivit detta. :-))))

      Hoppas ni får grillväder i kväll och jag tror ni kommer att få det. :-)

      Kram på dig själv underbara människa. ♥

      Radera
  10. Kokos är både gott och nyttigt! Här har vi haft blå himmel hela dagen och stått krökta i våra rabatter i hopp om att vinna kriget mot ogräset! Vi förlorar det med största säkerhet! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Är det nyttigt också? Då är kalorierna förlåtna, he he.... Just nu skiner solen här med men himlen är grå...
      Att krig mot ogräs det tar på ryggen, var rädd om dig.

      Kramen ♥

      Radera
  11. Här har det varit fullt upp med kalas :)
    Hoppas dagen blev bättre än du trodde :) och att du nu går en mysig kväll
    Kram

    SvaraRadera

  12. Oj har du kalas, så kul :-) Mysig kväll till dig också.

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  13. Läcker bild - en soltråle ser alltid solstrålar - strålande kokos-skivor därtill!
    Nam nam
    kram ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Strålandekokosskivorkram ❤

      Radera

    2. Strålandekokosskivorkram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.